В Україні планують будувати бетонні дороги: навіщо вони потрібні і в чому підступ

5 Лютого 2018, 10:21

Такі дороги популярні в Європі і приносять відчутну вигоду вже через 10 років після початку експлуатації

<p style="text-align: justify;">Фото: Pixabay</p>
Фото: Pixabay

В Україні налічується менше 200 кілометрів сучасних бетонних доріг, а в Європі їх десятки тисяч кілометрів. Україна взялася за реконструкцію і будівництво доріг і в країні теж заговорили про будівництво бетонних доріг, пише BuisinessViews.

Як зазначає видання, будівництво будь-яких доріг в Україні зараз є важливим завданням, тому що автотрас країні серйозно не вистачає. Наприклад, протяжність і щільність доріг в Україні менша, ніж в сусідній Польщі. При цьому Польща зовсім не чемпіон по довжині і якості доріг в Європі: довжина швидкісних автомагістралей там становить 1,5 тисячі кілометра, а в порівняній з нею по площі Німеччини – майже 13 тис., в Іспанії – трохи більше 15 тис. кілометрів. А ось в Україні довжина таких магістралей всього 280 кілометрів.

picture_plotnost_6543_p0

Навіть наявні в країні дороги знаходяться в поганому стані. У рейтингах якості автодоріг України займає стабільно низькі позиції. Погані дороги – це втрата часу, аварії, знос автомобілів, подорожчання перевезень, зростання споживання палива і навантаження на екологію. А ефект від реконструкції доріг може бути вражаючим. За даними Світового Банку, реалізація проекту реконструкції дороги М-06 між Полтавою і Харковом.

picture_only-3_6545_p0

Чим гарні бетонні дороги?

Вартість будівництва цементобетонних доріг вища, ніж асфальтобетонних, але їх потрібно рідше ремонтувати, а значить експлуатація обійдеться дешевше. За оцінкою HeidelbergCement AG, витрати на будівництво і експлуатацію зрівняються протягом 10 років, а далі цементна дорога буде вигідніша.

Позитивний ефект від бетонних доріг для економіки різноманітний: знижується імпорт бітуму, зростає попит на вітчизняний цемент, падає споживання палива, знижуються витрати на освітлення доріг через кращу відбивну здатність бетону.

picture_economic_6546_p0

Цементна дорога більш стійка до зносу, не деформується при спекотній погоді і під впливом важкого транспорту, відповідно, на дорозі не виникає колії.

Гальмівний шлях на цементобетонних дорогах коротший, а видимість при поганій погоді і в темряві краща.

Мінуси бетонних доріг

Недолік цементобетонної дороги – вона більш гучна, але з цим навчилися боротися за допомогою спеціальної обробки поверхні бетону.

Крім високої вартості будівництва, цементні дороги вимагають досвіду будівництва і експлуатації. І в Україні таких доріг всього 1%, так що досвіду немає. З них сучасними можна вважати відремонтовані в 2003 і 2013 роках ділянки трас М-06 і М-07 загальною довжиною близько 174,3 кілометри.

picture_cement-is-not-popula_6550_p0

Зате досвід будівництва та експлуатації бетонних доріг є у сусідів до ЄС. У 2006 році компанія з Німеччини побудувала в Грузії бетонну магістраль. Ця компанія володіє в Україні цементними заводами і напевно буде не проти розширити свій бізнес в Україні.

При цьому Україна може собі дозволити закупівлю цементу. На 2018 рік обсяг фінансування доріг у порівнянні з 2017 роком збільшиться майже в два рази, а за наступні 2 роки зросте ще вдвічі. Це дозволить займатися не тільки поточним ремонтом, але проводити реконструкцію і будувати нові дороги. Причому визначений не тільки обсяг витрат, але і джерела фінансування. Гроші в дорожню галузь почнуть надходити з Дорожнього фонду, який розпочав роботу з 1 січня 2018 року, з коштів, отриманих за допомогою митного експерименту, від міжнародних фінансових інститутів. Має запрацювати і закон про концесії.

При цьому Україна може собі дозволити закупівлю цементу. На 2018 рік обсяг фінансування доріг у порівнянні з 2017 роком збільшиться майже в два рази, а за наступні 2 роки зросте ще вдвічі. Це дозволить займатися не тільки поточним ремонтом, але проводити реконструкцію і будувати нові дороги. Причому визначений не тільки обсяг витрат, але і джерела фінансування. Гроші в дорожню галузь почнуть надходити з Дорожнього фонду, який розпочав роботу з 1 січня 2018 року, з коштів, отриманих за допомогою митного експерименту, від міжнародних фінансових інститутів. Має запрацювати і закон про концесії.

picture_in-futures-years_6552_p0

З цементом теж проблем немає. За оцінкою профільної асоціації "Укрцемент", вільні потужності підприємств дозволяють швидко наростити випуск цементу на 4,3 мільйони тонн, а потенційно – вдвічі від теперішніх 8,9 мільйонів тонн.

Де можуть з'явитися бетонні дороги?

З урахуванням зносостійкості, довговічності і стійкості до високих температур, бетонні дороги треба будувати на найбільш завантажених напрямках, на півдні України, на під'їздах до портів. Відомий проект дороги між Одесою і Гданськом Go Highway може отримати бетонні ділянки в південній частині.

Спираючись на прогнози зростання перевезень зернових, "Укрзалізниця" електрифікує і розширює під'їзди до портів, а днопоглиблення Південного Бугу та будівництво зернових терміналів на Дніпрі вже призвело до поступового відновлення річкового судноплавства.

Автоперевізники ж з впровадженням вагового контролю втрачають конкурентоспроможність. Бетонні дороги дозволять забезпечити рівну конкуренцію між транспортниками.


Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман закликав не тільки посилити будівництво і ремонт доріг в Україні, а й приділити при цьому увагу забезпеченню безпеки:

Всі новини по темі Інфографіка: економіка в цифрах.

Ви зараз переглядаєте новину "В Україні планують будувати бетонні дороги: навіщо вони потрібні і в чому підступ". Інші Новини транспорту дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...