Всі аеродроми України об'єднають в одне держпідприємство

Експерти скептично дивляться на ідею Мінінфраструктури

Міністерство інфраструктури України повернулося до ідеї створення державного підприємства, яке об'єднає всі аеродроми країни. У 2013 році Кабмін прийняв концепцію програми розвитку аеропортів до 2023 року. Відповідно до цього розпорядження, Мінінфраструктури має розробити і подати на затвердження уряду програму об'єднання аеродромів в єдине держпідприємство.

За словами в.о. начальника відділу авіаперевезень Мінінфраструктури Андрія Ярмака, ця ініціатива буде закладена в програму розвитку українських аеропортів. Якщо цей документ буде прийнятий, в єдине держпідприємство увійдуть всі аеродроми (льотне поле з комплексом управління повітряним рухом), у тому числі – знаходяться в комунальній власності. Держпідприємство буде підкорятися Мінінфраструктури.

Реклама

"Зроблено це буде для того, щоб більш ефективно управляти аеродромами, оптимізувати бізнес-процеси, реалізовувати інвестиційні проекти, адже багато з них були побудовані ще в 60-70 роках", – зазначив Ярмак.

Також, за його словами, програмою передбачено розвиток механізму державно-приватного партнерства (ДПП): бізнес інвестуватиме в будівництво термінальних комплексів, а держава в будівництво або модернізацію аеродромів.

"Аеродроми – це стратегічно важливі активи держави, які не можуть бути передані у приватну власність, – пояснив Ярмак. – Приватному бізнесу не цікаво інвестувати в аеродроми. Термін окупності інвестицій займає 20-30 років".

Включити одразу всі аеродроми в одне держпідприємство буде непросто, упевнений Ярмак. Тому процес включення в держпідприємство буде йти поступово – у міру проходження всієї юридичної процедури переведення майна. У держпідприємство, в першу чергу, повинні бути включені стратегічно важливі аеродроми, додав чиновник Мінінфраструктури.

Реклама

Проект створення держпідприємства був актуальний рік-два тому, але не зараз, вважає, в свою чергу, екс-начальник відділу авіатранспорту Мінінфраструктури Валентин Згурський.

"В умовах кризи авіаринку немає сенсу створювати таке держпідприємство, щоб збирати ренту за використання аеродромів, – вважає він. – З цієї ж причини немає потреби і в поділі двох державних аеропортових комплексів, "Борисполя" і "Львова", окремо на термінали та аеродроми. Зароблених грошей аеропортам ледь вистачає на операційну роботу, але точно не на віддачу інвестицій".

Експерт авіаринку Сергій Кадученко теж скептично налаштований по відношенню до планів створення єдиного держпідприємства по аеродромах. "Я не зовсім розумію, як створення єдиного держпідприємства практично може допомогти розвитку аеродромного господарства. Якщо мова про встановлення сертифікаційних вимог до аеродромів та контролю їх виконання, то цими питаннями вже багато років займається один з підрозділів Державіаслужби. Якщо мова про практичні заходи щодо будівництва, переобладнанню, підтримки працездатності аеродромів, то за них відповідають директори відповідних аеропортів", – сказав експерт.

Реклама

Якщо ж мова про залучення інвестицій для будівництва аеродромів, які при цьому залишаться в держвласності, то Мінінфраструктури може встановити обов'язкові вимоги до інвесторів або концесіонерів, вважає Сергій Кадученко.

Втім, Згурський вважає, що не варто повністю відкидати ідею створення подібного держпідприємства. "У найближчі роки криза на авіаринку пройде, держава зможе повернутися до ідеї повернення інвестицій у вже модернізовані аеропорти і залучення коштів у модернізацію інших. Тому бюрократичну роботу по створенню механізму функціонування ДП варто продовжувати", – резюмував Згурський.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,60
53,09
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,24
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
28,97
59,99
57,99
57,99
28,98
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,21
51,06
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64313.85

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3148.74

Litecoin (LTC)

83.63

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти