Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Зробити стартовою
26,62
29,61
РУС

Ніколо Августо Маніка: "Культура і освіта створюють бар'єри для інновацій"

Експерт розповів, які стартапи виявляться найбільш успішними в найближчі 10 років, чому освіта заважає створенню інновацій і чи зможуть інвестиції в стартапи стати такими ж популярними серед людей, як депозити або золото

Італієць Ніколо Августо Маніка є відомим бізнес-ангелом в Європі і Азії. Він шукає унікальні і перспективні стартапи, інвестує в ці проекти великі кошти і допомагає ідеям вирости в великий і стабільний бізнес. "Сегодня" поспілкувалася з експертом під час його візиту до Києва, де він виступав на одному з бізнес-форумів. Маніка розповів, які стартапи виявляться найбільш успішними найближчі десять років, чому освіта заважає створенню інновацій і чи зможуть інвестиції в стартапи стати настільки ж популярними серед звичайних людей як депозити або золото.

Ім'я: Ніколо Августо Маніка (Nicolò Augusto Manica), ОАЕ.

Народився: 13 грудня 1992 року в Генуї, Італія, зараз живе в Дубаї, ОАЕ. Раніше жив і працював в Китаї.

Отримав ступінь бакалавра в області інженерного менеджменту в Політехнічному університеті Мілана в Італії. Також вивчав міжнародне бізнес-адміністрування в Канаді. Знає італійську, англійську, іспанську та китайську мови.

Міжнародний спікер, інвестор Діджитал-стартапів, засновник-партнер Targeto Group. Працює з клієнтами A лісту, включаючи топ-лідерів World's Top Networks, Top Inc 500, а також з новими швидкозростаючим компаніями. Інвестор-ангел і адвайзер по стратегії uDroppy (Гонконг).

Формулу досягнення успіху в професії Ніколо формулює коротко і по суті: "Мені пощастило, адже я зробив своє хобі своєю роботою. Я звик викладатися в професії по максимуму. І це важливо, тому що в нашій справі успіх приходить до тих, хто завжди знаходиться в курсі найновіших тенденцій".

- Зараз світом правлять інновації – і ті підприємці, хто першими створить перспективний стартап, в який повірять інвестори – можуть створити моду на певні технології на десятиліття вперед. Де бізнес-ангели шукають такі таланти?

- Сучасний світ живе в умовах високої конкуренції. Це змушує компанії знаходитися в постійній напрузі, оскільки зараз клієнти мають набагато більше влади, ніж будь-коли. Чому? Та тому що цифровий світ пропонує людям грандіозну можливість вибору різних товарів і послуг. У цих умовах компаніям, які хочуть залишатися на піку успіху, доводиться інвестувати величезні ресурси в інновації та маркетинг. І якщо ці бізнес-вершини хочуть підкорити нові покоління підприємців, їм доведеться гарненько поборотися за місце під сонцем. Адже для досягнення успіху доведеться не тільки зруйнувати статус-кво нинішніх компаній-лідерів, а й створити нові бізнес-моделі для залучення клієнтів.

Як же стартапам-новачкам досягти успіху? Відповідь проста: зараз бізнес-ангели шукають не просто інноваційні стартапи, бізнес-ангели хочуть знайти проривних новаторів. Саме тому інвестори часто шукають свіжі ідеї в університетах і акселераторах. На цих майданчиках можна відшукати найбільш нестандартних новаторів.

У свою чергу, якщо молоді стартапи самі намагаються знайти інвесторів, вони повинні правильно використовувати інструменти маркетингу. Важливо розуміти, що грамотна стратегія популяризації своєї ідеї дозволить підприємцям-новачкам виявитися на кілька кроків попереду конкурентів і допоможе швидше знайти свого інвестора.

Тому найважливіша порада, яку можна дати бізнес-ангелам, які шукають перспективні стартапи, – звертайте увагу на фахівців з цифрових технологій, які вже знаходяться на хорошому рахунку, вміють нестандартно мислити і виділятися з натовпу. А гравцям-початківцям можна ось що порадити: не соромтеся рекламувати себе, створюйте свою аудиторію, обмінюючись досвідом, знаннями та інноваціями. І вас обов'язково помітять!

- Якими характеристиками повинна володіти людина, щоб інвестори звернули увагу на її стартап? Чи має значення вік, освіта, досвід в конкретному секторі? Якою має бути ідея – стартап повинен бути настільки інноваційним, щоб змінити погляд на звичні речі або краще діяти по-старому і розробляти програми, аксесуари для поліпшення діючих продуктів, послуг? Який з цих методів в створенні стартапу швидше отримає фінансування?

