Українцям спрощують ввезення автомобілів "ретро": що запропонувала Рада

У парламенті з'явилося відразу три варіанти законопроектів про колекційні автомобілі

Псля того, як в Україні тимчасово скасували податок на ввезення електромобілів, Верховна Рада може спростить життя і колекціонерам старих авто. Днями в парламенті зареєстрували відразу три законопроекти, які, по-перше, вводять поняття історичного автомобіля, а по-друге, скасовують при їх ввезенні сплату ПДВ, акцизу та ввізного мита при імпорті, пише Autonews.

"Аналоги таких законів є і у Великій Британії, і в Польщі, і в Німеччині. Державні музеї у нас дотує держава. А коли йдеться про старовинні автомобілі, ніхто не дотує. А так ентузіастів, які зберігають автомобілі, хоча б звільнять від податків при імпорті", – кажуть у громадській організації "Спілка автомобілістів України" (САУ).

Реклама

Історичним автомобілем законодавці пропонують вважати транспортний засіб, який був вироблений 40 років тому або раніше, плюс його модель не повинна вироблятися вже мінімум 25 років.

Якщо авто відповідає цим критеріям, його можна буде ввезти без сплати ПДВ, акцизу та митних зборів.

Вирішуватимуть, який автомобіль історичний, а який ні, згідно із законопроектом, спеціальні експертні організації. Вимоги до них досить жорсткі. По-перше, стаж: не менше 20 років роботи в сфері "збереження, примноження і розвитку історичних транспортних засобів". По-друге, членство в Міжнародній федерації історичних транспортних засобів (FIVA) або в Міжнародній автомобільній федерації (FIA). І третій момент – в керівництві не повинно бути посадових осіб, які працюють в органах держвлади або місцевого самоврядування.

Реклама

Виходить, що під ці критерії підпадають клуби ретромобілістів, багато з яких існують не один десяток років.

"Можливо, це будуть якісь громадські асоціації. Але вимоги щодо віку автомобілів і того, хто визначає історичність, зазначені в законопроекті, що не остаточні. Верховна Рада повинна ухвалити цей закон і дати доручення Кабміну, щоб там розробили, хто конкретно дає висновок щодо автомобіля. Але головне тут навіть не скасування податків, а те, що такі автомобілі можна буде реєструвати, отримувати номери і їздити на них. Також до закону про техогляд вводиться, що такі автомобілі не підлягають техогляду на загальних підставах, тому, що це особливий автомобіль і відповідальність за його стан лягає на власника. Якщо ці автомобілі допущені до дорожнього руху, вони повинні бути застраховані", – говорить економіст, член правління "САУ" Валентин Інгульський.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Також для ввезення історичних автомобілів скасують норму, яка вимагає, щоб вони відповідали нормам Євро-5.

У законопроекті сказано, що залежно від періоду випуску автомобілі розділять на класи:

  • клас А ("ветеран") – транспортні засоби, виготовлені в період до 31 грудня 1918;
  • клас B ("вінтаж") – транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1919 до 31 грудня 1930;
  • клас C ("поствінтаж") – транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1931 до 31 грудня 1945;
  • клас D ("післявоєнні") – транспортні засоби, виготовлені в період після 1 січня 1946 року по 31 грудня 1960;
  • клас E ("шістдесятники") – транспортні засоби, виготовлені в період з 1 січня 1961 до 31 грудня 1970;
  • клас F ("сімдесятники") – транспортні засоби, виготовлені з 1 січня 1971 до 1 січня 1987.

Також багато залежатиме від оригінальності транспортного засобу. Якщо коротко, поділ пропонують зробити таким:

  • оригінальний – всі складові частини і технічні вузли ніколи не змінювалися з моменту виробництва. Важливо – автомобіль повинен бути майже не зношений;
  • автентичний – авто експлуатується, але ніколи не реставрувалося. Всі вузли оригінальні, допускається заміна деяких на такі ж за параметрами. Допускається ремонт панелей кузова, лакофарбового покриття і оббивки;
  • відновлений – автомобіль зібрали з частин одного або декількох найбільш підходящих авто. Деякі вузли можуть бути зроблені заново в процесі відновлення. Внутрішній і зовнішній вигляд повинні відповідати періоду виробництва;
  • перероблений – в транспортному засобі встановлено частини з одного або декількох ТС тієї ж моделі або типу, які найбільш відповідають специфікації виробника. Оригінальні частини можуть бути замінені іншими відповідно до специфікації виробника.

Наслідком цих норм є важливий момент: якщо власник ретро-автомобіля в ньому щось поміняв настільки, що машина втратила історичний статус (і це підтвердить експерт), то власнику доведеться заплатити всі податки, від яких він був звільнений.

За словами колекціонерів, закон дасть поштовх до розширення експозицій. Щоправда, вони дивуються, чому про це згадали тільки зараз, а також не дуже вірять, що законопроект не буде "похований" під купою важливіших.

"Подібний законопроект був в Раді ще 2005 року, але тоді до нього нікому не було діла. А зараз деякі наші депутати захоплюються колекціонуванням старих автомобілів. Деякі тримають дуже хороші колекції. Ось, напевно, і хочуть привозити машини не через сірих дилерів, а офіційно", – говорить голова запорізького клубу ретро-машин "Фаетон" Григорій Онопченко.

А ось звичайні автолюбителі вважають, що хоч ініціатива закону хороша сама по собі, але умова за віком "не менше, ніж 40 років", – це занадто багато.

"До цього часу олдтаймери стають дорогими, щоб розглядати таку машину як інвестицію. Правильний термін, як в Німеччині, 30 років. Тоді можна купити машину в хорошому стані, вкластися в неї і років через 10 вона вже буде цінністю. 40-річні автомобілі в Німеччині коштують зараз по 10-12 тис. євро, оскільки вважаються колекційними. Серед 30-річних є вибір за нормальною ціною. Автомобілі після 1996 року вже не розраховані на довгий термін життя. Тому якщо щось легендарне брати, то зараз, поки у німців чи бельгійців є в хорошому стані. Цінні – європейці, американці, британські машини", – поділився думкою автоексперт Владислав Бовсуновський.

Нагадаємо, як раніше зазначали експерти, скасування ввізних податків в рази підвищить попит на електрокари в Україні. Від ПДВ і акцизу електромобілі звільняються на рік – до 31 грудня 2018 року. Також парламент позбавив від ПДВ служби таксі з електромобілями і послуги з прокату та лізингу електричних авто. Однак ці зміни ще повинен підписати президент.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64200.16

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3157.74

Litecoin (LTC)

83.67

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти