"Укрзалізниці" ( УЗ)знадобилисяменшетрьох місяців ,щоб вирішитипроблемишвидкіснихелектропоїздівІнтерсіті+виробництва Hyundai Rotem. На початкулютого всідесять" Хюндаїв "були зняті.КерівництвоУЗзаявило ,щовнесучої конструкціїкузовапоїздівзнайденітріщини.До сьомоготравнявідновленокурсуваннядвохіз десятиполаманихкорейських потягів,рештавийдутьнамаршрути непізнішелипня.ЗаразІнтерсіті+їздятьза маршрутом Київ -Харків та Київ-Львів, пишет ЛІГАБізнесІнформ.
УЗ впоралася з поломками несподівано оперативно: після попередньої перевірки, проведеної в лютому фахівцями УЗ і корейського виробника, глава представництва Hyundai Rotem в Україні Юн Сук Чой заявив, що його компанія вперше зіткнулася з подібними проблемами, а директор Державного науково-дослідного центру залізничного транспорту Ростислав Дьомін прогнозував, що для ліквідації виявлених тріщин в кузові поїздів знадобиться не менше півроку.
Гендиректор УЗШК Леонід Лобойко зазначив, що потяги були виведені з експлуатації після виявленої в одному з потягів "тріщини в опорній плиті кронштейна гасителя коливань вторинного підвішування і тріщини в шкворневих балках рами кузова вагона". Тріщини у шкворневих балках (опора, якою кузов спирається на візок) були виявлені і в інших дев'яти поїздах.
За словами начальника з технічної частини Крюківського вагонобудівного заводу (КВБЗ) Олега Шкаброва, при наявності достатніх ресурсів, відремонтувати тріщини на одному потязі можна за два-три тижні. Тобто на ремонт десяти складів може вистачити і півроку.
"Самі тріщини не є критичними з точки зору несучої здатності. Технологія ремонту така: вони розправляються, заварюються, перевіряються ультразвуком. Якщо це зробили, то потяги можна запускати в експлуатацію", – пояснює Шкабров. Глава представництва Hyundai Rotem заявив, що пошкоджені балки просто замінять. Їх доставлять в Україну з Кореї.
Ще одна знайдена несправність, тріщини гасителів коливання, можна виправити простіше – виключити з конструкції сам гаситель коливання. Це не завдасть шкоди роботі і плавності ходу поїзда, але потрібно попередньо провести випробування – упевнений Шкабров.
"Можна просто виключити з візка гасителі коливання, так як вони не впливають істотно на її роботу. Цей вузол впливає на роботу поїзда при русі зі швидкістю 160 км/год і вище, а на наших залізничних шляхах ці поїзди на таких швидкостях не експлуатуються", – говорить Шкабров.
Незважаючи на початок експлуатації поїздів причина появи тріщин не встановлена. У ході попередньої перевірки з'ясувалося, що тріщини в електропоїздах корейського виробництва з'явилися через прорахунки конструкторів. Глава представництва Hyundai Сorporation в Україні погоджувався, що технічні несправності потягів могли бути викликані недоліками в проектуванні, але допускав, що це не єдина причина. Могли бути й інші, як використання недостатньо якісних матеріалів і вплив навколишнього середовища.
У відповіді УЗШК говориться, що вони не збираються повертати поламані потяги в Корею. Всі ремонтні роботи проходять за рахунок виробника в рамках гарантійного обслуговування, термін якого на частину поїздів закінчується в травні, на іншу частину – в листопаді.
"ПоверненняелектропоїздівкомпаніїHyundai Rotemне розглядалося.В Україні є всіможливості для виконанняремонтних робіт.Згідно з контрактомна сервісне обслуговування ,якщорейс невийшов намаршрутз технічної причини ,компаніяHyundai Rotemзобов'язуєтьсявиплачувати відшкодуванняукраїнській стороні" ,-говоритисявповідомленні УЗШК.
Двароки томуЄвропейськийбанкреконструкції та розвиткуназвавзапускУкрзалізницеюшвидкіснихпоїздів виробництваHyundai Rotem ,яків поспіхузакуповувалипід євро, провалом 2012 року. Після виходу на маршрути корейські потяги ламалися один за іншим і простоювали годинами. Пік припав на зиму 2012-2013 року, коли поїзди Інтерсіті+ ламалися особливо часто. За словами Юн Сук Чоя, поломки відбувалися за великої кількості снігу.
"Після того як компанія замінила все пантографи і посилила матеріал даху, поїзди працюють стабільніше і погода на їх роботу не впливає", – запевняє він.
У 2014 році Генпрокуратура України відкрила кримінальне провадження щодо УЗШК за фактом несправностей і неліцензійного використання швидкісних електропоїздів Hyundai. Зокрема, Генпрокуратура встановила, що УЗШК більше року надавала послуги з перевезення пасажирів електропоїздами Hyundai без ліцензії. "Укрзалізниця" спростувала ці звинувачення, заявивши, що правила експлуатації поїздів Hyundai не порушувалися.