Українці почали масово отримувати SMS "Ваша карта заблокована – зателефонуйте до банку", телефонувати за вказаним номером і втрачати гроші. Крім того, клієнтам банків можуть повідомляти про те, що нібито на рахунку залишилося нуль гривень, і теж просити передзвонити.
Таке повідомлення отримала киянка Дарина Захоженко нібито від державного банку. Але номер мобільного викликав підозри.
"Від Ощадбанку SMS приходять з кол-центру, ні з звичайного телефону, і видно, що Ощадбанк їх надсилає. Я передзвонила до колл-центру в банку сказали що це не вони, що це регулярні випадки – шахраї", – розповідає Дарина.
А ось Ніні Агафоновій спритники вирішили зателефонувати самі. "Представились службою безпеки банку, почали розпитувати, скільки грошей на рахунку, хто востаннє користувався, чи я це. Я сказала, що у мене немає картки Ощадбанку. І така хвилина мовчання, розгубилися і попрощалися", – розповідає жінка.
У довірливих людей шахраї запитують номер карти, пін-код і секретні три цифри на зворотному боці. І буквально за лічені хвилини знімають всі гроші. У кіберполіції кажуть, що оборудки влаштовують переважно жителі окупованих територій або ув'язнені.
Повідомлення клієнтам ніколи не надсилають зі звичайного мобільного, попереджають в державному банку. "Ми ніколи не ставимо запитань, пов'язаних з паролями, пов'язаних з CVV-кодом і іншою секретною інформацією", – запевняє директор Департаменту електронної комерції і платіжних засобів Володимир Москаленко.
У банку настійно радять не вірити фальшивим SMS і не розповідати по телефону секретну інформацію. А для перевірки відразу телефонувати на гарячу лінію своєї фінустанови.