Відходи теплоелектростанцій врятують дороги: експерти хочуть впровадити у нас європейські технології

В Україні пропонують будувати траси з вугільних відходів, як в ЄС. Експерти: це економніше на 30%

У нашій країні для будівництва автодоріг збираються використовувати відходи теплоелектростанцій. Про це йшлося на Форумі місцевого розвитку в Трускавці. "Сьогодні" побували там і з'ясували переваги технології.

При в'їзді до села Томашівці на Івано-Франківщині погана дорога відчувається відразу. За ще цілими клаптиками покриття можна зрозуміти, що раніше тут лежав асфальт, але зовсім скоро обріс ямами, які навіть об'їхати можна. Втім, така ж ситуація з дорогами і в інших українських містах та селах: за даними Мінінфраструктури, у нас капітальний ремонт потрібен більше 90% трас.

Реклама

Допомогти з цим могли б енергетики, що вже багато років практикується в Європі. Там завдяки використанню відходів від спалення на ТЕС вугілля (золошлаків) змогли вирішити екологічні та інфраструктурні проблеми. Відходи цілком можна використовувати для будівництва трас. Наприклад, на ТЕС генерується близько 5 млн тонн таких відходів на золовідвалах. Такі відвали є в кожному регіоні, де працюють енергетичні підприємства, а зовсім скоро в країні місця для них може й не залишитися.

"Такі склади несуть шкоду навколишньому середовищу. Тому наше завдання – спочатку зменшити кількість відходів, а потім ліквідувати їх і не вивозити на поховання. Це можливо, адже потрібні технології вже існують", – розповів нам міністр екології Остап Семерак.

Це підтверджує й досвід європейських країн – там зола давно стала будматеріалом.

Реклама

"У Європі використовують приблизно 90% золошлаків. А в Чехії – і зовсім 99%! Ці відходи часто використовують для замісу цементу, в будівництві доріг, а також у відновленні ландшафтів", – пояснює проектувальник доріг з відходів Францішек Креста.

Зола зі шлаками успішно можуть замінити пісок і щебінь під час ремонту доріг. Надійність такої суміші вже перевірена в українських лабораторіях.

"Золошлакові матеріали можуть нам дозволити підвищити довговічність доріг і заощадити на їхньому будівництві до 30% вартості", – упевнений учений Державного дорожнього науково-дослідного інституту ім. Шульгіна Сергій Головко.

Для впровадження технології залишилося переконати замовників будівництва доріг використовувати золу.

"Ми мусимо ввести екологічні критерії для закупівлі за держкошти, що дасть пріоритет вторинним матеріалами перед природними ресурсами", – вважає комерційний директор компанії, що займається стратегічним управлінням відходів промисловості Крістіан Єригін.

Згоден з ним і представник Європейської асоціації управління відходами.

Реклама

"Ініціатива використання таких відходів може виходити від виробників, але має бути й підтримка від влади. Цей матеріал однозначно дешевший, ніж природні матеріали. Якщо ж ми їх зливаємо у відвал, ми ще й витрачаємо багато енергії", – пояснює Томаш Щигельськи.

Першу дорогу з золошлаків планують побудувати на Івано-Франківщині. Її випробують вантажівками, а коли витривалість доведуть, золошлаки почнуть застосовувати масово.

Раніше новини "Сьогодні" писали, що турки та українці будують першу цементно-бетонну трасу в Україні. Україна може повернути собі статус великої транзитної артерії.

Також прем'єр-міністр Володимир Гройсман показав, як траса Дніпро – Решетилівка перетворюється на бетонну дорогу.

Як повідомляв раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман, Кабінет міністрів України затвердив бюджет на ремонт доріг 2019 року.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,82
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,36
54,79
54,83
27,76
56,40
54,40
53,79
28,14
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,47
51,00
26,98
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62944.48

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3075.79

Litecoin (LTC)

77.48

Ripple (XRP)

0.49

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти