Морський галузі України в цілому завдано збитків в обсязі близько 10 млрд грн через незаконну блокаду Росією судноплавства в Азовському морі наприкінці минулого року. Про це повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян в інтерв'ю.
"Це величезна сума, цифра наближається до позначки 10 млрд грн, якщо брати в сукупності і державні підприємства, і "Адміністрацію морських портів України", і вплив на регіон. Ми завжди до цього серйозно ставилися, починаючи від будівництва Керченського мосту. Попереджали, що це буде політичний інструмент Путіна закрити Керченську протоку і, відповідно, акваторію Азовського моря", - сказав Омелян.
Він додав, що зараз спостерігається поліпшення ситуації з проходженням суден Керченською протокою, тоді як раніше судна очікували в черзі по кілька діб.
Міністр також повідомив, що наразі через ситуацію, що сформувалась і щоб уникнути збитків, судновласники почали переорієнтувати свої вантажі в порти, розташовані в акваторії Чорного моря.
"Ми маємо зараз загрозу іншого характеру, ми також її прогнозували – після цих подій судновласники неохоче надають у фрахт свої судна, оскільки розуміють ризик збитків в разі можливого простою судна. Тому їм набагато простіше працювати в акваторії Чорного моря з іншими портами, ніж з азовськими", - підкреслив міністр.
За даними міністра Омеляна, кожне п'яте судно, яке незаконно зупинялося Росією і змушене було простоювати по кілька діб в акваторії Азовського моря, належить європейським судновласникам, і його добовий простий оцінюється від 10 до 50 тис. доларів.
Раніше повідомлялося, що Росія тимчасово припинила затримувати судна в Азовському морі.
Тим часом розвідка США вважає, що напруженість між Україною і Росією навколо Чорного і Азовського морів тільки наростатиме.