Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

"Ера бетонних доріг" в Україні: експерти розповіли про ризики

28 травня, 16:01

Євгенія Давиденко

Щоб уникнути проблем, потрібна стратегія з багатьма розрахунками, попереджають фахівці

/ Фото: Pixabay

Реклама

Міністр інфраструктури Володимир Омелян анонсував з 2019 року"еру будівництва бетонних доріг" в Україні. Саме з бетону, за його словами, будуватимуться найбільші інфраструктурні об'єкти.

"Це треба було робити давним-давно, тому що асфальтні дороги – це знищення бюджетних коштів, – коментує голова Всеукраїнського центру реформ транспортної інфраструктури Володимир Наумов. – Бетонна дорога вимагає менше догляду, ніж асфальт, цементних заводів досить ... При нормальному підході до експлуатації таких доріг вони служать довше".  

Однак є певні ризики, пов'язані з реалізацією такої ініціативи, відзначають у Всеукраїнській дорожній асоціації.

 "Бетонні дороги – це правильна ініціатива, – каже Артем Гриненко, президент асоціації. – Але держава в цьому році не готова. Тому що у держави немає стратегії будівництва бетонних доріг. Перед тим, як будувати і вибирати технологію будівництва повинен бути розрахунок – скільки коштує бетонна дорога і асфальтобетонна. Як вибрати?".

Крім вартості, продовжує експерт, повинен бути розрахунок експлуатації дороги з асфальтобетону та цементобетону на 20 років.

"Якщо з асфальтобетону – ми розуміємо як це будувати, у нас є практика, досвід. Підрядники дадуть гарантію, ми знаємо, як будемо обслуговувати. Тут немає ніяких ризиків. А з цементобетоном ризики і фінансові, і експлуатаційні, і гарантійні", – зазначив Гриненко.

Зокрема, в країні відсутні компанії з досвідом експлуатації цементобетонних доріг.

"Хто буде експлуатувати? Як? Якщо будуть неякісно експлуатувати, то гроші, які витратять на цю бетонну дорогу, це буде величезний бюджет. Вони можуть не належним чином обслуговувати і дорога може зруйнуватися після 1 – 2 зими", – пояснили в асоціації.

В цілому Україна не повинна відмовлятися від прокладки цементобетонних доріг, які призначені під велике навантаження (порти, кар'єри), але слід краще пропрацювати деталі, вважають в асоціації.

"Повинна бути стратегія, в якій повинен бути розрахунок, економічне обґрунтування, аналіз європейських практик, аналітика де будувати, скільки, як експлуатувати. Рішення поки не підтверджено з наукової точки зору, що викликає побоювання", – резюмує експерт.

А поки що українські водії нерідко їздять по розбитих дорогах і часто через ями пошкоджують автомобілі. Юристи кажуть, що домогтися компенсації від чиновників – реально. Детальніше дивіться в сюжеті:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...