Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Зробити стартовою
27,17
30,85
РУС

Майбутнє регіональних аеропортів: коли українці зможуть літати з обласних центрів

За Державною цільовою програмою розвитку регіональних аеропортів з бюджету виділять близько 9 млрд гривень

Фото: архів "Сегодня"
Фото: архів "Сегодня".
Майбутнє регіональних аеропортів: коли українці зможуть літати з обласних центрів //smm.ollcdn.net/i/image_610x343/media/image/5c6/ee6/402/5c6ee64022040.jpg //smm.ollcdn.net/i/image_150x100/media/image/5c6/ee6/402/5c6ee64022040.jpg Транспорт За Державною цільовою програмою розвитку регіональних аеропортів з бюджету виділять близько 9 млрд гривень

Практично в кожному обласному центрі України є свій аеропорт. Їх побудували ще в середині минулого століття, в деяких регіонах навіть по два. Більшість вже давно час реконструювати.

Найбільша модернізація аеропортів була при підготовці до Євро-2012. Тоді в Україні відремонтували аеропорти в Києві, Львові, Харкові та нині окупованому Донецьку.

Проте, авіаперевезення в Україні розвиваються. Сьогодні в країні працює 34 вітчизняні авіакомпанії, які перевозять пасажирів, вантаж і пошту. За даними Державної авіаслужби, пасажиропотік через українські аеропорти в півтора раза перевищує докризовий рівень. А Міністерство інфраструктури планує будувати новий аеропорт в селищі Солоне між Запоріжжям і Дніпром, розвивати аеродром в білій Церкви і оживляти інші аеровузли в регіонах.

Сайт "Сегодня" розбирався, що чекає українські регіональні аеропорти.

Що з українськими аеропортами

У 90-х в Україні було 50 діючих аеропортів, сьогодні рейси приймають 20. Але в хорошому стані тільки ті аеропорти, які готували до Євро-2012, інші потребують капітального ремонту. Хоча саме аеропорти "Бориспіль", Київ (Жуляни), Львів, Одеса, Харків, Запоріжжя і Дніпро забезпечують 98% пасажиропотоку і 99% вантажопотоку.

За минулий рік аеропорт Київ (Жуляни) наростив пасажиропотік на 59,9%, Львів – на 47,9%, "Бориспіль" – 19,4%, Харків – 19,3%, Одеса – 17,8%, Запоріжжі – 14,9 %. Найменше зростання у Дніпра – 8,1%. Значно за рік зріс пасажиропотік в аеропортах міст Чернівці (53%) і Херсон (41,8%).


Фото: adm-km.gov.ua

Разом з тим, стан більшості повітряних воріт залишає бажати кращого. Справа в тому, що регіональні аеропорти належать місцевим органам влади. За 20 років виявилося, що ні обласна, ні міська влада не вміють управляти аеропортами.

"За останні 20 років основні засоби виробництва морально і фізично застаріли, зменшився ресурс аеродромного покриття, авіаційної наземної техніки, споруд та обладнання. Наразі економічно самодостатнім є тільки аеропорт "Бориспіль". Основна частина інших аеропортів тільки підтримує свою сертифікаційну придатність, але в зв'язку з відсутністю власних коштів не може проводити в значних обсягах заходи щодо реконструкції та модернізації", – йдеться у Державній цільовій програмі розвитку аеропортів до 2023 року. Цей документ уряд прийняв ще 2016 року.

Велика реконструкція аеропортів

2016 року уряд прийняв держпрограму розвитку регіональних аеропортів до 2023 року. До цього терміну повинні провести реконструкцію аеродромних комплексів в аеропортах Вінниця, Дніпро, Мукачево та Чернівці. На це збираються виділити 8,7 млрд грн.

Згідно з прийнятою програмою, планується створення і розвиток єдиної державної мережі аеродромів, а також їх передача до сфери управління Міністерства інфраструктури. Зокрема, програма передбачає повернення до державної власності комунальних аеродромів міжнародних аеропортів "Дніпропетровськ", "Київ" (Жуляни), "Харків", "Одеса".


Будівництво нового терміналу аеропорту в Запоріжжі. Фото: zp.gov.ua

За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, на аеропорт в Одесі з грудня 2017 року по січень 2019-го виділили 922 млн грн. Щоб завершити всі роботи, на нього цього року виділять ще 577 млн ​​грн. Аеропорт "Одеса" отримає сучасну злітно-посадкову смугу, аеродромний комплекс. У міністерстві розраховують, що в результаті місто зможе приймати 3,5 млн авіапасажирів на рік.

Наступним на черзі стане реконструкція аеропорту Вінниця. З держбюджету на нього виділять 1 млрд грн.

"Обидва об'єкти використовуються для обороноздатності держави. Тому важливо створювати нову інфраструктуру. Також ми розуміємо мультиплікаційний ефект, який відбувається при таких великих проектах – залучається велика кількість працівників, виробляються матеріали і таким чином це оживляє економіку в державі", – зазначає Микола Божко, керівник державного агентства інфраструктурних проектів.

А в Запоріжжі міськрада взяла кредит на 10 млн доларів, щоб добудувати новий термінал аеропорту, який почали зводити в грудні 2017-го. Що вийде в підсумку, буде видно до кінця року, коли термінал відкриють.

Також в Україні розвиватимуть забуті аеропорти і будуватимуть нові. Так, Білоцерківський вантажний авіаційний комплекс може отримати статус міжнародного уже цього року. Зараз там навіть немає пунктів пропуску через держкордон. Через це вантажні літаки змушені додатково сідати в інших аеропортах.

"Щоб ви розуміли, 90 років в Білій Церкві працює авіаремонтне підприємство, і було кілька спроб його закрити. Нашою метою є створення мультиканального вантажного вузла на базі Білоцерківського вантажного авіаційного комплексу і аероремонтного заводу. Ми хотіли б сконцентруватися на розвитку авіаремонтних потужностей, мультимодального транспортного центру, базуванні літаків на нашій території і перевезенні пасажирів в системі лоукостів. Протягом цього року ми хочемо відкрити пункт пропуску через державний кордон, вдвічі більше обслуговувати літаків", – розповідає директор комплексу Сергій Кандауров.

Ще один аеропорт хочуть побудувати між Запоріжжям і Дніпром в райцентрі Солоне. Володимир Омелян впевнений, що він не завадить розвиватися сусіднім аеропортам, а навпаки дасть позитивний ефект для всього регіону і створить пасажиропотік мінімум в 1,5 млн осіб на рік. Цього 2019 року на місці майбутнього аеропорту проведуть підготовчі земельні роботи і за наступні два роки аеропорт вже побудують.

"Ми виходили з того, що замість вкладення грошей в аеропорти Запоріжжя і Дніпра, які обмежені міською забудовою, набагато краще побудувати новий аеропорт, який обслуговуватиме цілий регіон", – пояснив Омелян.

Хто літатиме до регіональних аеропортів

"Кожен аеропорт буде повинен сам домовлятися з авіакомпаніями про відкриття маршрутів. Міністерство участі в цьому не бере", – говорить голова Мінінфраструктури.

Регулярні авіаперельоти всередині України не популярні. Головна причина – це дорожче, ніж потягом або автобусом. Хоча за деякими напрямками можна знайти доступні варіанти, однак, щоб купити квиток за вартістю автобуса, треба забронювати його приблизно за 10 місяців до відправлення.

За даними Державіаслужби, 2018 року внутрішні пасажирські перевезення на регулярній основі виконували чотири вітчизняні авіакомпанії. Вони літали до 10 міст України. За рік перельотами Україною скористалися 1 071 400 авіапасажирів. Це на 15,1% більше, ніж за попередній 2017 рік. При цьому, середня зайнятість пасажирських крісел зросла з 73,5% за 2017 до 79,3% 2018-го.


Фото: А. Яремчук 

Сьогодні з регіональних аеропортів є рейси до Києва і кілька напрямків за кордон. Наприклад, з Херсона літають літаки до Стамбула, Шарм-ель-Шейха і Мінська. З Чернівців, крім Києва, можна злітати до Бергамо і Антальї. Набагато більший список рейсів у реконструйованих аеропортів Львова та Харкова. Також до регіонів з Києва літає Sky Up.

А незабаром з регіональних аеропортів можуть запустити вертолітні перевезення. Дев'ять обласних центрів і три курорти країни хочуть об'єднати вертолітним сполученням. Згідно з проектом, вертольоти курсуватимуть між обласними центрами і курортами Затока (Кароліно-Бугаз), Буковель та Трускавець. Долетіти з Києва до Затоки можна буде за 2 години. Пасажирів хочуть перевозити на двох важких вертольотах Boeing Vertol Sea Knight 107-II і Boeing 234 Chinook на 26 і 44 місць відповідно. Їх обладнають туалетами, буфетами і відділеннями для багажу.

Цей проект запропонували запустити в Одеській обласній державній адміністрації. В ОДА зазначають, що такий проект дасть поштовх для розвитку туризму в області. Для цього треба тільки обладнати вертолітні майданчики зі штучним або ґрунтовим покриттям і знайти вертольоти.

На першому етапі реалізації проекту планується побудувати і обладнати в Україні дев'ять вертолітних портів. Для цього Одеська ОДА вже підписала Меморандум про співпрацю з компанією "Міжнародна транспортна сервісна група ТВС", американською корпорацією Trans World Service і корпорацією Exim.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про рейтинг найкращих аеропортів світу.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини на наших сторінках Facebook, Twitter, Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Майбутнє регіональних аеропортів: коли українці зможуть літати з обласних центрів". Інші Новини транспорту дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Віталій Андронік

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Загрузка...