Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Влада і енергокомпанії обговорюють готовність України до опалювального сезону

20 серпня, 22:20

Умови роботи енергосистеми в зимовий період стали темою зустрічі в Офісі президента

Реклама

Зараз в Україні завантажують на склади 49 тис. тонн вугілля на добу. Необхідно ж завантажувати 73 тис. тонн щодня. А для стабільної роботи енергосистеми взимку потрібно в рази більше.

Готовність країни до опалювального сезону стала темою закритої зустрічі в Офісі президента. Одна з головних проблем, яку обговорювали, – дефіцит вугілля на теплоелектростанціях. На складах вугілля вдвічі менше, ніж було в цей же час торік.

"Є ще питання підготовки до проходження зими, і ми маємо ситуацію, коли у нас досить низькі накопичення вугілля на складах", – говорить представник президента в Кабінеті міністрів України Андрій Герус.

Щоб врятувати ситуацію, вугілля, як і в минулі роки, доведеться імпортувати. Компанії вже везуть вугілля з-за кордону. Зокрема ДТЕК – з Колумбії, незважаючи на те, що шлях у понад 11 тис. км пролягає морем.

"ДТЕК сказав, що готовий забезпечити необхідний рівень запасів вугілля. Нам необхідні ясність і розуміння з точки зору цінових орієнтирів. Ми бачимо, що додатково нам потрібно привезти від 500 тисяч тонн до 1 млн тонн вугілля. На даний момент у нас законтрактована поставка більше 300 тис. тонн марки "Г". У нас йде поставка антрациту – на понад 100 тис. тонн підписаний контракт", – говорить генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко.

Купити і привезти в Україну треба мільйони тонн вугілля. На світових ринках ціна на імпортне паливо вища, ніж в тарифі енергетиків. Найнижча ціна на імпортне паливо виходить, якщо рахувати її за формулою "Роттердам +". Якщо в Україні спробують штучно обмежити ціну на вугілля, яке використовують енергетики, ті просто не зможуть його придбати.

Експерти вважають, що ціна вугілля для енергетиків не може бути нижчою за ціну імпортного вугілля, яке реально можна купити.

"Для того щоб визначити, що є справедливою ціною. Це ціна, по якій можна це вугілля купити за кордоном і привезти", – говорить економічний експерт Борис Кушнірук.

Чи працюватиме енергосистема взимку без збоїв? Експерти впевнені – вона працюватиме, якщо держава не буде втручатися в процес ціноутворення на вугілля для ТЕС. Тому спроби в ручному режимі знизити ціну обов'язково призведуть до дефіциту вугілля.

Раніше новини "Сьогодні" повідомляли, що формула "Роттердам +" дозволила українським шахтарям отримувати справедливу зарплату за свою працю.

Нагадаємо, НАБУ направила повідомлення про підозру не тільки екс-главі НКРЕКП Дмитру Вовку, а й співробітникам ДТЕК. У компанії вважають, що ніякої обґрунтованої причини для подібних слідчих дій немає, а підозри слідства є безпідставними.

"Роттердам +" – ринкова формула, по якій визначалася оптова ціна вугілля в Україні. Враховувала вартість палива на провідному європейському хабі Амстердам-Роттердам-Антверпен, його доставки до складів вітчизняних ТЕС. При цьому застосовувалася тільки для розрахунку цін на вугілля та електроенергію для промислових підприємств і не впливала на тарифи для населення України. Вони вже кілька років поспіль залишаються найнижчими в Європі.

Діяла з 1 травня 2016. Скасована з 1 липня цього року. Після чого керівники НАБУ і САП заявили, що формула завдала збитків державі.

Згідно з висновками НКРЕКП, розрахунок "Роттердам +" заощадив Україні близько 40 мільярдів гривень. Після скасування цієї формули держава стала закуповувати вугілля дорожче, що найближчим часом позначиться на тарифах для населення.

Всі подробиці в спецтемі Підготовка до зими

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...