Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Криза змінила ринок торговельної нерухомості в Україні

19 грудня 2014, 08:44

Правила гри змінюються, говорять експерти

Орендарі йдуть з ТЦ. Фото: Вікіпедія

Орендарі йдуть з ТЦ. Фото: Вікіпедія

Ринок торговельної нерухомості очікують кардинальні зміни. Все більша кількість орендарів вимагає від девелоперів взяти на себе витрати на ремонт приміщень, пише "Апостроф".

"Криза змінила правила гри. Якщо до цього у великих якісних ТРЦ умови диктували власники об'єктів, то зараз – орендарі. Велика частина рітейлерів призупинила розвиток або скорочує кількість торгових точок. А ті, хто відкривають нові магазини, не хочуть ризикувати і інвестувати власні кошти або не можуть залучити кредитне фінансування в такий складний час", – вважає директор відділу торговельної нерухомості в консалтинговій компанії Colliers International Наталія Кравець.

За даними учасників роздрібного ринку, частину своїх торгових точок закрили російська Incity і взуттєва мережа Centrо. З ринку пішли New Look, Bosсo, Esprit, OVS і RiverIsland. Крім того, материнський офіс нідерландської мережі Mexx оголосив про своє банкрутство. Така ситуація позначилася на рівні вакантності торговельних центрів. Тільки в Києві в середині грудня кількість порожніх площ становить близько 10%, що є максимальною позначкою за останні десять років. "Тому зараз при переговорах з девелоперами все більша кількість орендарів однією з умов називають обов'язковий ремонт приміщення за рахунок девелопера", – говорить Кравець.

Реклама

Співзасновник Асоціації рітейлерів України Олександр Фіалка розповідає, що девелопери не тільки готові вислухати такі вимоги, але і приймають їх. "Йдеться про регіональні торгові центри, у яких істотно знизився потік відвідувачів. Для того, щоб залучити нових орендарів, вони готові взяти на себе витрати з ремонту", – пояснює Фіалка. За його словами, на столичному ринку аналогічна ситуація спостерігається на тих об'єктах, які відкрилися в цьому році.

Преференції отримують не всі роздрібні оператори, а тільки ті бренди, щодо "яких девелопер впевнений, що вони забезпечать необхідний потік відвідувачів". "Це гарні мережеві оператори, які складають основу кожного торгового центру", – пояснює представник відділу оренди ТРЦ Аrt Mall Наталія Пустовіт.

В тренді
Шахтарі в плюсі, аграрії – в мінусі: Рада дала добро на зміну бюджету-2019
Фото: facebook.com/sluganarodu.official

Наступного року, за даними Сolliers International, заплановані до відкриття 453,3 тис. кв. м торговельних площ. "На сьогоднішній день активних операторів досить, щоб заповнити приблизно 60-70 тис кв. м. Все, що вище – вже проблематично. Тому припускаю, що власники торгових центрів будуть змушені переглянути свої фінансові плани та збільшити витрати на орендарів", – говорить Кравець.

За її словами, на ринках Східної Європи витрати девелоперів на орендарів, включаючи інвестиції в ремонт і безкоштовні періоди оренди, можуть досягати 1,5-2 роки орендного доходу. "Якщо врахувати кількість запланованих до виходу площ, то в Україні витрати можуть дорівнювати річному орендному доходу ТРЦ. Тоді термін окупності об'єкта збільшується. У разі збереження такої тенденції інвестиційна привабливість ринку торгової нерухомості може знизитися", – додає експерт.

За словами джерела на ринку нерухомості, в якісному успішному ТРЦ площею близько 60 тис. кв. м в сьогоднішніх умовах чистий річний дохід від оренди може досягати $ 18-21 млн.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...