Тернопіль може назавжди позбутися від іржавих, смертельно небезпечних маршруток

Пластикова картка вже рік як повинна стати паличкою-виручалочкою для міського транспорту

Через пару днів Тернопіль може назавжди позбутися від іржавих, смертельно небезпечних маршруток. Місцева влада збирається розірвати договори з усіма перевізниками, які не поновили транспорт і в тому числі не запустили в експлуатацію електронний квиток.

Реклама

Пластикова картка вже рік як повинна стати паличкою-виручалочкою для міського транспорту. Адже це і облік пасажирів, і прозора, а можливо, і більш низька вартість проїзду. Але введення таких квитків навмисне зривають.

Одеса. Місцеві маршрутники вирішили піднести городянам післяноворічний сюрпіріз – підняти вартість проїзду до 7 гривень. Відразу на 40%. Причину називають колишню: дорожчає, мовляв, все.

Що прибутки у перевізників не зменшилося – доводить і власний моніторинг громадських активістів.

Реклама

Але в Одеській мерії теж ведуть підрахунки – і на їхню думку, апетити місцевих перевізників скромні.

"Середня вартість одного кілометра в Одесі становить 27 копійок. При цьому – Київ 39, Харків – 72 копійки, Дніпро – 43 копійки. При цьому – слід звернути увагу, що при цьому в таких великих і великих містах існують альтернативи у вигляді метро", – каже Олександр Ілько, директор департаменту транспорту Одеської міської ради.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Одесити відреагували по-одеськи – влаштували пасажирський бунт. Кілька десятків зібралися у мерії з лопатами і транспарантами, на яких було одна вимога – побудувати підземку, оскільки маршрутки – це дорого.

Чи обґрунтовано подорожчання – дізнатися легко. Потрібно порахувати пасажирів. Таке можливо при впровадженні електронного квитка. Але в Одесі з цим не поспішають: бояться невдоволення приватних перевізників. Як на Прикарпатті.

Тернопіль. 10 січня. До міськради з'їжджаються власники маршрутів і водії. І затягують запізнілу колядку.

У той же день жоден приватний автобус в рейс не вийшов.

Страйку передував запуск зі другого січня системи електронного квитка на всьому транспорті Тернополя – приватному і муніципальному. Тепер заплатити за проїзд можна безконтактною карткою, яка поповнюється в спеціальних кіосках. При цьому поїздка, оплачена транспортною картою, виходить на гривню дешевше. 4 – в маршрутках, і три – в тролейбусах.

За поїздку водієві можна заплатити і готівкою. Але при цьому він зобов'язаний видати квиток, надрукований валідатором – спеціальним пристроєм, який веде облік пасажирів.

Всі дані тепер стали передаватися в єдиний інформаційний центр. І водії пішли на саботаж. Готівку брали із задоволенням, а талони видавали старого зразка. Якщо взагалі видавали.

Щоб позбутися від електронного контролю, винахідливі тернопільські водії маршруток придумували різні байки. Наприклад, що з електронним квитком в салоні можуть знаходиться тільки троє пасажирів, решта – повинні платити живими грошима. Менш креативні просто обманювали – мовляв, валідатор перестав працювати. Квиток нового зразка доводилося в буквальному значенні слова відвойовувати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Хитрувати – як раніше – водіям стає важче. Ось і придумали виправдання: валідатором користуватися незручно – відволікає від дороги. Хоча раніше водінню готівка не заважала.

До слова, в день страйку маршрутників муніципальні тролейбуси, яких в Тернополі майже 6 десятків – були забиті битком, а виручка подвоїлася.

У травні минулого року почав діяти закон, яким передбачено впровадження електронного квитка в міському пасажирському транспорті.

Електронний квиток – це пластикова карта, якою можна розплатитися за допомогою спеціального електронного компостера – валідатора. При цьому знижуються витрати на друк квитків, та й кондуктори не потрібні. Найголовніше – з'являється реальна картина за пасажиропотоком і виручці на кожному маршруті. І підняти питання про необгрунтованість тарифу стане важче. У Тернополі вже побачили перші результати.

У різних містах України система знаходиться на різних етапах реалізації. Десь – працює на муніципальному транспорті, а десь – тільки на папері. Повноцінно діючою системою може похвалитися тільки Тернопіль.

А в Талліні електронний квиток працює давно. Витрати зменшилися, оскільки тепер не потрібно друкувати паперові квитки, та й штат контролерів істотно порідшав. І бюджету легше, і екології.

"Чим більше людей використовує громадський транспорт, тим менше – особливо вранці і ввечері, – на вулицях міста Таллінна машин. Тим чистіше повітря міста Таллінна, і тим швидше можна проїхати перехрестя", – говорить Енно Тамм, голова правління АТ "Талліннський міський транспорт" .

Більш того, в естонській столиці пішли далі – зробили проїзд в громадському транспорті безкоштовним для всіх жителів міста. Мовляв, городяни і без того податками поповнюють скарбницю, а громадський транспорт особливого прибутку не принесе.

Громадський транспорт в Талліні – безкоштовний, але безкоштовний он для таллінців. Якщо ви – з іншого міста чи іноземець, то за проїзд доведеться заплатити.

Одна поїздка обійдеться іноземцеві в два євро. Якщо він купить картку на тиждень, поїздка подешевшає до 60 євроцентів. А поїде без квитка – штраф в сорок євро.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

За безбілетників всерйоз вирішили взятися і в Тернополі. Тепер контролери будуть не тільки в муніципальних тролейбусах, а й в приватних маршрутках. Тому вимагати у маршрутчика "правильний" квиток – в інтересах пасажира.

У тернопільському міськраді нагадують: при невидачі квитка з валідатора, пасажир може не платити за проїзд. Але при цьому, якщо попадеться контролер – доведеться платити штраф.

Яника Мірило, радник міністра інфраструктури України, оптимістична – прогнозує, що за два роки електронні квитки і справедливі тарифи на проїзд у багатьох містах стануть звичною справою.

Нагадаємо, в проект е-квитків в Одесі немає черги з інвесторів.

Раніше ми писали, що майже два місяці в Харкові офіційно працює система єдиного проїзного квитка, завдяки якій харків'яни можуть розплатитися за проїзд в тролейбусі і трамваї пластиковою карткою. Незважаючи на те, що запуск практично провалився – вандали псували термінали з продажу карт і квитків, а в транспорті не працювали валідатори, – чиновники обіцяють, що з 15 лютого єдиний квиток буде діяти і в підземці.


Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63265.4

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3025.17

Litecoin (LTC)

80.62

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти