Міністр інфраструктури України Володимир Омелян вважає, що в ситуації з відмовою найбільшій європейській авіакомпанії Ryanair від запланованого входу в Україну через нібито порушення договору з боку державного підприємства "Міжнародний аеропорт" Бориспіль "(Київ) винен і найбільший авіаперевізник країни – авіакомпанія" Міжнародні авіалінії України " (МАУ).
"Майберг (Арон Майберг, голова наглядової ради МАУ – ред.) і Рябікін (Павло Рябікін, глава" Борисполя "- ред) можуть відкривати шампанське", – назвав міністр на своїй сторінці в мережі Facebook пост про відмову ірландського лоу-коста літати в Україну.
У коментарях до нього він також зазначив що "МАУ не може визначати країні, що їй робити і переплачувати за неякісні послуги".
Як повідомлялося, Ryanair в понеділок увечері, 10 липня, оголосив про скасування свого запланованого входу в Україну після того, як аеропорт "Бориспіль" порушив угоду, досягнуту в березні цього року в Мінінфраструктури з посадовими особами аеропорту і його нинішнім генеральним директором Рябікіним.
"Ми шкодуємо про те, що аеропорт Києва продемонстрував, що Україна ще не є достатньо зрілим або надійним місцем для інвестицій потужного авіафлоту Ryanair", – прокоментував це рішення головний комерційний директор (CCO) Ryanair Девід О'Брайен (David O'Brien).
За його словами, "Бориспіль" вибрав захист авіакомпаній з високими тарифами, включаючи "Міжнародні авіалінії України", і позбавляє українських споживачів і відвідувачів країни доступу до низьких тарифів у Європі і широкої мережі маршрутів.
Він висловив жаль, що аеропорт Львова став жертвою рішення "Борисполя".
Компанія в повідомленні запропонувала всім клієнтам, які вже купили квитки на оголошені рейси з / в Україну, зв'язатися з нею по пошті для повернення сплачених коштів.
Раніше в понеділок Рябікін заявив, що Ryanair висуває "Борисполю" вимоги щодо польотів до Києва, які не відповідають українському законодавству. "Перше: вони вимагають, щоб спірні питання вирішувалися в Лондонському арбітражі із застосуванням лондонського права. Ми ж наполягаємо, що питання повинні вирішуватися в судовому порядку в українських інстанціях", – сказав він.
Серед інших таких умов, як стверджує директор аеропорту, – безкоштовна аеронавігація, стійки реєстрації, стоянки таксі, площі під рекламу, офіси продажу квитків, вимоги про 60 днів кредитування з боку аеропорту і виплата 35% прибутку від діяльності магазинів дьюті-фрі, закріплення пасажирського збору в сумі $ 7,5 на п'ять років.
Рябікін заявив, що не має наміру підписувати договір з Ryanair, поки не будуть зняті всі розбіжності в пунктах договору.
Таку позицію вдень у понеділок різко розкритикував Омелян, який висловив у черговий раз припущення, що перешкоди приходу Ryanair в Україну пов'язані з небажанням відкритої конкуренції з боку найбільшої української держкомпанії "Міжнародні авіалінії України", яка заборгувала бюджету близько 400 млн грн.
Міністр звинуватив главу "Борисполя" в розголошенні конфіденційних умов договору.
Раніше Омелян заявляв, що всі спекуляції щодо приходу або неприходу в Україну лоу-кост авіаперевізника Ryanair – це спроби одного національного авіаперевізника зберегти монопольне становище на ринку, заробляючи надприбутки на громадянах. МАУ на це відповіла, що виступає проти лобізму і створення міністром В.Омеляном привілейованих умов для одного суб'єкта бізнесу, лоукост-перевізника.
Читайте також:
- Ryanair заявив про відмову від входу в Україну
- Гендиректор "Борисполя" відмовився підписувати договір з Ryanair
- "Бориспіль" підписав контракт з лоукостером Ryanair
- Аеропорт "Бориспіль" найближчим часом підпише угоду з Ryanair – Омелян
- Ryanair знижуватиме ціни на квитки
- До України приходять лоукости: куди туристи зможуть дешево полетіти влітку