В Міністерстві інфраструктури ініціюють скасування податку на додану вартість (ПДВ) на внутрішні авіаперевезення. Очікується, що ця ініціатива дозволить нівелювати податковий "перекіс", що робить польоти авіакомпаній всередині країни менш вигідними в порівнянні з європейськими лоукостерами. Про це розповів в коментарі сайту "Сьогодні" експерт у сфері авіації Богдан Долінце.
"Скасування ПДВ дозволяє авіаперевізникам не включати в тариф на перевезення пасажирів всередині країни додаткові 20% вартості <...> Наприклад, в ЄС він не застосовується, адже відстані між країнами невеликі і його наявність стає стримуючим фактором для розвитку внутрішнього ринку. Умовна собівартість здійснення перельоту зі Львова до Києва на 20% є більшою, ніж до Варшави", – сказав він.
Європейські лоукостери не здійснюють польоти всередині країни – всі їх польоти міжнародні, а отже ПДВ не застосовується, зазначає авіаексперт.
За словами Долінце, нововведення, дійсно, може спричинити зниження вартості авіаквитків.
"На напрямках, де працює кілька авіаперевізників, ціни можуть знизитися до 20%. Також частково можуть знизитися ціни на внутрішній сегмент перельоту для трансфертних рейсів з українських міст", – розповів експерт.
Водночас на напрямках, де працює тільки один перевізник і на прямих сегментах зниження ціни можливо тільки в частині певної кількості місць або в рамках окремих акцій, додає Долінце.
Загалом, каже він, перевізники, які здійснюють внутрішні рейси, отримають додатковий резерв для зниження кінцевої ціни квитка до 20% (ставка ПДВ), але це точно не буде зниження на всіх рейсах і на всіх напрямках.
"Просто може з'явитися умовно нова категорія квитків, які були раніше по 500-800 грн за умови завчасного придбання, тепер можуть з'явитися по 400-650 грн", – резюмує Долінце.
Зазначимо, в Програмі діяльності уряду йдеться, що в Україні значно зросте частка авіаційних маршрутів, які виконуються за лоукост-моделллю.
Розвиток авіаційної галузі в цілому і пасажирських авіаперевезень зокрема стало одним із пріоритетів роботи Міністерства інфраструктури на найближчі п'ять років. Відомство збирається розвивати регіональні аеропорти, впроваджувати нові внутрішні та міжнародні рейси, а також збільшувати доступність перельотів для українців.
Нагадаємо, ми розбиралися, як лоукостери заробляють на доплатах за додаткові послуги, без яких пасажири практично не можуть обійтися: