В мережу за вибором: чим відрізняється онлайн-шопинг в Україні та світі

Народ купує онлайн техніку, світ – книги. Експерти: потрібні бонуси

Онлайн-торгівля завойовує світ. За останній рік обсяги глобальних покупок в інтернеті зросли на 1%, говориться в звіті компанії Nielsen. Це означає, що вже 95% споживачів у всіх куточках земної кулі, що мають доступ до всесвітньої мережі, зробили замовлення в онлайн-магазинах.

Світові тенденції актуальні і для України: за даними компанії EVO, в 2018 році обсяги електронної комерції на ринку роздрібної торгівлі склали 65 млрд грн. Тобто за рік сегмент онлайн-шопінгу виріс на 40%, а в 2019- му може піднятися ще на 25% і досягти планки в 81,25 млрд грн. Оскільки інтернет-торгівля настільки популярна в Україні та за кордоном, "Сегодня" вирішила порівняти потребпрівичкі жителів нашої країни і найближчого зарубіжжя, а також розібратися, чи зміниться сегмент онлайн-продажів в майбутньому.

Реклама

Ми і світ

За даними Nielsen, українці частіше вважають за краще купувати в інтернеті практичні речі: одяг (58%), мобільні телефони (50%) і потребтехніку (44%). А ось за кордоном більше прагнуть до "високого", так як в основному купують онлайн модні товари (61%), тури (59%), книги і музику (49%) (див. інфографіку).

Різниця в потребнастроях жителів України і зарубіжжя не дивує експертів, адже кожна людина проходить еволюцію в вивченні можливостей онлайн-шопінгу.

Реклама

"Відстежуючи еволюцію е-комерції в таких країнах-новаторів, як Південна Корея, де онлайн-продажу тепер складають 20% всього сектора FMCG (товарів повсякденного попиту. – Авт.), знаємо, що споживачі слідують за певною схемою поведінки в області онлайн-покупок. Подорожі, мода і книги є типовими категоріями для початківців в онлайн-покупках. Але в міру того, як їх рівень знань, комфорту і довіри зростає, асортимент в онлайн-кошику розширюється в таких сферах, як краса, особиста гігієна та дитячі товари, а потім переміщається ще далі – до категорій упакованих та свіжих продуктів. І про це свідчить значний стрибок, який ми спостерігали в онлайн-покупках в рамках категорій продуктів і доставки в останні роки", – зазначає керівник групи по роботі з глобальними роздрібними мережами Nielsen Пітер Гейл.

Читайте також:

Причому українці роблять покупки в інтернеті лише за умови, що повністю довіряють продавцю. І якщо репутація онлайн-магазину підмочена, навряд чи покупці ризикнуть там замовляти товари.

"У питанні онлайн-покупок довіра споживача є обов'язковим. Покупцеві важливо знати, що він купує гарантовано якісний і неушкоджений товар, доставка буде своєчасною, а процес оплати – надійним. Довіра – особливо важливий аспект для сфери FMCG, де питання свіжості і якості стоїть гостро і немає можливості йти на компроміс", – уточнює директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen-Україна Юрій Ліщук.

Важливі для онлайн-покупців і готовність продавців йти назустріч клієнтам у вирішенні проблем. Йдеться про гарантії повернення грошей за продукти, які не відповідають замовленням, можливості швидко замінити продукти, яких немає в наявності, бонуси у вигляді безкоштовної доставки.

Реклама

Куди йдемо

Хоча розвиток онлайн-торгівлі йде семимильними темпами, в сегменті доведеться покращувати якість надання послуг, адже маркетплейси будуть жорсткіше конкурувати з пошуковими системами, ритейлерами і соцмережами. В результаті покупець обиратиме по-іншому.

"З ростом популярності онлайн-покупок серед споживачів кордони між онлайн та офлайн-торгівлею розмиваються. Якщо кілька років тому в список онлайн-покупок потрапляли в основному подорожі, мода і книги, згодом спостерігається зростання покупок в нових категоріях. Наступна хвиля еволюції в процесі покупок в інтернеті, швидше за все, буде викликана інноваціями в цифровому світі і персоналізованих пропозиціях, заснованих на аналізі споживання конкретного споживача в інтернеті", – вважає Пітер Гейл з Nielsen.

У свою чергу, директор з розвитку EVO Денис Горовий зазначає, що компанії починають створювати екосистеми навколо покупця:

"Клієнт не хоче вибирати між офлайн- і онлайн-покупками. Йому важливо, щоб всюди товар був у наявності, оплата – зручною і безпечною, отримання і повернення – швидкими, обслуговування – якісним. Покупцеві потрібні відгуки, які допоможуть вибрати товар і перевірити сумлінність продавця. Актуальні й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла".

На думку експертів, українці будуть активніше купувати онлайн-товари повсякденного попиту, дитячі товари, побутову техніку і продукти харчування.

Читайте також:

Що більше купують в Німеччині, Польщі і Білорусі

Аналітики Nielsen підготували на прохання "Сегодня" ТОП-7 найпопулярніших категорій в онлайн-шопінг Німеччини, сусідніх Польщі та Білорусі. Німці купують онлайн одяг (66% споживачів, які купували в інтернеті), книги і музику (62%), тури (54%), квитки на заходи (51%), побутову електроніку (49%), меблі, IT- та мобільні пристрої (по 47%). Уподобання поляків щодо замовлень в інтернеті трохи відрізняються: одяг (58%), книги і музика (51%), квитки на заходи і косметика (по 44%), тури (42%), побутова електроніка (41%), IT- та мобпристрої (35%). Жителі Білорусі близькі за потребнастроями у віртуальній мережі з українцями. Вони вибирають в інтернеті одяг (53%), побутову електроніку (42%), IT-техніку та телефони (39%), квитки на заходи (34%), книги і музику (32%), косметику (31%), товари для дітей (25%).

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64729.2

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3111.4

Litecoin (LTC)

81.21

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти