Зробити стартовою
26,03
29,2
РУС

В Україні гряде "вокзальна" реформа: що зміниться

В "Укрзалізниці" створять нову філію – спеціально для управління залізничними станціями

Фото: Pixabay

В Україні в 2019 році запускається пілотний проект по концесії залізничних вокзалів. Крім того "Укрзалізниця" (УЗ) підготувала дорожню карту щодо створення філії, яка займатиметься управлінням вокзалами. Філія буде називатися "Вокзальна компанія" і запрацює до кінця 2019 року, розповів директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики "Укрзалізниці" Антон Саболевський.

"Мета – вдосконалити систему управління вокзалами, підвищити ефективність їх діяльності, в тому числі за рахунок мінімізації дублюючих функцій. До головних цілей належить і скорочення фінансових витрат", – сказав Саболевський в інтерв'ю медіацентру "Магістраль".

Він нагадав, що вокзали, що знаходяться в управлінні УЗ, в 2018 році показали негативний фінансовий результат – "мінус" 405 млн гривень. Щоб виправити становище, УЗ планує три етапи реорганізації:

  • передача до філії "Вокзальна компанія" позакласних вокзалів, які зараз знаходяться в управлінні філії "Пасажирська компанія";
  • поетапна передача об'єктів I-III класу регіональних філій (понад 100);
  • передача вокзалів IV, V категорій (1,2 тис.), а також зупиночних пунктів (2,3 тис.).

На думку Саболевського, далеко не кожен вокзал в Україні після реформи мати начальника.

"Ми відходимо від того, що кожен вокзал повинен мати начальника. Виділено базові структурні підрозділи, керівники яких управлятимуть вокзалами на прилеглій території. Наприклад, голова станційного комплексу Київ-Пасажирський почне управляти вокзалами в Жмеринці та Фастові. А, наприклад, начальник вокзалу Львів буде відповідати за об'єкти на пасажирських станціях Трускавець, Моршин, Самбір. Ми відпрацювали чітку ієрархію, в якій буде виділено 19 "якірних" вокзалів – по два-чотири на кожну регіональну філію", – розповів Саболевський.

Реорганізація, як відзначають в УЗ, проходить за німецькою моделлю управління, коли всі вокзали та пункти зупинки передаються на баланс одній філії. Таку модель використовувала державна залізнична компанія Deutsche Bahn. На момент заснування "вокзальної" філії у 2001 році вона мала в управлінні майже 11 тис. об'єктів, тепер їх удвічі менше – 5,5 тис.

"У Німеччині залізничну станцію може купити будь-хто. Дуже багато випадків, коли на малодіяльних ділянках новими власниками можуть стати не лише юридичні, а й фізичні особи. Для них це засіб здійснення комерційної діяльності. Хтось бере з метою розвитку туризму, однак іноді і обслуговують потяги. В країнах Євросоюзу відпрацьований механізм виставлення на продаж станцій через аукціони", – пояснив Саболевський.

Нагадаємо, раніше в УЗ відзначали, що залізничні вокзали є збитковими. Так, на утримання залізничних вокзалів "Укрзалізниця" витрачає півмільярда гривень на рік. Саме тому з'явилася ідея віддати вокзали в концесію.

Це означає, що бізнес може отримати вокзали в розпорядження на 20-30 років в обмін на їх модернізацію. Для передачі в концесію залізничні вокзали планували згрупувати і передати в окрему структуру у складі УЗ.

Детальніше про майбутнє української "залізниці" читайте на сайті "Сьогодні" в матеріалі "Приватні потяги і тарифи: що хочуть зробити із залізницею в Україні".


Раніше ми розповідали, які послуги можуть отримати пасажири "Укрзалізниці":

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " В Україні гряде "вокзальна" реформа: що зміниться". Інші Новини транспорту дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь