Після того, як міністр інфраструктури України Володимир Омелян заявив про початок ери бетонних доріг в Україні, "Укравтодор" запропонував прийняти національну програму відновлення доріг територіального значення Т-бетон. Про це повідомив глава "Укравтодору" Славомир Новак.
"Плануємо запропонувати уряду розглянути і схвалити окрему програму з окремим фінансуванням з бюджету в розмірі 10 млрд гривень на рік для відновлення доріг територіального значення за новою для України технології прокладки укоченого бетону", – написав Новак на своїй сторінці в Facebook.
За його оцінками, при такому фінансуванні за три роки можна буде вирішити питання ремонту доріг територіального значення.
"За рахунок застосування технології укатаного бетону можемо простим, але сучасним способом, з тривалим ефектом і економією ресурсів відбудувати мережу Т-доріг", – заявив Новак.
Він також зазначив, що поверхня з укатаного бетону – це компроміс, який поєднує переваги технології асфальтобетону і технологій звичайного цементобетону.
Новак також перерахував основні переваги застосування такої технології:
- поверхні з такого бетону можна укласти швидше, ніж зі звичайного бетону;
- вони мають менший відсоток цементу у порівнянні зі звичайним бетоном, не вимагають арматури, що зменшує час виконання робіт і вартість інвестиції;
- при укладанні застосовується звичайна техніка;
- на цих поверхнях значно швидше допускається рух автомобілів. Вже після 24 годин можна відкривати рух;
- міцність і довговічність укатаного бетону можна порівняти зі звичайним бетоном;
- такі поверхні мають високу морозостійкість.
Нагадаємо, територіальні дороги з'єднують Київ з адмінцентрами областей, містами держпідпорядкування, а також прикордонпунктами пропуску автотранспорту, морські і авіапорти міжнародного значення, з "М" і "Н" дорогами. Їх 13% (22,6 тис. км).
Детальніше про плани "Укравтодору" читайте в інтерв'ю Славоміра Новака "Сьогодні".