Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Що буде з дорогами в 2019 році: хайвей до Гданська і ремонт ям

17 лютого, 07:19

Олександр Панченко

Влада обіцяє 185 км капітально відремонтованих трас і тисячі кілометрів «латаних»

Реклама

Незважаючи на зиму, в Україні вжепочали ремонт доріг. Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян. Кабмін планує в цьому році витратити на поліпшення дорожнього покриття рекордні 56 млрд грн (в 2018 році було 42,5 млрд грн). "Сегодня" з'ясувала, на що витратять бюджетні гроші. 

Звіт про виконане

За словами Омеляна, в 2018 р були відремонтовані рекордні 3800 км доріг, це майже вдвічі більше, ніж в 2017-му, коли влада всерйоз взялася за інфраструктуру. Цьому сприяла і децентралізація: з 1 січня 2018 року в веденні Держагентства "Укравтодор" залишилися тільки дороги державного значення – це 50 тис. км. За інші 123 тис. км доріг, що з'єднують облцентрів з райцентрами і селами, тепер відповідають в областях. Тому планування, виділення коштів відбувається швидше, а роботи йдуть паралельно. Областям прогарантувала фінансування з Дорожнього фонду (ДФ) в обсязі 35% від його надходжень. Нагадаємо: в ДФ йде частина акцизу від продажу палива. У минулому році з ДФ 23,8 млрд грн витрачено на ремонт доріг держзначення, і ще 11,5 млрд грн отримали обласна влада для поліпшення стану обласних і районних доріг. Головний результат 2018 року – масові ремонти трас. Наприклад, оновлені ділянки доріг Київ – Харків-Довжанський, Дніпро – Решетилівка, Житомир – Чернівці, Харків – Охтирка, Київ – Чоп.

Читайте також: Ями після снігу: ремонт доріг в Україні почнеться вже в лютому

Плани на майбутнє

Скільки тисяч кілометрів доріг відремонтують цього року ямочно і "по-середньому", точно відомо буде восени. Поки прем'єр Володимир Гройсман назвав найбільш пріоритетні напрямки будівництва та капремонту нових трас. Перш за все це розпочатий в 2018 р проект GO Highway (від Львова до Умані, через Умань на північ – Київ і на південь – на Одесу і далі на Миколаїв і Херсон), на фінансування якого піде 4 млрд грн. За ці гроші відновлять 108,4 км дороги між Вінницею і Уманню і між Уманню і Києвом. Роботи триватимуть в 2020 р Ще 6,5 млрд грн підуть на ремонт 185 км окремих, найбільш зруйнованих ділянок доріг, в тому числі Дніпро – Решетилівка – 2 млрд грн (14,4 км), Одеса – Рені – 1,5 млрд грн (31,1 км), по 1 млрд грн – Запоріжжя -Маріуполь (45 км), Кропивницький – Миколаїв (45,6 км), Мерефа – Лозова (49 км). Решта ділянок на цих трасах почекають до 2020 р Закладено 200 млн грн на будівництво 6 км нової об'їзної дороги навколо Рівного. За 5 років держава має намір об'єднати дорогами європейської якості все облцентрів України (25 міст).

Новак: "З підрядників вимагаємо гарантію на п'ять-десять років" 

Як роз'яснюють в Держагентстві "Укравтодор", поки холодно, класти гарячий асфальт не можна. Тому дорожники займуться ямковим ремонтом, використовуючи холодні асфальтобетонні суміші, а на традиційний гарячий спосіб перейдуть, коли потеплішає. Глава "Укравтодору" Славомір Новак додатково уточнив, що якість ремонтів контролюватиме держпідприємство "Дорожній контроль якості", а підрядники зобов'язані дати 5-річну гарантію на середній ремонт і 10-річну – на капітальний. Якщо дефекти будуть виявлені протягом цього терміну, то підрядник зобов'язаний усунути їх за власний рахунок. Поки, за даними Держагентства, із запланованих на цей рік 56 млрд грн вже на 26,4 млрд грн укладені контракти, тому є впевненість, що роботи будуть виконані в строк, до кінця жовтня, як і в 2018 році. 

За словами експерта по дорожньому будівництву Влада Шляхового, з відремонтованих у 2018 році 3800 км доріг більша частина припадає на найпростіші і дешеві види ремонтів: поточний (ямковий), який полягає в періодичному усунення невеликих дефектів в дорожньому покритті, і середній, коли на окремих ділянках повністю замінюється верхній шар асфальту. Капітально, тобто з повною заміною покриття та відновленням інфраструктури – це огорожі, дорожні знаки, розділові смуги, узбіччя, дренажі для стоку води – було відремонтовано менше 10%.

"Схожа картина очікується і в цьому році, – прогнозує Шляховий. – Поточний ремонт потрібен постійно, хороший середній потрібно робити раз в 2-3 року. Вимога гарантії від підрядника на 5-10 років – це добре, але навряд чи буде працювати. Навіть найкраща дорога не витримає перевантажених фур, контроль за вагою яких практично відсутній. Підрядники можуть відмовитися відновлювати траси за свій рахунок, пославшись на їх неправильну експлуатацію".

Нагадаємо, раніше стало відомо, що місцева влада в Україні отримає 15 млрд гривень на ремонт дорігПро це заявив прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...