Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Поради хендмейдерам: як правильно торгувати в соцмережах

29 травня 2016, 08:26

Христина Коновалова

Публікуємо хороші фото, реагуємо на критику і вказуємо ціни

webiz.in.ua

webiz.in.ua

Цієї весни українська інтернет-аудиторія склала 20 млн осіб, з них чверть активно використовувала Facebook. І цей факт треба враховувати, кажуть експерти, якщо вітчизняні хендмейдери хочуть не тільки підвищити впізнаваність своїх виробів в мережі, але і забезпечити високі продажі унікальних товарів. Тим більше це важливо під час кризи, коли не у кожного майстра є можливість витрачати гроші на свій сайт або рекламу. І тут на допомогу приходять соцмережі, де можна безкоштовно запустити сторінку для торгівлі хендмейдом, розміщувати оголошення в нішевих групах, шукати клієнтів за кордоном.

ФОТО. Колимайстеррозміщуєоголошенняпро продажсвоговиробувсоцмережах,вінповиненприділитиувагуякіснимфото,кажеконтент-маркетологProm.uaОльгаФедченко.Авсетому,щопостизхорошимизнімкамизбираютьна50%більшелайківімайжевдваразибільшекоментарів,ніжіншіпублікації."Упродаютьпостахважливододаватифотопродуктуврізнихракурсахіздеталізацією.Можназробитизнімкивиробничогопроцесу,щоблюдимоглипереконатися,мовляв,вирібдійсновиготовленовручну.

Всецедозволяєрозсіятисумнівикористувачів,аджевінтернетіможнапомацатипродукцію",-пояснюєФедченко.Прицьомуважливовесь часстежитиза"свіжістю"сторінки:"Підтримуйтеактуальністьасортименту,видаляйтевідсутнітовари,вказуйтерозміриікольору",-уточнюєексперт.Але незаглиблюйтесявзайвийпафосвописахдо товару:15епітетівна кшталт"чудовий","незабутній"тощо можутьвідлякатипотенційногоклієнта-вінвирішить,щопростоне гіднийкористуватисявашимунікальнимпродуктом.

Такождужеважливовказуватицінинатовар:наторговому майданчикузайваскромністьнідо чого.До тогож,відсутністьвартостітоваруінеобхідність"звернутисявприват",щобїїдізнатися,згідно з опитуваннями,позбавляютьвасбільше половинипотенційнихпокупців.

Щеодначастапомилка-велика кількістьспецефектівприрозміщенніфото:багатопочатківціторговціпокращуютьзовнішній виглядтоваруза допомогоюпопулярнихпрограм-фоторедакторів,апотімвислуховуютьскаргиклієнтів,якимзамовленняприйшло"зовсімне таке,якнакартинці".

КАЛЕНДАР. Просуватитоваривонлайнідопомагаєстратегія,такщотребастворюватикалендарпостів."Опублікуватипоновленняпотрібнодесьпотрирази надень.Івониповиннібутирізними:ібізнесувідповідати,іцікавитикористувачів.Наприклад,календарможевключати:посади з продажу ірекламитоварів;смішніфотоівідеоз тематики;новинигалузі;аналітичнііприкладністатті;конкурситаакції",-перераховуєФедченко.Прицьомуекспертрадитьпублікуватипродають текстине частіше2-3разів натиждень,щоб ненав'язуватисяпередплатникам.

Реклама

ЗАЦІКАВИТИ. Усоцмережахбагатотоварівручноїроботи,томудляпосиленняконкурентоспроможностімайстерповиненбутилояльнимпродавцем.Тутдопоможеорганізаціяконкурсівіакцій,аджебагато в чомузавдякиїмйде активнапідписканасторінкухендмейдера."Хочабразв2-3місяцібажанопроводитиакціїдляпередплатниківзпризами.Переможцівможнавибиратиза допомогою,наприклад,random.org.Важливо,щобприздійсновикликавбажаннябрати участьвакції,апереможецьвідбиравсяпрозоро",-роз'яснюєФедченко.

Щобтакийконкурсвиявивсяефективний,потрібноврахуватинаступне.По-перше,зробитикількапостівпро західу виглядіанонсів,напоминалок.По-друге,правилапроведенняконкурсуповиннібутилегкоздійснимі-лайкнітесторінку,зробітьфото.

Алетутважливоне переборщити:останнім часомакціяминатему"зробилайкірепост,виграйавто/холодильник/шкарпетки/зубочистку"спекулюютьзанадтобагатомагазинівіторговихмайданчиків,ізасилляподібнихпостівпочинаєпотрохудратуватикористувачів.Тому,якщовихочетедомогтисялояльностівідвашихклієнтів,кращепітиіншимишляхами:"Можнаанонсуватирозпродажаборозіграшскидочногокоду.Прицьомуважливовказатитермінидії",-уточнюємаркетолог.

