Крім того, що в Україні планують будувати бетонні дороги, скоро українських пасажирів очікує справжня автобусна революція – уряд прийняв зміни до постанови Кабміну про регулярні пасажирські перевезення . Тепер крім комфорту і безпеки всі автобуси будуть підлаштовані під потреби людей з інвалідністю та стануть більш екологічними .
Серед нововведень – перевізники на міжобласной маршрутах будуть подавати заявки на конкурс . Переможець буде укладати договір на п'ять років і продовжувати його автоматично ще на п'ять , але тільки якщо за ним не буде помічено порушень і якщо він погодиться інвестувати в оновлення автопарку .
"Преимущество на конкурсе будет предоставляться перевозчику, который предлагает низкопольные автобусы, электробусы, автобусы с большей категорией экологичности (Евро 3 – Евро 6)", – отмечает глава Мининфраструктуры Владимир Омелян.
Багато уваги приділили пасажирам з інвалідністю . До кінця 2019 го не менше 35 % автобусів на міських і приміських маршрутах повинні бути обладнані для їх потреб , а з 2020 року – не менше 50 % . Також людям з інвалідністю дозволили крім колясок і милиць перевозити з собою і собак – поводирів . Всі таблички всередині автобуса тепер повинні дублюватися міжнародними символами , а друкована інформація – пристосована для слабозорих .
З урахуванням потреб людей з інвалідністю повинні бути обладнані і автостанції . По гучномовцю повинні сповіщати про графік роботи кас і автостанції ( зараз тільки відправлення / прибуття ) , а також про умови обслуговування людей з інвалідністю . Якщо раніше автобуси в передмістя мали подавати за 20 хвилин до відправлення , а міжміські і міжнародні за 40 хвилин , то зараз ці проміжки скоротили до 5 і 10 хвилин відповідно .
"Теперь перевозчик, доказавший государству свою способность безопасно перевозить людей (имеет лицензию), получит адекватный доступ к междугородным маршрутам. Мутные схемы с конкурсами "для своих", крышевание "нелегалов" уйдут в прошлое. Это должно вывести большую часть рынка из тени в легальную плоскость", – считает глава Офиса эффективного регулирования Алексей Гончарук.