Їхав додому, а потрапив до травмпункту. Якщо саме так завершилася поїздка в таксі – відшкодування в більшості випадків чекати не варто. За даними контрольних органів, до 95-ти відсотків водіїв таксі в Україні не мають ліцензії. А без цього документа перевізник – не таксист.
Обгорілий брухт – це все, що залишилося від таксі. В Деу Ланос на шаленій швидкості влетів позашляховик БМВ. Таксі спалахнуло, як сірник. Водія встигли витягнути. Пасажирка – згоріла живцем.
Зрешечене осколками обличчя і тіло. Так для киянки завершилася поїздка на таксі. Водій виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з легковиком. Через подібну аварію постраждала і Юлія.
"У мене струс мозку. У мого друга теж. І при цьому тільки через добу я зрозуміла, що у мене дуже болить поперек. Я побачила великий синець через всю спину", – ділиться вона.
До переляку додалося розчарування, коли служба таксі, куди киянка повідомила про аварію, відмовила у допомозі.
"Вони вибачилися. Сказали, що їм шкода, що все так сталося, що ніякої відповідальності вони не несуть і компенсацію можна виставляти тільки водієві", – розповідає Юлія.
Але претензії можна виставити тільки таксисту, який має ліцензію. Перевірити, чи є у водія ліцензія, можна за допомогою сервісу Open Data Bot.
"Жодного випадку за останні роки, щоб від нелегального водія споживач щось отримав в суді немає. Нелегальний таксист каже – я ніяких послуг не надавав. Підвозив по доброті душевній. Ну, потрапили в аварію. Вибачте", – говорить Андрій Антонюк, голова правління Української таксомоторної організації.
"Коли ти отримав ліцензію, це відповідальність твоя. Ти легальний працівник. Ти платиш податки, ти відповідаєш за якість послуг, що надаються пасажиру", – пояснює Михайло Ноняк, голова Державної служби з безпеки на транспорті.
Ліцензованих служб таксі – в Україні менше десяти відсотків, розповіли "Сегодня" експерти. І служби, які направляють машину за певною адресою, в основному зареєстровані як довідкові – так уникають відповідальності за безпеку перевезень. Тому пасажиру залишається самому шукати водія з ліцензією – і поїздка з ним обійдеться в середньому на 30 відсотків дорожче – або сідати в авто до нелегала – на свій страх і ризик.
Раніше ми писали про те, що за 2018 рік у порівнянні з 2017-м на дорогах України знизилася кількість ДТП, а також було зафіксовано зменшення числа загиблих і постраждалих в аваріях.
Крім того, за останні три роки в аваріях загинули понад 15 тисяч осіб. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман назвав таку ситуацію катастрофічною і підкреслив, що трагічні випадки частіше стали відбуватися на нещодавно відремонтованих трасах.
Читайте також:
- В Україні розвивають соціальне таксі для перевезення людей на візках
- Напідпитку і з пасажиром в салоні: у Миколаєві водій таксі потрапила в ДТП
- У Кривому Розі розстріляли таксі: троє людей опинилися в лікарні
- На Троєщині таксі збило на смерть чоловіка, стали відомі подробиці
- На Печерську таксист збив двох скутеристів, опубліковані фото