Високошвидкісні потяги в Україні: коли шлях з Києва до Одеси становитиме пару годин

В Україні розраховують, чи буде вигідно будувати в країні високошвидкісну євроколію

З Києва до Одеси та Львова за дві-три години. Це може стати реальністю через 5-10 років – в Україні може з'явитися високошвидкісна євроколія "Одеса-Київ-Львів". Техніко-економічне обґрунтування проекту вже розробляє італійська компанія Italferr.

Це – мегапроект, реалізація якого позитивно позначиться на економічному стані низки регіонів, розширить потужності існуючих сфер виробництва і запустить нові, вважає міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Реклама

Високошвидкісні залізниці забезпечують швидкість потягів понад 250 км/год. В Європі потяги почали досягати такої швидкості з 1981 року. Сьогодні світовим лідером у розвитку мережі високошвидкісних ліній і потягів є Китай.

Зараз українські потяги можуть розігнатися максимум до 160 км/год (і то, тільки корейські Hyundai). Але це не означає, що потяги в Україні їздять з такою швидкістю. На різних ділянках шляхів вона коливається від 20 км/год до 117 км/год. Швидкість руху залежить як від самого локомотива, так і від шляхів.

За даними "Укрзалізниці", знос залізниць становить 93%. При цьому середня швидкість потягів – 58,2 км/год. Так, пасажирський нічний потяг їде з середньою швидкістю 43,2 км/год, нічний експрес – 57,4 км/год, а Інтерсіті і Інтерсіті+ їдуть зі швидкістю 80,6 км/год.

Реклама

В Україні хочуть розвивати транспортне сполучення з Європою. Але в країні, на відміну від країн ЄС, інша ширина колії. Тому Міністерство інфраструктури анонсувало будівництво євроколії, яка зв'яже Львів, Київ і Одесу з Європою через Польщу.

Сайт "Сегодня" дізнався, коли в Україні можуть з'явитися високошвидкісне залізничне сполучення.

Швидкісні потяги: де з'являться і коли

Одесу, Київ і Львів хочуть з'єднати залізницею з Варшавою, а в перспективі і з Берліном. 2016 року Україна підписала Ланьцутську Декларацію ІІ про наміри брати участь в розвитку маршруту Via Carpatia. Він включає в себе будівництво як залізниці, так і автобанів.

Реклама

Via Carpatia – транспортна магістраль, яка повинна з'єднати Європу з півночі на південь. Кінцевими пунктами маршруту стануть місто Клайпеда в Литві і місто Салоніки в Греції.

094376-01-08

Фото: AFP/MIGUEL MEDINA 

Згідно з документом, територією України магістраль проходитиме через Мостиськ, Львів, Тернопіль, Чернівці, Луцьк, Ягодин, Рівне, Житомир, Вінницю, Коростень, Умань, Одесу та Київ. Варто зазначити, що 2012 року проект включав Україну.

Наприкінці листопада міністр інфраструктури Володимир Омелян анонсував будівництво швидкісної євроколії з Одеси до Києва. Її вартість 800 млн євро. За словами міністра, середня вартість кілометра – 1-2 млн, на всю протяжність шляху вийде 500-800 євро.

"Самі потяги – це ще додатково 20-30 млн євро. Зараз пасажирський потяг можна купити за 10 млн євро. Відповідно, три-чотири потяги забезпечать денні поїздки", – говорить Омелян.

За словами чиновника, євроколію можна будувати паралельно дорозі, яка з'єднує Київ і Львів. Уздовж неї – державна земля, на якій можна безкоштовно будувати.

Відомство розглядає два варіанти будівництва залізниці: в приватно-державному партнерстві і спільному управлінні, або повністю приватна залізнична компанія, яка володітиме побудованою інфраструктурою 99 років.

Володимир Омелян передбачає, що ціна квитка на швидкісний потяг може становити 500-700 гривень з Києва до Одеси. Однак цей проект може зайняти п'ять-десять років, зазначає міністр.

У жовтні минулого року голова Верховної Ради Андрій Парубій заявив, що 2018 року почнеться будівництво євроколії між Львовом і Варшавою. До слова, відстань між Левом і Варшавою 330 км. Сьогодні європейська колія проходить територією Польщі і на 7 км вглиб України до Рави-Руської. Залишається побудувати 58 км дороги до Брюховичів – передмістя Львова. Львівська залізниця оцінює цей проект в 50 млн євро.

Не Гіперлуп

Поки в Україні мріють про швидкість потягів 200 км/год, компанія SpaceX 2019 року планує запустити Гіперлуп – вакуумний потяг, який зможе розвивати швидкість до 1102 км/год. Він з'єднає Лос-Анджелес і Сан-Франциско, відстань між якими в 614 км можна буде подолати за півгодини.

Для того, щоб в Україні з'явилися шляху для руху зі швидкістю понад 300 км/год, потрібно будувати нові лінії, зазначають експерти, але це коштує великих грошей. І на те, що в Україні удосконалюватимуть шляхи або будуватимуть нові, ще мінімум десять років сподіватися не варто.

Експерти впевнені, Україні зараз варто досягти хоча б 200 км/год.

"У нас є перспективи підвищення швидкості до 200 км/год. З такою швидкістю зможе їздити потяг "Тарпан" Крюківського вагонобудівного заводу. Але для цього потрібні ще експериментальні дослідження, і потрібно підготувати інфраструктуру під нього", – зазначає завідувач кафедри "Колія та колійне господарство "Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту Максим Арбузов.

Для пасажира середня швидкість потяга важливіша, ніж максимальна, і в Україні вона сягає показників багатьох розвинених країн. Наприклад, у Фінляндії максимальна швидкість поїздів – 220 км/год, але середня швидкість руху – 115 км/год.

В Україні середня швидкість Hyundai 118 км/год. Інше питання, що їх в Україні лише 10. Якщо порівнювати швидкість старих потягів, які в Україні експлуатуються з середини минулого століття, то, наприклад, потяг "Ковель-Чернівці" їде з середньою швидкістю 36 км/год, "Одеса-Запоріжжя" – 42 км/год, популярніший маршрут "Київ-Одеса" має велику середню швидкість – 72 км/год.

Навіщо Україні високошвидкісний транспорт

Всокошвидкісний транспорт підвищує мобільність населення і його економічну активність. А розвиток інфраструктури повертається країні позитивним економічним ефектом.

Головна перевага в тому, що держава отримує позитивний економічний ефект від інвестицій в інфраструктуру. В даному випадку інвестиції працюють на те, щоб підняти в цілому країну. Один долар, вкладений в інфраструктуру, зазвичай, повертається в економіку у вигляді 3-5 доларів .

1016290

Фото: Г. Салай

Але самостійно оновити парк рухомого складу і модернізувати шляхи "Укрзалізниця" не зможе – потрібна допомога держави.

Такі інфраструктурні проекти, як високошвидкісні залізниці, окупаються не завдяки тарифам, а непрямому ефекту для економіки. Оскільки кожна зекономлена пасажирами хвилина – додатковий стимул для економічного розвитку регіону і країни в цілому.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, куди і за скільки можна поїхати потягом з України до Європи.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,28
53,60
50,61
27,60
55,96
53,96
53,96
25,98
56,99
55,99
56,68
28,29
57,06
55,38
55,01
27,22
57,90
55,90
53,90
28,04
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
58,99
57,49
28,98
61,99
60,99
59,99
28,98
-
52,63
51,13
26,55
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63997.83

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3149.11

Litecoin (LTC)

88.24

Ripple (XRP)

0.53

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти