Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Українські шопоголіки йдуть в онлайн: шукаємо з телефону і не платимо готівкою

26 лютого, 07:18

Христина Коновалова, Олександр Панченко

Чоловіки частіше замовляють для роботи, а дами купують додому

/ Фото: Pixabay

Українці йдуть в інтернет-шопоголіки: за даними маркетплейса Prom.ua, 2018-го на майданчиках компанії люди придбали товарів на 19 млрд грн – це на 43% більше, ніж роком раніше. Причому з 2014 року середній чек зріс на 34% – з 646 грн до 977 грн (див. інфографіку). Це експерти пояснюють інфляцією і бажанням населення частіше купувати в мережі дорожчі товари. "Сегодня" з'ясувала, як змінився портрет українського інтернет-покупця за останні п'ять років.

Зараз чоловіки роблять замовлення в інтернет-магазинах так само активно, як і жінки. Але 5 років тому прекрасна половина на 4% більше використовувала технології в оновленні гардеробу або інтер'єру. Відмінність в онлайн-покупках спостерігається лише у виборі товарів: чоловіки частіше замовляють товари для роботи, авто- і мотозапчастини, а жінки – товари для себе, дітей, дому та родини. Якщо говорити про вік, найактивнішими онлайн-шопоголіками можна вважати українців від 25 до 34 років. Щоправда, за п'ятирічку зросла кількість "дорослих" онлайн покупців – в середньому 40-50 років. Попит в цих категоріях щорічно приростає на 50%.

Ще 2015-го українці частіше робили покупки в п'ятірці таких категорій, як одяг і взуття (2,2 млн замовлень), будинок і сад (776 тис.), техніка і електроніка (599 тис.), краса і здоров'я (543 тис.), товари для надання послуг (391 тис.). А вже 2018-го населення активніше замовляло одяг і взуття (3,8 млн), товари повсякденного попиту (2,9 млн), техніку і електроніку (2,6 млн), речі для дому та саду (2,2 млн), аксесуари для краси і здоров'я (1,7 млн).

"Раніше в інтернеті купували частіше тому, що можна було знайти дешевше і в більшому асортименті, ніж в магазині. Сьогодні це ще й зручно. З будь-якого міста можна замовити товар, який привезуть вже завтра. В майбутньому українці опиняться готові купувати онлайн дитячі іграшки, товари для спорту і відпочинку, продукти харчування", – вважає керівник відділу досліджень Prom.ua Аліна Бокова. 

Читайте також: Інтернет-аферисти "розводять" українців на гроші: експерти назвали ТОП схем

Нюанси

В онлайн-покупках українці масово переходять з ПК на смартфони. 2014-го для пошуку товарів 88% покупців використовували ПК і тільки 6% – смартфони. Розвиток мобільного інтернету дозволив 2018-го вже 49% покупців "юзати" смартфони в онлайн-шопінг. Причому додатки для інтернет-покупок частіше використовують ті, хто тільки освоює онлайн-шопінг. Також новачки швидше зроблять замовлення на популярних платформах, ніж куплять у невідомого продавця.

Також люди почали активніше використовувати картки для розрахунків за онлайн-покупки. За п'ять років кількість замовників зросла з 36% до 51%. Зростання безготівкових транзакцій аналітики пояснюють розвитком інфраструктури онлайн-платежів. Але перед розрахунками покупці перевіряють репутацію інтернет-магазину. Тому 43% опитаних шопоголіків готові повністю зробити передоплату замовлення картою, а новачки – лише в 12% випадках.

Безготівково сплачує половина 

2018 року майже половина всіх платежів в Україні (45,1%) була проведена за допомогою платіжних карток, підрахували в Національному банку. 2017 року таких платежів було 39,3%. В абсолютних величинах це 3,1 млрд операцій (в середньому по 10 на рік на кожного дорослого українця, 2017 року було по 7 операцій) на суму майже 1,3 трлн грн. Зростання популярності електронних грошей в Нацбанку пояснюють популяризацією розрахунків без "кешу" і розширенням структури терміналів для безготівкового розрахунку в торговельних мережах. За даними регулятора, за минулий рік POS-терміналів стало більше на 20,2%, досягнувши 279 тис. шт., а на торгмережі припадає понад 51% платежів. Нині майже 80% POS-терміналів дозволяють розраховуватися безконтактним способом – за допомогою смартфона або айфона (на 1 січня 2018 року було 70,2%). За рік удвічі зросла операцій щодо Р2Р-переказів (миттєвий переказ грошей між фізособами або з однієї картки на іншу), їх проведено на суму 465 млрд грн (35,6% всіх безготівкових операцій).

Фахівці фінринку кажуть, що частка безготівкових розрахунків у нас зростатиме, але наразі максимум до 70% від загальної кількості транзакцій. Причини дві – в сільській місцевості часто немає ні високошвидкісного інтернету, ні терміналів, а також те, що старше покоління ще вважає за краще користуватися готівкою, а не картками.

"У розвинених країнах на безготівку припадає понад 80-90% всіх розрахунків населення, – розповів нам економіст Іван Нікітченко. – Банки України активно працюють над розвитком функціоналу дистанційного обслуговування карток, стали можливі платежі з використанням телефону, обмін валюти онлайн. Водночас для зростання е-платежів необхідна відповідна інфраструктура. З огляду на, що в містах мешкає близько 70% населення країни, це наразі і є верхня межа частки безготівкових розрахунків". 

Східна Європа цінує технології

А жителі Східної Європи частіше купують в онлайні товари в таких категоріях, як одяг, взуття та аксесуари (53%), квитки на події і тури (44%), потребтехніку (40%), айтітехніку і мобпристрої (39%). Причому попит в згаданих напрямках за рік зріс в середньому на 3-4%. Такі усереднені показники звіту Nielsen Global Connected Commerce-2018, наданого авторами газеті "Сегодня".

Причому люди ретельно вибирають товари в інтернеті. Перш ніж прийняти рішення про покупку, вони цікавляться джерелом інформації про майбутню покупку. У 42% випадків покупці вивчають інформацію традиційних магазинів, в 33% – сайтів магазинів, а 27% прислухаються до рекомендацій друзів і знайомих.

При цьому якщо жителі Східної Європи вирішать купувати свіжі продукти в онлайні, в 43% випадків звернуть увагу на можливість заміни невідповідного товару того ж дня, в 42% – наявність сервісу повернення невідповідного товару, в 38% – присутність інформації про свіжості.

Ще покупці цінують комфорт в онлайн-покупках, тому хотіли б використовувати цифрові технології: для 36% важливий ручний сканер (використовують 13%), для 34% – онлайн-купони (15%), для 32% – QR-код (9%), для 32% – Wi-Fi в магазині (8%), для 32% – каси самообслуговування (23%).

Нагадаємо, раніше стало відомо, що українці активно освоюють кешбек. Експерти вже підрахували, скільки можна заощадити на поверненні коштів на картку.

А про те, які документи потрібно надати для того, щоб обміняти неякісний товар, куплений онлайн, можна дізнатися з відеоролика:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...