Якщокомпанія непроводитьоцінкуважливихкомпетенційприпідборіперсоналу ,цестворюєризики ,оскількибізнесіповільнішерозвивається ,інесенепередбаченівитрати .Наприклад ,фірмазазнає збитків ,якщоїїнекомпетентніаналітикиправильнопроводятьрозрахунки ,але неможутьграмотноузагальнитидані .Тутважливонавчитисяправильнооцінюватипотенціалкандидатанапевнупосаду .ДопоможенамуцьомувикладачB2B AcademyІринаГрабська ,якавже20роківзаймаєтьсяHR- консультаціями .
ЦІНА ПОМИЛОК.Щоб уникнути промахів в підборі кадрів необхідно керуватися конкретною політикою працевлаштування. "Безсистемний підхід при наймі, а тим більше – висновки, зроблені на підставі "особистої думки", – не кращий варіант кадрової політики. Адже промахи кадрових відділів при формуванні штату обходяться дорого компаніям. Це підтверджує статистика: так, компанії в середньому за чотири роки втрачають 50% співробітників. А в деяких індустріях менеджер з продажу може досягти рівня продажів попередника тільки через два-три роки! До того ж, вартість втрати фахівця може в два рази перевищувати оплату фахівця того ж рівня. І все це – результат кадрових рішень, які, згідно з оцінками експертів, можуть бути помилковими в 3 випадках з 10", – роз'яснює Грабська.
КОМПЕТЕНЦІЇ. Принайміспівробітниківбажановикористовуватиметодикукомпетенцій :цейпідхіддозволяємінімізуватиризиккадровихпомилок ." Компетенція-цеповедінкалюдини ,що приводитьдо успіхувданій посаді .Спостерігаючиіоцінюючицюкомпетенціюякіснимиметодиками ,можназрозуміти ,наскількилюдинавідповідаєзаявленимвимогамічи зможебутикориснакомпанії" ,-пояснюєГрабська .Заїїсловами ,важливо ,щобкомпанії ,виходячиіз специфікибізнесу ,визначаликомпетенціїдлякожногоспівробітника .
Як приклад експерт наводить два варіанти компетенцій, які можна застосувати до співробітників відділу продажів в різних компаніях. Тобто в B2B компанії (діяльність яких спрямована на роботу з іншим бізнесом) "менеджери з продажу" повинні володіти такими компетенціями: концептуальне мислення, розуміння бізнесу, вміння організувати і планувати, прагнення працювати в команді, бажання будувати відносини, впливовість, клієнтоорієнтованість, цілеспрямованість. А в відділі продажів FMCG-компанії (займається товарами повсякденного попиту) корисні такі компетенції, як орієнтація на результат, аналітичне мислення, вміння приймати рішення, ініціативність, талант управляти конфліктами, впливовість, стресостійкість. Як бачимо, хоча обидва набору компетенцій відносяться до відділу продажів, але в залежності від діяльності компанії можуть частково або навіть кардинально відрізнятися.
ЕФЕКТ. Томуекспертивважають ,щоприпідборіперсоналуважливоспиратисянасформульованікритеріїдо кандидата ,а ненаінтуїцію ." Інтуїтивнийпідхіднеобхідновикорінювати :успішнийбізнесдавновикористовуєметодкомпетенцій .Відомо ,що67 %ефективнихкомпанійвдаютьсядометодукомпетенційвпідборіперсоналу .Ауспіхтакогобізнесув наявності-згідно з дослідженнями ,щорічне зростанняпродажівтутстановить17,5 % ,азбільшенняприбуткудосягає10,5 %протягомп'ятироків" ,-резюмуєІринаГрабська.