Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

В Украине введут электронный билет на транспорт

5 грудня 2016, 03:36

События на ТК Украина

Ведь все, что в скором времени нужно будет пассажиру, - пластиковая карточка

Передайте на квиток будь ласка! Ця фраза, яку ми щодня чуємо в громадському транспорті, скоро стане неактуальною. У містах – нехай навіть повільно – але вводять електронний квиток. Те, що давно успішно працює в Європі, в Україні – поки щось фантастичне. Адже все, що незабаром потрібно буде пасажиру, – пластикова картка, поповнювати яку можна буде як мобільний телефон. Але скільки буде коштувати всім нам прогрес? І чи стане кращим сам транспорт?

Марія живе в Брюсселі сім років. З рідного Києва поїхала здобувати освіту архітектора, але так і залишилася в столиці Євросоюзу. Свого автомобіля немає – до роботи добирається громадським транспортом. Робить дві пересадки, але за проїзд платить один раз – купує спеціальний електронний квиток.

Є два види карток, відповідно, магнітна картка, яку можна поповнювати, і поїздки коштують дешевше. Або якщо ти не встиг підійти до автомата перед тим, як зайти в трамвай, ти можеш купити у водія картку на один раз, яка діє годину і коштує 2,50. Тобто це в два рази дорожче, ніж поповнити свою.

Єдиний електронний квиток бельгійці почали впроваджувати ще в дев'яностих. Проїзний документ, підключений до єдиної бази міського транспорту, діє в трамваях, тролейбусах, автобусах і метро.

У Бельгії є комплексна система квитків – вона базується на технології "розумної карти".

Одна карта – це дуже зручно. З нею не потрібно купувати квиток для кожної окремої поїздки... Це немов ключі від машини: заводите двигун і їдете.

Завдяки такій системі, дуже просто відстежувати пасажиропотік і організовувати рух громадського транспорту. Також внаслідок впровадження електронного квитка суттєво зменшилася кількість "зайців". За проїзд без квитка доведеться викласти сто євро. Повторне порушення обійдеться в рази дорожче.

Реклама

Крім того, ринок перевезень став цілком прозорим.

Олена вже тринадцять років водить столичний трамвай. Днями їй довірили сучасну чеську машину. Її пустили по швидкісній лінії.

Раніше Олена працювала кондуктором. Каже: боротьба з безбілетниками ведеться, але вона малоефективна.

Купити квиток пасажирові іноді просто ніде.

Буває, тому що кіоски закриваються, або обід на турнікетах. Тому купують талони у водія. Але є такі, які просто не платять – і все.

Інша справа електронна карта – заплатив, і їдеш спокійно. Про її впровадження в Україні вже давно йдуть розмови. На ділі обмежилися точковими пілотними випробуваннями в різних містах. Більш-менш працюючою системою може похвалитися хіба що столиця.

У міністерстві інфраструктури стверджують: виною всьому – відсутність необхідних законів.

Але ось-ось з'явиться – обіцяють народні депутати.

В тренді
Правова діра: експерт розкритикував "революцію" прожиткового мінімуму

Це – центр управління рухом громадського транспорту Львова. На карті в режимі реального часу можна відстежити – де знаходиться той чи інший автобус, тролейбус або трамвай.

Запущений днями і так довго очікуваний трамвай на Сихів додати в базу ще не встигли. Це питання часу.

Питанням часу залишається і впровадження нової системи оплати за проїзд.

Трамваї – нові, а оплата – по-старому.

Реклама

Однак чекати рішень від Верховної Ради у Львові не стали – підписали договір з Європейським Банком реконструкції та розвитку – щоб скоріше забезпечити львів'ян пластиковими картками. Пояснювати європейським кредиторам, навіщо це потрібно – не довелося.

До 2018-го року в кожному львівському трамваї, автобусі і тролейбусі встановлять спеціальні пристрої – валідатори. З їх допомогою можна буде сканувати електронні квитки. Гроші з картки буде списуватися після кожної поїздки. Поповнити її можна буде в терміналах на зупинках, в банках або через інтернет.

У столиці повноцінно система повинна запрацювати вже наступного року.

Система допоможе вивести перевезення з тіні, а значить – збільшити відрахування до місцевого бюджету.

Крім того, вирішується ще одне питання – перевезення пільговиків.

На сьогодні вже 17 міст хотіли б впровадити електронний квиток. Протистояти цьому перевізникам не вдасться. При проведенні нових конкурсів на маршрути з них вимагатимуть установки валідаторів.

Тим часом бельгійці вже і пластикову картку не жалують. Її функції хочуть довірити мобільним телефонам.

Від впровадження електронного квитка виграють не тільки пасажири.

Чим більше це буде автоматизовано, тим легше буде і водієві, в принципі менше звертатимуться пасажири за талонами.

І звичні в переповненому автобусі вигуки: Передайте на два! Водій! Де моя здача з сотні?!! – у найближчі роки зникнуть. Як і безкоштовний масаж пасажирів нерозторопним кондуктором.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "Події тижня" на каналі "Україна".

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...