- Кращі засновники стартапів – це ті, хто може нестандартно дивитися на стандартні речі. Ці люди повинні бути лідерами, чітко бачити майбутнє своєї компанії, вести за собою команду. Саме таких стартаперів шукають інвестори. Таких новаторів можна знайти серед міленіалів, тому що вони вміють інноваційно мислити. А ще креативні уми реально відшукати серед представників старшого покоління, оскільки вони мають великий досвід і мають широке уявлення про галузь, де планують розвивати стартап.

Потрібно розуміти, що в стартапи важливі не тільки особисті якості засновника – вік, освіта, досвід. Також важливі і так звані м'які навички – лідерство, інновації та управлінське бачення. Але і цих характеристик засновнику проекту може бути недостатньо, щоб досягти успіху. Сам стартап повинен містити в собі чітку і актуальну ідею, яка відповідає потребам галузі, цікава цільовій аудиторії і, врешті-решт, враховує особливості країни, де компанія планує працювати.

Світ постійно змінюється і має різні проблеми. З початку 2000-х років спостерігалося зростання цифрових платформ, потім веб-сайтів і, нарешті, мобільних додатків. Зараз планета знаходиться в ері Saas (програмне забезпечення як послуга – прим.ред). Тому актуально створювати стартапи, які допоможуть поліпшити конкретні галузі і вирішити вузькі проблеми цих секторів. Такі стартапи мають більше шансів стати успішними, ніж проекти, що пропонують світові якийсь інноваційний продукт. Чому? Все просто: в таких стартапах часто немає розуміння, хто є цільовою аудиторією і яку проблему створюваний продукт допоможе в результаті вирішити.

Але якщо підприємець хоче придумати нову галузь і створити там попит, варто відразу оцінити ризики. Тому що цей шлях є дуже складним для просування стартапів. Та й на вершину успіху потрапляють не всі з новаторів. Але якщо все зроблено правильно, можна знайти нові ніші для розвитку унікального бізнесу.

Взагалі, інвестори мають схильність до ризику. Тому вони можуть вкладати гроші в стартапи, які хочуть створити нову галузь. Такі інвестори сподіваються, що їхні гроші повернуться швидко і з лишком. Але якщо бізнес-ангели не хочуть ризикувати, то швидше за профінансують інноваційні проекти, представлені, наприклад, в промисловості. Тому що це зрозумілі і стабільні ніші для інвестування, а гроші звідти завжди можна повернути з непоганим плюсом.

- В економіці розвинених країн, зокрема, в США, особлива увага приділяється ідеям студентів. І багато інвесторів готові вкладати гроші в їх проекти, адже в якийсь момент ці стартапи можуть принести високий прибуток. Як показує практика, частка таких наукоємних ідей зростає в економіках розвинених країн. Дійсно, чи студенти просунутих вузів світу є рушіями розвитку світової економіки? Або є ризики на цьому шляху?

- У розвинених країнах виші справді здатні створювати інновації, оскільки часто мають унікальні знання, досвід і ресурси. Але потрібно розуміти, коли вузи створюють інновації, на ці процеси впливає і культурна спадщина. І це може стати серйозне перешкодою для просування певних ідей або технологій. Чому? Автори стартапів повинні мислити креативно і нестандартно, а провідним вузам світу з багаторічною історією, незаплямованою репутацією, відомими випускниками буває складно навчитися думати сміливо, свіжо і навіть революційно. З такими проблемами, зокрема, стикаються ті країни, де покладаються на повагу і ієрархію. Такі консервативні держави не можна назвати найбільш інноваційними в світі.

Комусь може здатися дивним, що культура може заважати просуванню інновацій. Але для цього досить простежити, як культура впливає на освіту. Коли студент отримує вищу освіту, його навчання стартує з вивчення методів, прийомів, підходів. В результаті викладачі формують образ мислення молодої людини не тільки в рамках професії, але і як систему поглядів на політику, економіку, культуру і т.д. Тому не дивно, що освіта, культура і викладачі можуть стати в умах студентів певними бар'єрами для створення інновацій. На жаль, іноді великі ідеї знаходяться далеко від університетів, тому що їх засновники не мають відповідної освіти і можуть намагатися нав'язувати свій особистий погляд на глобальні тренди. Але потрібно пам'ятати, що велика інновація – це не освіта, а зчитування потреб світу.

- Які стартапи частіше приречені на провал? Розкажіть про найбільш яскраві помилки стартаперів, які ви запам'ятали? Чи можете порадити людям, які хочуть реалізувати свою ідею, як правильно шукати інвестора і які помилки неприпустимі на шляху пошуку фінансування?

- Коли команди створюють стартап, винахідники хочуть, щоб їх дітище стало цінним товаром або послугою. Але буває, що ці проекти довгий час живуть в режимі очікування. Тобто, команда веде дослідження, витрачає гроші на проектування і т.д. Але час йде, а найкращий продукт в світі чомусь не виходить придумати. В результаті час і гроші йдуть, стартап не отримує тієї реакції ринку, на яку сподівалися автори. І як результат – успіх приходить до конкурентів, тому що там команда придумала перспективну ідею, швидко її реалізувала і красиво представила клієнтам.

