У всьому світі споживачі стали оптимістичнішими в оцінці свого фінансового благополуччя. Найпомітніше поліпшення настроїв відбулося на ринках, що розвиваються Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Африки, Близького Сходу і Латинської Америки. При цьому в Україні 37% споживачів вважають, що їх фінансове становище покращилося. Про це свідчать дані дослідження, проведеного глобальної вимірювальною компанією Nielsen.
Так, 58% споживачів в цілому в світі вважають, що сьогодні їх фінансове становище краще, ніж п'ять років тому.
"Трохи більше третини споживачів в Європі (37%) відчувають себе фінансово краще, ніж п'ять років тому. В Україні цей показник також становить в середньому 37%", – наголошується в результатах дослідження.
У Північній Америці майже половина споживачів (46%) вважає, що їх фінансове становище покращилося за останні п'ять років. Втім, сім з десяти ринків з найбільш позитивним фінансовим настроєм входять до Азіатсько-Тихоокеанського регіону, крім того, в ТОП-10 увійшли Колумбія, Румунія і Пакистан.
Ставлення споживачів до фінансового стану в порівнянні з ростом доходів (ТОП-10)
Джерело: Nielsen Global Premiumization Study 2018
При цьому впродовж останніх п'яти років у світі 44% споживачів стали витрачати більше на продукти харчування.
"Африка і Близький Схід лідирують – тут половина (50%) споживачів витрачає більше на продукти, за ними йдуть Латинська Америка (47%), Азіатсько-Тихоокеанський регіон (46%), Європа (39%) і Північна Америка (33%). В Україні сьогодні споживачі витрачають набагато більше на продукти, ніж п'ять років тому (72%), що пояснюється періодом економічної кризи, який країна пережила в 2014 році", – відзначають аналітики.
Інші категорії, які викликають зростання споживчих витрат у всьому світі, – це технології, освіта, подорожі та охорона здоров'я.
Збільшення споживчих витрат по регіонах (ТОП-5 категорій)
Джерело: Nielsen Global Premiumization Study 2018
Незважаючи на посилення позитивних тенденцій в настроях споживачів щодо їх фінансів, багато хто відчуває тиск з боку зростаючих витрат на проживання. У всьому світі тільки 15% споживачів вважають, що у них є можливість вільно витрачати гроші, в той час як близько третини (31%) кажуть, що вони можуть покривати тільки свої основні витрати на проживання.
"Цікаво відзначити, що, хоча багато споживачів відчувають себе сьогодні фінансово більш стабільними, ніж у минулому, це не обов'язково означає впевненість або готовність вільно витрачати гроші. Волатильність світового ринку і передбачувані споживчі обставини можуть зіграти роль в обережному підході до управління своїми фінансами та витратами в різних категоріях. Ситуація в роздрібній торгівлі зазнає змін на багатьох ринках, оскільки споживачі адаптують свої витрати на основі особистих пріоритетів і цінових показників ", – пояснює лідер напрямку по роботі з роздрібними мережами Nielsen Педро Маносальва.
Нагадаємо, останні дані про споживчі настрої в Україні свідчать, що жителі країни планують великі покупки. Українські споживачі стали менше боятися інфляції і девальвації.
Так, настрої споживачів щодо стабільності гривні продовжили поліпшення: індекс девальваційних очікувань знизився на 1,2 пункту – до 158,4. До слова, більшість експертів також прогнозує зміцнення гривні до долара. Крім цього, покращився індекс інфляційних очікувань, знизившись на 2,6 пункту – до 186,6, а також на 2,6 пункту збільшився індекс економічних очікувань – до 63,6