Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Страхові курйози: невигадані історії і кумедні історії страхової справи

8 квітня 2017, 15:00

Ряполов Костянтин

Непередбачені, екстрені і кризові ситуації найчастіше наздоганяють через зайву цікавість, тягу до тварин і алкоголю і звичайне нехлюйство


Найцінніше. Багатомільйонні поліси купують для захисту

Найцінніше. Багатомільйонні поліси купують для захисту

Реклама

Навіть в найсерйознішій області людської діяльності знайдеться місце для чогось "легковажного". Так і страховики в своїй роботі постійно стикаються і з курйозами, і з безглуздими запитами "зіркових" клієнтів, і з неймовірними збігами. Це одна з небагатьох професій, яка дає можливість в повній мірі познайомитися з дивацтвами людської поведінки.

Є навіть анекдот: клієнт недовірливо розглядає страховий поліс: "Якщо мій будинок згорить, то ви мені виплатите цю суму?". Страховий агент: "Так, за умови, що ви не підпалите його самі". Клієнт: "Я відчував! Тут таки є підступ!"

"Я можу відзначити, що гумор страховиків чимось схожий з гумором медиків. Суть нашої роботи – у врегулюванні непередбачених, екстрених, кризових ситуацій. Це серйозне психологічне навантаження. Гумор для нас – захисний механізм", – розповідає голова правління ERV Україна Мирослав Бойчин . Як то кажуть, "вмирати найвигідніше з нашим страховим полісом!". Так що, озброївшись побажанням від заступника голови правління British auto club Асі Трубицької – "щоб всі засмучення в твоєму житті були в межах франшизи", – вирушимо знайомитися з кумедними випадками страхової справи.

ПОСИЛЕНИЙ ЗАХИСТ ДЛЯ ПОПИ І НІГ, АБО ЯК НЕ ЗАБУТИ ПРО ТАЛАНТ

Кожна новина, на скільки чергова зірка шоу-бізнесу або спорту застрахувала якусь частину свого тіла, завжди викликає інтерес обивателя – хоча більшість розуміє, що це просто ще одна ланка в PR-кампанії зірки. При цьому інформація в ЗМІ не завжди достовірна і однозначна. Наприклад, частина філе Дженніфер Лопес застрахована на $ 300 млн, як випливає з найбільш "гучної" версії цієї події, або "всього лише" на $ 27 млн, як вказується в інших джерелах? Мерайя Кері застрахувала свої ноги на немислимий $ 1 млрд або обійшлася "куди більш скромними $ 70 млн" – причому разом з голосом? Страхових полісів крупним планом ніхто публіці не показує, так що доводиться вірити новинам на слово.

Страхуванняшоу-зіркичи спортсмена-цезахистінвестицій.

У НАС.Вітчизняні зірки в своєму розмаху страхування до світового рівня поки не дотягують. З найгучніших випадків можна згадати голос Таїсії Повалій на 1 млн грн, страховий захист для голосу і колін Світлани Лободи в 3 млн грн і поліс в $ 0,5 млн для ніг Наталії Могилевської. Але, схоже, пальма першості належить оперному співаку Юрію Godo: він, як повідомлялося, застрахував свій голос на 1 млн євро.
"Про незвичайні страховки часто пишуть в пресі, щоб пожартувати. Але страхування – це не жарти. Це інструмент мінімізації ризику втрати великих інвестицій", – говорить представник страхової компанії PZU в Україні Олександр Мельничук. Хоча істинно прагматичне страхування обходиться без фантастичних сум і ажіотажу в ЗМІ – все скромно і буденно, ніби страхування квартири. Так, за словами Олександра Мельничука, є програми страхування для декількох українських співаків: вони були розраховані саме на лікування захворювань горла.

КОНЦЕРТИ.Ближчимдо практичних потребєстрахуванняпрофесійноїдіяльностіяк такої."У 2005 роцістраховакомпаніяАСКАвиступилагенеральнимстраховикомєдиногоконцертувеликогоіталійськоготенораЛучаноПавароттівУкраїні.Цейстраховий договірувійшовне тількивісторіюкомпанії,алеівзагалівісторіюстраховогоринкуУкраїни,оскільки натой часйомуне булоаналогів/прикладів",-розповідаєзаступникгенеральногодиректораповрегулюваннюзбитківісервісустраховоїкомпаніїАСКААндрійЄрмоченко.

БРАТИ НАШІ МЕНШІ, АБО "ЗВІРЯЧІ" ВИПАДКИ

Твариничастостаютьспівавторамистраховихвипадків.

"Наприклад, з недавнього: чоловіка в Нью-Йорку вкусила за палець білка, – пригадує генеральний директор компанії-асистента "КОРІС Україна" Костянтин Шусторович. – Витрати на першу невідкладну допомогу і введення протиправцевої сироватки склали $ +1928. Часто наші туристи страждають від укусів собак, мавп і навіть ослів. Звичайна причина – бажання погодувати або погладити милу тваринку, так що дуже не рекомендуємо цього робити".

Крім доброзичливості і любові до братів наших менших, українців за кордоном підводить невгамовна цікавість.

"Лікарі приморських курортів часто жартують, що найчастіше наші туристи травмують саме вказівний палець, – розповідає Костянтин Шусторович. – Інший жарт, до якого наші оператори вже звикли, коли дзвонить представник клініки з Греції і каже:"Ваш турист скоїв убивство!". спочатку співробітники дивувалися, а потім вже знали, що хтось із наших застрахованих знову наступив на морського їжака. До речі, витягувати голки їжака, що застрягли в тілі, ще та процедура!".

ВДОМА.Втім, "по-звірячому" постраждати можна не тільки за морями-океанами. "Багато клієнтів з посмішкою відносяться до "неосновних" ризиків при страхуванні КАСКО – таких, як "напад тварин". Здавалося б, які тварини, де їх взяти, навіщо їм нападати на машини? Але ж бувають найрізноманітніші ситуації. Наприклад, одного разу кінь в київському Гідропарку злякався, вирвався з рук свого супроводжуючого і в паніці потоптався передніми ногами по капоту припаркованого автомобіля. Кінь не постраждав. А дороге авто було, на щастя, застраховано, і ремонт зробили за рахунок страхової компанії", – згадує Ася Трубицька.

ОЗВІРІЛІСТЬ.Інодітвариннийпочатокбере горунадлюдським."УпрактицістраховоїкомпаніїАСКАбувстраховийвипадок-травмалюдинивідукусуіншої людини,-наводить прикладАндрійЄрмоченко.-За договоромданогоклієнта,страховою подієювизнавалисятількиукуситварини.Аленашакомпаніявирішилаяк винятокзробитивиплатупотерпіломуклієнту.Мивирішили:людина, якатаксильнокусається,можебутиприрівнянадо тварини".

new_image3_303

Цікавість: "Найчастіше травмують вказівний палець". Фото: Zuma\TASS

КЛІЄНТИ В ПОШУКАХ ПРИГОД

Чоготільки непридумуєнаша людина,щобзнайтисобінеприємності!"Хтосьранитьрукиблендером,хтосьотримуєсильніпорізи,количиститькартоплю(Таїланд,$173покритістраховою компанією).УНімеччиніукраїнкау дворібудинкуспалюваласміття,вякомуопинивсябалончиквіддезодоранту-вибух,сильний опікобличчяілікуванняна320євро",-перераховуєКостянтинШусторович.

Мирослав Бойчин ділиться своїм списком "досягнень": "В однієї з наших туристок в Домінікані трапився заворот кишечника – вона з'їла поспіль п'ять (!) порцій морепродуктів. Турист, який відпочивав у Туреччині, звернувся з переломом ноги, а через кілька днів, вже в гіпсі, пішов на місцеву дискотеку, де знову отримав травми, але вже внаслідок бійки. Ще один наш турист отримав побої в Індії за те, що відмовився купувати наркотики у місцевих. В Індії з ознаками наркотичного сп'яніння потрапила до лікарні застрахована півторарічна дитина. Двічі в наш відділ врегулювання надходили звернення з одного й того ж полісу про перелом руки у дитини на Кіпрі. Отримавши друге, наші співробітники навіть припустили дублювання. Але дитина дійсно зламала спочатку одну, а через сім днів – другу руку".

З переломомногипішовнадискотекуіотримавтамтравмивбійці.

РОЗЗЯВИ. "Найбільшповчальніпомилки,коликлієнтзалишаєдокументи,ключівсвоїймашині,аїїтимчасомвикрадають,-розповідаєАндрійЄрмоченко.-Вінполегшує завданнявикрадача,інавиплатурозраховуватине може.Хочабуввипадок,коливІталіїклієнт-українецьнадорогомуавтопід'їхавдо свого готелюіпередавключіпарковщику,атойвиявивсязлодієм,переодягненимууніформуготелю.Мизробиливиплатуклієнту,якзавикрадення.

АЛКОГОЛЬ.Найдорожчешукатинеприємностінап'януголову-таківипадкине єстраховими."ОдназтуристоквТуреччинівипалазбалконатретьогоповерхуготелю,отрималатравми.Умедичнихдокументахбуловказано3промілеалкоголювкрові,цестадіясильногосп'яніння.Медичнівитратисклалиблизько$10тис.",-розповідаєМирославБойчин."Інодіклієнтинамагаютьсяприховатидеталі.Одназтуристокнаписала: "Танцюваланастолі.Булатвереза",-смієтьсяОлександрМельничук.

ДОРОГИ ПОВНІ НЕСПОДІВАНОК

Надорогахзазвичайне дожартів,алеінодідодорожньо-транспортних пригодважкоставитисясерйозно."Зпоясненняпотерпілого: "Рухаючисьпотрасі,переліталидорогукуріпки,приблизноштукдвадцять.Підбивприблизносім,шістьзних незавдаливидимихпошкодженьавтомобілю.Алецяодназалишила слід-вибилапротивотуманку".Звичайно,шкодакуріпок,алевипадкибуваютьрізні",-розповідаєКостянтинПалазов,директордепартаментуврегулюваннязбитківрегіональноїмережіСК"АрсеналСтрахування".

Часто люди в стресових ситуаціях чинять нелогічні дії. Так було з одним з клієнтів цієї ж компанії, який покинув місце події, потрапивши в ДТП, а коли повернувся – машини вже не було на місці, її викрали: "Пішов з місця аварії, залишивши машину. Мені було страшно повірити в те, що відбулося (машина оформлена на маму), а я вже другий раз потрапляю в неприємну ситуацію. Присів на лавку і картав себе (не дуже пам'ятаю, скільки часу, приблизно години дві). Прийшов на місце ДТП, а машини, на якій я їхав, вже не було! На наступний день звернувся в поліцію".

Часто смішні заяви отримують і співробітники колл-центру. "Одного разу дівчина повідомила, що у неї сталося ДТП за участю двох автомобілів. Після того як оператор зафіксував подію, він попросив її чекати прибуття аварійного комісара, на що отримав відповідь: "Тільки давайте швидше, поки в мене ще хто-небудь не в'їхав". І що ви думаєте – через кілька хвилин та ж дівчина передзвонила ще раз, заявивши про другу страхову подію! Все-таки в'їхали", – поділився ще однією історією Олександр Костецький, директор департаменту клієнтського сервісу і колл-центру СК "Арсенал Страхування".

new_image2_354

Аварії. Іноді на авто нападають куріпки та інші тварини

РІЗНЕ: ДОЩІ І ГОЛЬФ

Хорошийстраховий агент,безумовно,вмієпереконувати:"Вминуломуроцічоловіквипавз27-гоповерху,таквінтількидолітавдотретього,якдружинавжеотримуваластраховку".Алечастенькотворцяминезвичайногостаютьсаміклієнти."Якосьмистрахувалиодинзтурнірівз гольфу-навипадок,щоодинзучасниківвлуить впотрібнулункузпершогоудару",-згадуєОлександрМельничук.

Виявляється,всім,хтовиконаєсуперудар,організаторипообіцялиподаруватидорогийавтомобіль!

"Як розрахувати страховий тариф, враховуючи, що в ньому беруть участь близько двох десятків професійних спортсменів? Навіть наші фахівці в Польщі були не готові допомогти! Довелося звертатися до андерайтерів в Лондон, у яких була така страхова практика і статистика. Але за незвичайним для нас страхуванням стоїть такий же фінансовий ризик, як і звичні інвестиції", – пояснює Олександр Мельничук. Ще один приклад незвичайного страхування наводить Мирослав Бойчин – від дощу: такий договір може укласти туроператор, що дозволяє йому обіцяти клієнтам знижки в разі негоди.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...