Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Сервіси таксі: як вивести з тіні нелегальних перевізників

28 жовтня, 12:23

Технології наповнили ринок перевезень неймовірною кількістю людей

Реклама

Таксист – популярна в Україні професія. За приблизними підрахунками, в ній зайнято 220 тис. осіб. Їхній заробіток коливається в межах від 12-40 тис. гривень. Оборот ринку таксі в Україні складає близько 5 млрд гривень. А ось щоб вивести з тіні нелегальні сервіси таксі, потрібно, як мінімум, змусити всіх платити податки, а таксистів-приватників – оформлятися, як підприємців.

Справа в тому, що технології вивели на ринок таксі неймовірну кількість людей. Сьогодні неможливо порахувати, скільки саме людей таксує в Україні, адже ніякої загальної бази немає.

"Основна і велика проблема ринку таксі – це нелегальний статус водіїв. 98% водіїв – це люди, які працюють без документів, передбачених чинним законодавством. Тобто, вони нелегали", – зазначає спікер громадського союзу Асоціації відповідальних перевізників Олександр Дяченко.

Таксистом "в законі" бути не вигідно

Геннадій Попов за кермом ще з кінця 1980-х років. Каже, що з тих пір змінилося багато чого, і тепер в бізнесі пасажирських перевезень панує анархія. Гроші збирають компанії, що пропонують послуги посередника між клієнтом і водієм. Держава з таксиста не отримує нічого, крім акцизу за паливо. А таких, як Геннадій – зареєстрованих працівників – новий ринок виштовхує на узбіччя.

"Я працюю як приватний підприємець з 1999 року. Це, по-перше, доступ до хорошого пасажира, який платоспроможний, який перш за все цінує комфорт і безпеку. Легальний перевізник від нелегального відрізняється чим? Ми проходимо техогляд щорічний. Страховка пасажира, страховка від нещасного випадку. Страховка водія", – розповідає водій таксі Геннадій.

Правила ринку: що хочуть змінити

І техогляд, і страховки всіх видів, і ліцензія, і щомісячний податок – все це гроші, які не платять нелегали. Тобто, мінімум 98% ринку. А в державному бюджеті весь час не вистачає коштів. Отже чи не звернути увагу на цей чорний фінансовий потік? Чому не залучити його до наповнення бюджету і не зробити легальним і прозорим ринок таксі? Адже законопроект є. Ось що в ньому пропонується:

"Перше. Скасування ліцензій та скасування обов'язковості таксометра. Формально це сьогодні не виконується. Немає сенсу це вимагати. Друге. Це, як зараз, реєстрація ФОПом або працевлаштування у юридичної особи, а для всіх інших – це покупка дозволу на перевезення", – каже Олександр Дяченко.

Дозвіл пропонують зробити за ціною 2,5 тисячі гривень на рік. Плюс обов'язковий страховий поліс в разі ДТП.

Отже, законопроект щодо легалізації таксі готовий. Найближчим часом влада обіцяє взятися за впорядкування ринку.

А поки зміни не прийняті, про те, що робити в разі аварії з таксі, читайте в матеріалі сайту "Сьогодні": ДТП з таксі: як пасажиру захистити свої права і покарати винних.

Також ми розповідали, як українців обраховують в таксі за безготівковим розрахунком.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...