З 20 мільярдів гривень, передбачених на українські дороги, реально на підтримку експлуатації автошляхів є всього близько 3 мільярдів гривень. Решта йде на виплату раніше взятих на обслуговування доріг кредитів. Про це в ефірі програми "События" на каналі "Україна" розповів міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.
За його словами, в цьому році, окрім ямкового ремонту доріг, ні на який інший розраховувати не доводиться. А для ремонту регіональних доріг, гроші доведеться шукати місцевим властям, певні кошти вони отримали.
"Уряд почав децентралізацію бюджету. Місцеві органи влади за перший квартал отримали додатково мільярди гривень з бюджету. Гроші вже віддали, віддамо дороги і віддамо потужності, що експлуатуються. І місцеві влади будуть приймати рішення, куди витратити ці гроші. Але я сподіваюся, що під тиском громадянського суспільства ці гроші підуть на дороги. І друге. У місцевих органів влади буде вибір: використовувати існуючі потужності місцевих автодорів чи створювати конкуренцію", – пояснив міністр.
Залишилося тільки дочекатися, поки парламент прийме закон у другому читанні щодо децентралізації дорожнього господарства.
Головним же ворогом доріг міністр назвав брак коштів, невміння будувати якісні дороги з причини застарілих технологій, які не дозволяють експлуатувати дороги без капремонту мінімум по 25-30 р.
За допомогою Україна звернулася до США, Ізраїлю та Німеччини. За словами Пивоварського, допомога потрібна як матеріальна і технологічна, так і консультаційна.
Напередодні навіть було підписано угоду з Німеччиною про співробітництво у сфері дорожнього господарства.
Він розповів, що на даний момент йдуть переговори з іноземними мобільними оцінювачами, які стежитимуть за якістю виконаних робіт. Після чого, якщо будуть встановлені факти неякісного виконання робіт, моментальні кадрові рішення в місцевих автодорах.
Міністр також розповів, що громадяни тепер зможуть дізнатися про планові роботи на тих або інших ділянках дороги, на сайтах національного та регіональних автодорів.