В цілому, якщо стартапи хочуть стати успішними сьогодні, вони повинні виходити на ринок як можна швидше, щоб перевірити життєздатність проекту на реакції ринку. Для цього команда спочатку повинна створити базовий продукт. Потім потрібно його відразу ж запускати, вкладаючи кошти в відмінну маркетингову стратегію. І як тільки продукт набуде популярності на ринку, проект можна оновити і поліпшити відповідно до побажань клієнтів. Причому важливо завжди прислухатися до думки споживачів, адже якщо ігнорувати відгуки людей, проект може поповнити ряди 42% стартапів-банкрутів.

Вам потрібен приклади, як не варто просувати стартап? Будь ласка! Не йдіть дорогою проекту Everpix. Цей сервіс пропонував хмарне рішення для завантаження, організації та контролю за фотографіями. Власники цієї платформи витратили роки на розробку ідеального продукту, щоб не було технічних помилок і збоїв. Але коли вони почали продавати сервіс, то виявили, що на такий продукт немає попиту. Їх стратегія продажів була занадто слабкою. Остаточний результат був катастрофою для компанії.

Тому якщо люди хочуть реалізувати свою ідею, вони повинні розуміти, що залучення інвесторів схоже на залучення клієнтів. Інвестори шукають конкретну ідею. Вони стануть клієнтами стартапу, якщо команда правильно розповість про ідею продукту. Тому потрібні зрозумілий, працюючий продукт, злагоджена і ефективна команда, відмінна маркетингова стратегія. Тоді проект привабить інвесторів і зможе досягти успіху.

- Яким ви бачите світ створення стартапів через 10 років? Як завдяки інноваціям може змінитися побут, робота, медобслуговування?

- Думаю, більшість майбутніх стартапів повинні орієнтуватися на цифровий та штучний інтелект. Цифровий світ вже є частиною нашого життя і буде ще ширше представлений в найближчі десятітелія. Вважаю, що успішні стартапи зможуть просувати технології, де штучний інтелект буде вирішувати повсякденні завдання людей.

- Чи варто в школах впроваджувати предмети, де діти зможуть створювати стартапи, вчитися монетизувати ідеї? Адже, можливо, вже зараз потрібно змінювати менталітет людини, оскільки в майбутньому конкуренція з роботами може збільшити рівень безробіття серед людей. Тоді багатьом з нас доведеться створювати своє робоче місце і креативити для суспільства нові продукти?

- Звичайно, в школі важливо стимулювати креативність, а учнів слід мотивувати мислити нестандартно. Тому потрібно впроваджувати в процес навчання нові предмети, адже в Інтернеті повно інформації, але яка з них корисна, а яка марна – допоможуть розібратися вчителя на уроках. І якщо в школі учні будуть постійно отримувати актуальні знання – це стане фундаментом для побудови сучасної дорослої особистості. В майбутньому така освіта допоможе людям вільно взаємодіяти з роботами і штучним інтелектом і будувати успішну кар'єру вже в нових, цифрових реаліях.

- На ваш погляд, наскільки впровадження цифрової економіки може змінити механізми інвестування в нові стартапи? Можливо, стане поширеним інструмент, коли прості люди будуть вкладати 500 або 5000 доларів в перспективні ідеї (як, наприклад, в покупку дорогоцінних металів) і потім отримувати дохід від цих вкладень?

- Нове джерело інвестицій може прискорити розвиток всієї стартап-індустрії. У світі відомі хороші приклади запуску стартапів через платформи краудфандінгу (спонсорства – Авт.). А ще нові проекти знаходять хорошу фінансову підтримку через краудінвестінг (люди вкладають гроші і отримують прибуток – Авт.). Ці майданчики дозволяють новим проектам успішно масштабуватися. Але, думаю, ці інвестиційні інструменти потрібно робити більш масовими. Тому якщо, наприклад, інвестфонди будуть залучати гроші дрібних інвесторів, такий підхід дозволить активніше розвивати інноваційні галузі, залучати більше людей до досліджень і, як результат, покращить темпи зростання світової економіки.

Нагадаємо, нещодавно вісім українських стартапів потрапили на світову виставку технологій. На виставці Consumer Electronics Show-2019 (CES-2019) українські стартапи презентують різні ідеї і розробки – від модульного освітлення фотостудій до харчового 3D-принтера.

І поки весь світ вчиться інвестувати в стартапи, українці розбираються в тому, як заробити на інвестиціях на облігації внутрішньої позики.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Ніколо Августо Маніка: "Культура і освіта створюють бар'єри для інновацій"". Інші Фінанси дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Коновалова Христина

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.