Нові правила оформлення авіаквитків: що повинен знати кожен українець

5 Квітня 2017, 11:36

<p style="text-align: justify;">Україна приєднується до системи API. Фото: архів</p>
Україна приєднується до системи API. Фото: архів

Незабаром Україна поповнить список країн, які вводять систему API (Advance Passenger Information, або попередня інформація про пасажира). Це означає, що при бронюванні авіаквитка пасажиру необхідно буде не тільки вказати свої ім'я та прізвище, дату і маршрут перельоту, але й заповнити обов'язкові поля з паспортноюї та контактною інформацією. Такий крок дозволить максимально забезпечити безпеку пасажира і спростити процедуру реєстрації на рейс. Сайт "Сегодня" вирішив дати відповіді на запитання, які можуть виникнути у пасажирів.

1. Навіщо авіакомпаніям мої особисті дані?

Перевізники хочуть забезпечити безпеку кожного пасажира. Система API була розроблена в США і показала свою ефективність. Сьогодні її використовують країни ЄС, а також Китай, Ізраїль, ОАЕ, Австралія, Канада. Скоро до них приєднається і Україна. Процес переходу вже стартував. Незабаром без паспортних даних оформити квиток ніяк не вийде – бронювання просто-напросто не закриється.

2. Яку конкретно інформацію треба буде надати?

Необхідно вказати такі дані: тип проїзного документа, його номер, країну видачі і дату закінчення терміну дії, ім'я та прізвище, стать, дату народження, громадянство, а також країну проживання пасажира. Для в'їзду до США ще і адреса готелю/апартаментів/квартири, де плануєте зупинитися першої ночі. До Німеччини – номер і термін дії візи. На додаток до паспортної інформації слід внести особистий контактний телефон та електронну адресу. Ці правила діють для всіх квитків, придбаних в касі, агентстві або через інтернет.

1232445

Фото: Сегодня

3. Що, якщо я зробив помилку при введенні даних?

Навіть незначну неточність (наприклад, помилку в одну букву в імені або прізвищі) треба виправляти. Так, доведеться заплатити штраф, але це краще, ніж не потрапити на рейс. Міграційна служба перевіряє дані в документах побуквенно. Помилки в контактній інформації можуть також ускладнити онлайн-реєстрацію – на невірно вказаний е-мейл посадковий талон не прийде. Якщо ж ви неправильно вказали номер мобільного, співробітники авіакомпанії просто не додзвоняться до вас і не зможуть попередити про зміни в розкладі та інші нестандартні ситуації.

4. А які плюси для мене, крім розмов про безпеку?

Черга на стійці реєстрації – звичайна історія. Онлайн-реєстрація же займає кілька хвилин. Дані підтягнуться системою автоматично, а вам залишиться тільки вибрати місце і зберегти згенерований посадковий талон на телефон або планшет. В окремих випадках пропуск на борт потрібно роздрукувати.

2_-___

Фото: архів

5. Тепер на рейс доведеться реєструватися заздалегідь?

Насправді послугою веб-реєстрації користуються мільйони пасажирів по всьому світу вже протягом декількох років. І, треба сказати, знаходять опцію дуже корисною і зручною. Судіть самі: зареєструватися на рейс онлайн можна за 48 годин до вильоту. Для цього потрібно зайти на сайт або до мобільного додатку авіакомпанії, вбити номер бронювання/квитка та прізвище пасажира, вибрати місце в салоні і отримати посадковий на пошту. Його можна роздрукувати або пред'явити у вигляді QR-коду. У більшості аеропортів приймають електронні версії.

6. Хіба компанія не може самостійно зареєструвати мене?

Може. Маючи в своєму розпорядженні інформацію про пасажира та його контакти, авіакомпанія може зареєструвати його автоматично, вибрати місце і вислати електронну версію посадкового талона. Цей варіант підходить мандрівникам, у яких немає переваг з приводу розташування крісла і сусідів за рядом – система розсаджує пасажирів згідно з кодом бронювання і типом тарифу. Якщо ви летите з друзями або рідними, і у кожного окреме бронювання, то можете опинитися в різних рядах і навіть частинах салону. Якщо хочете сидіти поруч, краще реєструватися самостійно.

___2_01

Фото: архів

7. А в аеропорту тепер взагалі не реєструватимуть?

Реєструватимуть, але ми вже з'ясували, що така реєстрація займає набагато більше часу. При цьому ще й вибір місць досить обмежений – найкращі вже зайняті. До того ж, все частіше перевізники (насамперед це стосується лоукостерів) роблять послугу реєстрації на стійці платною – ціна може досягати 70 євро. До речі, за роздруківку посадкового талона теж доведеться доплатити. А навіщо платити за те, що можна отримати безкоштовно?

Резюме. Збираєтеся купувати авіаквиток – майте під рукою копію першої сторінки закордонного паспорта (стосується це і внутрішніх перельотів). Можна також клацнути паспорт на камеру телефону і збережіть фото в галереї. Заповнюйте всі поля бронювання і перевіряйте правильність заповнення. Вказуйте особисті контакти – телефон і е-мейл. Якщо все заповнено вірно, все передпольотні процедури займуть мінімум часу.

Ви зараз переглядаєте новину "Нові правила оформлення авіаквитків: що повинен знати кожен українець". Інші Новини транспорту дивіться в блоці "Останні новини"

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...