Відлуння катастроф і техно-революція: про що говорять новинки авіасалону в Ле-Бурже

У події беруть участь 48 країн, а 142 літальних апарати демонструються в повітрі і на землі

До 23 червня в передмісті Парижа проходить 53-й Міжнародний аерокосмічний салон "Ле-Бурже – 2019". Це авіашоу є одним з двох найпопулярніших й авторитетних у світі (разом з британським "Фарнборо"). Проходить воно раз у два роки на території однойменного аеропорту, який уже не працює.

Вперше виставка літаків у Парижі відбулася в 1908 році в рамках автосалону. Але вже в 1909 році відбулася спеціалізована виставка літальних апаратів. У ній взяли участь 380 компаній, які продемонстрували досягнення в сфері конструювання аеростатів, літаків і двигунів.

Реклама

У 2019 році подія привернула 48 країн-учасниць, близько 2,5 тис. компаній, 142 літальних апарати демонструються в повітрі і на землі. Організатори очікують, що авіасалон, який відкрився 17-го і завершиться 23 червня, відвідають 322 тис. осіб.

Проблема безпеки авіаперевезень стала однією з головних на авіасалоні 2019 року. Велику увагу приділено і питанням екології, зокрема оснащення маршовими електродвигунами не тільки дронів, а й великих літальних апаратів.

Реклама

На настрої учасників і відвідувачів також впливають глобальний економічний спад і торгівельні війни між США та іншими країнами.

Проблеми Boeing і питання безпеки

Проблема безпеки загострилася після  двох катастроф літаків Boeing 737 MAX, які розкрили наявність серйозних недоліків не тільки у самій компанії-виробника літаків, але і в роботі державних галузевих регуляторів. В результаті найбільш продаваний літак останніх авіасалонів "Ле-Бурже" і "Фанборо" 737 MAX поки стоїть на землі, а Boeing бореться не за нові замовлення, а за свою репутацію.

"Ми повернемося в небо, коли це буде безпечно, це для нас – найголовніше", – запевнив глава Boeing Денніс Меленберг.

Реклама

Компанія навіть може піти на зміну назви моделі, але остаточне рішення з цього питання поки не прийнято: занадто багато сил було вкладено в те, щоб зробити слова MAX і Dreamliner впізнаваними в назві літаків. Генеральний директор Міжнародної асоціації повітряного транспорту IATA Олександр де Жунак заявив, що Boeing 737 MAX можуть простояти ще 10-12 тижнів, перш ніж національні регулятори дозволять їх польоти.

Читайте також:

До участі в Ле-Бурже Boeing заявив лише дев'ять літальних апаратів проти двох десятків лайнерів свого головного конкурента Airbus. Обидва авіа будівельних гіганти привезли і свої експериментальні пасажирські дрони.

Уже під чпс салону стало відомо, що міжнародний авіаційний холдинг International Airlines Group (IAG) все ж має намір купити 200 Boeing 737 MAX. За словами виконавчого директора IAG Уіллі Уолша, холдинг повністю довіряє Boeing й очікує, що ці літаки в найближчі місяці повернуться в експлуатацію. Вартість угоди близько 24 млрд доларів. Лайнери планується поставити між 2023 і 2027 роками. Холдинг IAG володіє авіакомпаніями British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling та LEVEL. Сумарно вони перевозять близько 113 млн пасажирів на рік.

Яскраві новинки "Ле-Бурже"

Якщо на автомобільних виставках виробники намагаються показати свої новинки, то на авіасалонах нові літаки з'являються дуже рідко. Така відмінність пояснюється специфікою галузей. У порівнянні з літаками і гелікоптерами автомобілі є масовим і дешевим товаром. Серйозних автовиробників у світі десятки, а літакобудівників – одиниці. Новим автомобілем часто називають модель з оновленими бамперами і фарами, в авіації ж таке неможливо.

Період розробки, випробувань і підготовки виробництва нового літака може займати до 10 років і більше, а автомобіля – рік-два. Як правило, авіавиробник не буде навіть готуватися до серійного виробництва моделі, якщо у нього не буде замовлень на певний обсяг продажів. Виробники ж автомобілів з їх величезним і різношерстим потенційним ринком збуту сповідують інші маркетингові стратегії.

Тому основна частина "заліза" на авіасалонах – це серійні моделі і ретролітаки і гелікоптери (аж до часів Другої світової війни і навіть раніше). Новинки ж зазвичай представлені у вигляді ескізів, описів, натурних або масштабних пластикових моделей.

Хоча в Ле-Бурже представлені і "живі" новинки.

Наприклад, Airbus показує свій перший середньомагістральний лайнер A321neo в компонуванні full business. У його салоні встановлені 76 крісел, кожне з яких може розкладатися до повністю горизонтального положення.

Також Airbus оголосив про запуск програми Airbus A321XLR – літака з найбільшою дальністю польоту для узкофюзеляжних моделей. Він буде здатний долати відстані до 8700 км. На сьогодні в цьому сегменті на світовому ринку є тільки Boeing 757, виробництво якого вже припинено. Boeing зараз веде переговори з потенційними замовниками про можливий запуск програми нового средньомагістрального двомоторного літака NMA, який замінить 757.

A321XLR має надійти в експлуатацію в 2023 році. Перше замовлення на нього надійшло на авіасалоні – американський лізингодавець Air Lease підписав угоду про намір придбати 27 таких літаків. XLR буде максимально уніфікований з літаками сімейства A320neo. Головні відмінності: новий паливний бак, розташований в задній частині літака, і шасі, розраховане на максимальну злітну вагу в 101 т. Високий ступінь уніфікації дасть можливість в разі потреби без будь-яких технічних змін перетворити А321XLR на звичайний А321 – досить просто пересертифікувати його на меншу злітну вагу і заправляти меншою кількістю пального. Це дозволить авіакомпанії заощадити на аеропортових зборах при перевезеннях на середню дальність.

Новий літак дасть можливість авіакомпаніям відкривати рейси за більш довгими і мало завантаженими напрямками. Наприклад, A321XLR зможе літати між Індією і Європою, Китаєм і Австралією, континентальною Європою і Америкою.

Місткість A321XLR в однокласному компонуванні з нормальним кроком крісел становить 202 пасажирів. Компанія буде пропонувати й однокласну компоновку з п'ятьма кріслами в ряд замість шести. В цьому випадку місткість скоротиться до 168 осіб. При цьому можна буде поставити більш широкі крісла і зробити більш широкий прохід. А дальність польоту може зрости до 9500-10000 км.

Boeing з новинок привіз тільки літак-заправник КС-46А. Він розроблений на базі далекомагістрального лайнера Boeing 767 і тільки цього року почав поставлятися міністерству оборони США.

Літаки на електротязі – не дуже далеке майбутнє

Авіація починає уважно придивлятися до електромоторів в якості альтернативи силових установок, що працюють на продуктах перегонки нафти.

Так, Boeing показала прототип літального апарату з електродвигунами і можливістю вертикального зльоту і посадки (eVTOL), який отримав назву Passenger Air Vehicle (PAV).

Ізраїльська ж компанія Eviation Aircraft підписала просто в Ле Бурже з американською авіакомпанією Cape Air контракт на постачання 10 дев’ятиособових електролітаків Alice. Це перший в історії контракт на постачання  пасажирських електролітаків. Випробувальні польоти цієї моделі можуть відбутися не раніше 2020 року.

Літак повністю виконаний з композитних матеріалів і може літати без пілота. Двигуни на ньому встановлені американські, авіоніка французька. Вартість одного літака становить 4 млн доларів. Дальністю польоту на одній зарядці батарей – 1000 км.

Ще більш віддалене майбутнє пов'язане з демонстрацією на салоні повнорозмірної моделі винищувача п'ятого покоління Next Generation Fighter (NGF), який розробляється в рамках міжнародної програми FCAS (Future Combat Air System). Розробку ведуть Німеччина, Іспанія і Франція, головними підрядниками визначені французька компанія Dassault Aviation і європейський концерн Airbus. Очікується, що NGF стане до ладу в 2040-х роках.

"Ми маємо намір створити європейський літак для європейських держав і бути незалежними від американських технологій", - заявив під час презентації NGF глава Dassault Aviation Ерік Трап’є.

NGF стане основою сетецентричної бойової системи, до складу якої також увійдуть ударні безпілотники і малопомітні боєприпаси. Цікава деталь – передбачається, що NGF буде нести на борту невеликі ракети, призначені для перехоплення зенітних ракет, що атакують сам винищувач.

У Ле-Бурже також вперше був представлений (у вигляді повнорозмірного макета) турецький винищувач п'ятого покоління TF-X (Turkish Fighter – X). Під час презентації представники розробника – компанії Turkish Aerospace Industries (TAI) – повідомили, що "наразі завершується визначення передбачуваних льотно-технічних характеристик нового винищувача. Одночасно розпочато пошук постачальників різних підсистем для TF-X."

Але якщо проект NGF може реалізуватися у вигляді, близькому до задуманого, тому що ним зайняті потужні в авіаційному відношенні сили, то його турецький аналог, майже напевно, залишиться на папері.

Українська участь

Цього року участь нашої країни обмежилася невеликим стендом-шале "Укроборонпрому", на якому у вигляді макетів була представлена ​​в основному продукція ДП "Антонов". На салоні було оголошено, що МВС закупить 13 нових військово-транспортних літаків Ан-178. Можливо, цей факт приверне більше уваги іноземних замовників до цього літака.

А ось в 2017 році Україна брала участь в льотній програмі з новим на той час Ан-132. Розробкою цього літака компанія займається в партнерстві з KACST і TAQNIA Aeronautics з Саудівської Аравії. Ан-132 відрізняється від попередника Ан-32 льотно-технічними характеристиками: вантажопідйомність збільшена на 23%, дальність польоту в 1,72 рази вище при перевезенні 6 тонн вантажу, більш висока паливна економічність.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64301.06

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3100.46

Litecoin (LTC)

81.46

Ripple (XRP)

0.51

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти