"Укрзалізниця" (УЗ) планує до кінця літа 2018 року запустити прямий потяг Мукачево – Будапешт, який курсуватиме євроколією 1435 мм. Проект буде реалізований спільно з угорськими державними залізницями, повідомив виконуючий обов'язки глави УЗ Євген Кравцов.
"До кінця літа, через два місяці, євроколіями повинні запустити обіцяний потяг Мукачево – Будапешт. Спеціально для цього в 500 метрах від залізничного вокзалу станції Мукачево, починаємо будувати окрему посадочну платформу. Вона примикатиме до колії стандарту 1435 мм. Зараз узгоджуємо проект, паралельно опрацьовуємо питання графіка руху поїзда і тарифи", – написав Кравцов на своїй сторінці в Facebook.
Новим потягом до столиці Угорщини можна буде дістатися за шість годин.
Крім будівництва платформи УЗ приведе до ладу близько 40 кілометрів "вузькоколійки".
"У перспективі – пряме залізничне сполучення вузькою колією зі Словаччиною, Чехією та іншими країнами Євросоюзу", – зазначив Кравцов.
Нагадаємо, Міністерство інфраструктури хоче з'єднати високошвидкісною євроколією столицю з Харковом, Дніпром, Одесою та Львовом. Такі магістралі вже є в Китаї, Японії, Іспанії та інших країнах. Робити швидкісними хочуть неіснуючі колії шириною 1520; планується будувати з нуля вузькі – на 1435 см, які використовуються в Європі. Кабінет міністрів вже затвердив таку мету в Національній транспортної стратегії.
Про те, чи зможе Україна побудувати швидкісну залізницю "по-японськи", сайту "Сьогодні" раніше розповів Віктор Мироненко, академік Транспортної академії України та президент Асоціації "Високошвидкісні магістралі".