В тренді
Скільки Україна заробить на казино і хто зупинить війну на Донбасі: головні висловлювання тижня

СПІЛКУЄМОСЬ. Кращий двигун торгівлі – це правильно вибудувана комунікація, відзначають аналітики. Треба активно чатитись з передплатниками та клієнтами в личку, оперативно відповідати на коментарі, повідомлення. При цьому майстру не варто засмучуватися, якщо розкритикували його публікацію чи товар. "Не можна відповідати грубістю на критику, потрібно задовольнити незадоволеного клієнта, і він стане лояльним. Це покаже передплатникам, що виробник готовий виправити ситуацію, якщо щось пішло не так", – акцентує Федченко. Дуже важливо знаходити час і стежити за коментарями на вашій сторінці, щоб вчасно видаляти звідти спам і всяке сміття: "недоглянута" сторінка відштовхує.

ЗОВНІ. Такожзростаннюпродажіввонлайнідопоможеспівпрацязпопулярнимиблогерами,аджеїхпередплатникиможутьстатиклієнтамихендмейдера."Требашукатиблогерів,якіпишутьпоблизькійтемі.Так,якщолюдинапродаєодяг, виготовленийвручну,можнапрацюватизfashion-блогерами.Ажиттєздатністьблогутребаперевіритинаsimilarweb",-говоритьФедченко.Заїїсловами,розміщенняпостівнапопулярнихблогахвимагаєфінвитрати(від$100),алеякщоблогеразахопитьпродукціяхендмейдера,вінрозміститьінформаціюбезкоштовно.

Не завадитьтакожпопартізаннічатьнаотзовіках,делюдишукаютьіпишутьінформацію про цікавітовари."Можнастатиактивнимучасникомтематичнихфорумівабогрупівідстежуватинішевізапити.На допомогу-TalkWalker,Google Alerts.Принагіднотребарекомендуватитовариза умови посиланнянасторінкувсоцмережах",-рекомендуєФедченко.Ітутжепопереджає:не вартоплутатипартизанськиймаркетингзіспамоміліпитипосиланнядепопало:єризикблокування,атакожзростанняроздратуваннякористувачів.

Розставляємохештегиішукаємоклієнтівнаблошиних ринках

Саміхендмейдеривважають,щооволодіти основниминавичкамипросуваннясвоїхвиробіввсоцмережахможебудь-якиймайстерзапару-трійкумісяців."КориснівідеоурокиможназнайтинаYouTube.Можнанаписативпошуковикузапит,умовно,"якпродаватихендмейдвсоцмережах",іу відповідьзнайдетьсябагатобезкоштовнихтренінгів.Аякщомайстерзнаєанглійську мову,товційінформаціїможнапростопотонути",-говоритьспіввласникмагазину "Санат" ОлександрРадич,що спеціалізуєтьсянаручномувиготовленнідорожніхблокнотів.

Активно просувати свої вироби можна в декількох соцмережах – Facebook, Twitter, Instagram. "У цих мережах спрацьовує різний підхід для просування товарів. У Instagram ставку треба робити на візуалізацію, а в Twitter можна активно використовувати хештеги. Але ключовою платформою для українських майстрів може стати саме Facebook: тут можна ефективно знаходити клієнтів як в нашій країні, так і за кордоном", – вважає Радич. За його словами, найкраще просувати товари, реєструючись в спеціальних групах, які в нашій країні називаються барахолка: "Учасник групи має право безкоштовно розміщувати у ній оголошення про свої товари. Це зручно для пошуку нових клієнтів по всьому світу, адже такі барахолки можна знайти в Європі, США, Азії. Крім того, можна активно використовувати в Facebook тематичні групи – наприклад, любителів тварин або аксесуарів з бісеру: учасникам цих груп також можна розповідати про свій нішевий товар".

ХЕШТЕГИ. У соцмережах корисно використовувати і ключові слова, але вони добре працюють в Twitter і Instagram. "Для того щоб ефективно використовувати хештеги, можна їх підглянути у конкурентів: шукаєте майстрів, які виготовляють в'язані шарфи або глиняні вази, копіюєте їх ключові слова – і починаєте працювати! Так, в Twitter треба ставити в одному пості 3-4 хештеги, гарне фото і посилання на товар. Тоді до вас може гарантовано зайти кілька людей. А якщо використовувати роботизовані обновлялки, то можна формувати до 2,5 тис. публікацій щодня. Це дозволить залучити на свій сайт кілька тисяч осіб", – роз'яснює Радич.

Що стосується Instagram, тут в постах реально використовувати необмежену кількість ключових слів, уточнює підприємець. "Ключові слова та якісні фотографії дозволяють швидко розширювати аудиторію для цікавого товару. Єдине обмеження – не можна ставити в постах посилання на свій сайт. Якщо людину зацікавила куртка або блокнот, він пише в приват або переходить на сторінку майстра, де є посилання на його сайт або інтернет-магазин", – звертає увагу Радич. Також Олександр нагадує, що в Instagram постити повідомлення можна тільки зі смартфонів або планшетів, а дивитися можна через комп'ютер.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...