— СергіюВадимовичу ,ви взагалірозумієте ,кудийдете ?Чи якв армії -накази необговорюються ,авиконуються?
— Звичайно ,розумію- це моєрідне підприємство ,на якомувиріс івідбувся.Ірадий ,щознову можузайнятися улюбленоюсправою.Станфірмиоб'єктивноможна будеоцінити тільки вході роботи .Але те ,щотринадцятитисячнимпідприємствомза п'ять роківсправиловсього15літаків ,триз яких покиніхтотакі не купив ,- тривожнийсимптом.Затвердими замовленнямизалишилося поставитище три літаки- що далі?Відповідінаце питання ібагато інших -попереду.
— Як звучитьназва вашої посади?
— Як записановнаказіМінпромполітики- в.о.президента- генеральногоконструктораДП " Антонов".
— Яківаші завдання-мінімум імаксимум ?З чогопочнете ,якщо все-такиотримаєтекермо влади ?Чому?
— Покиозвучумінімум ,реалізаціяякого потребуватимесерйозної реорганізації-якадміністративної ,так і виробничої .Це забезпеченняексплуатаційної підтримкилітаків"Ан"за принципом " 24-7-365 " ;збільшеннясерійного виробництваАн-148/158до 18-20на рік.Отриманнязамовленьна 70-80літаків цьоготипу неє чимосьфантастичним ,але чекатипоставокдесятиліттяминіхто не буде.Далі- модернізаціяАн- 140і відновлення йоговиробництва вХаркові -конкурентниййомуфранко -італійськийATR-42- 600 відчутно пішов уперед.Тим неменш, ринокнашої машини- не менше200літаків.Ще один напрямок- модернізація"Руслана" :версіяАн-124- 111 ,створення якоїстартувалотрироки тому ,не ввійшланавітьу паперовустадію.ЯкщоАн-124- 111не з'явитьсядесьіз 2017 року ," Руслани "не допускатимуться вцивілізованийповітряний простір.Потім- модернізаціяАн- 74 :не реалізованаі половинапотенціалу цьоголітака.Тільки увійськово-транспортноїверсії ,модифікованоїпід стандартиНАТО ,ринокперевищує100літаків.Наступний крок :рамповаверсіяАн- 140- замінаАн -26 іАн -32.Затребуваністьйого на ринкудуже висока -нарівні500літаків.Окрематема -програмиАн- 70і Ан- 2 -100.Ідавноназрілатема – створеннябойовихлітаків іБПЛА( безпілотнихлітальнихапаратів) .Звичайно ,про винищувачімова не йде ,алелітакибезпосереднійавіапідтримкивійськ ,патрульніі розвідувальнінам цілкомпо плечу.
— У першийденьви незмоглиприступитидо обов'язків.Щосталося?
— Менеспробувалине пуститинапідприємство ,моє робочемісце булозамкнено ,першийзаступниквідмовивсяприйматинаказ промоє призначення .Япочавзбиратикерівників ,що булоперерваноприходомбільше сотніробітників.Відбуласямайжепівгодинна розмова , часомпереходитьв цілкомконструктивнерусло .Менівдалосядонести доспіврозмовниківнаступне.Перше:ніхтоне збираєтьсяні "утискати " ,нізакривати" Антонов " .Друге:панКівабувознайомленийзі своїмзвільненням увстановленомузакономпорядку.Третє:моїплани пов'язаніз розвиткомфірми .Всезакінчилосятим ,щояі люди у моєму супроводженніповернулисянапрохідну ,кудипід'їхавкерівникМінпромполітики ,якогоніхтоне збиравсяпропускати .У зв'язкуз чимвиникає питання : йдетьсяпро державне підприємствоабопро приватне ?Як не дивно ,про державне .До людейу мене абсолютнонормальне ставлення ,втому числіі до тих ,хто протягомостанніхдвох -трьохмісяцівпідписувавсяпідлистамиврізніінстанції ,що містятьнаклепна мою адресу.Всеоднонамналежить щедовго іплідноразом працюватинадновими" Анами " .Адемонстраціїнавулицяхнашихвнутрішніхпротирічне несутькористііміджуукраїнськоїавіапромисловості.
— Якіу вас взаємини зКивою?
— Зазначуодне:звільненийще 26травня керівниквжебільше двохмісяцівздійснює управлінняфірмою .Їїперсоналом ,майном ,фінансами .З ким іпро щоукладаються договори ,чи вистачить коштів ,наприклад ,длязарплатитринадцятитисячномуколективу ,яку необхідно будевидативжевнайближчий тиждень?
— Виколись працюваливАНТКіменіАнтонова- що змінилосяпіслятого ,як пішли ?Чи не сприймаютьвасякчужака ,особливопіслядекількохроків роботивРосії?
— Щозмінилося -відповімпізніше, колидетальнорозберуся .Покиможуконстатувати ,що якістьпроектівзнизилося .Причомуякразз Росії ,куди іадресувалисяпрактично всі ціпроекти ,це булодужедобревидно.НафірміАнтоноваяпропрацював22роки, з1986- гопо2008 -й ,вРосії- три.Зосені 2011 рокупрактичнобезвиїзноперебуваювКиєві ,такщочужакомтут неможубутиза визначенням.Що змінилосяв людях ,неможливозрозумітиза підсумкамигодинного перебуванняпіслядовгої відсутності .Якзаостанніроки " закручувати гайки "вОКБінаЛІіДБ( льотно- випробувальноїідоводочнійбазі ) ,знаввідтих ,хтотампрацює.Післядобровільно- примусовоговідходутрироки томупонад 200старихконструкторів ,носіївконструкторськоїшколи , меншесталореальнихавторитетів ,які працювалище зОлегомАнтоновим .На жаль ,засвоє майже6- річне існуванняДАК" Антонов "не виконавжодної задачі з основного напрямкудіяльності -не розробленіі нереалізуваніжоден спільний( з учасникамиДАК ) проект .У всякомуразі саметакМінпромполітикиінформувалоВерховнуРадувтравні.
— Деякіекспертивважають ,щоДПживезарахунокавіакомпанії" АвіалініїАнтонова " ,точніше ,використаннявеликотоннажнихАн- 124" Руслан " іАн- 225" Мрія" .Чи так це ,і якщо так ,то чому?
— Експертинедалекі відістини : частка ,яка припадаєнадоходивідперевезень" АвіалініямиАнтонова " ,якправило ,не опускаєтьсянижче70 %від усіх доходівГП.Аправильнобулоб навпаки-коли70 %йдутьвідпродажівсерійнихлітаківіїхексплуатаційноїпідтримки.
— Яка ваша думкапро україно- російській співпрацівсферіавіабудування ?З одногобоку ,країни знаходятьсямайжевстані війни ,правда ,неоголошеної ,з іншого- підприємствапов'язані контрактами ,зривяких потягнесанкціїі утримання.Якбути ?Іспівпрацюватине можна, івідмовитисянеможливо?
— Покиможу тількинагадатисловапрезидентаУкраїни :іщогеографічноми нікуди непідемо відРосії ,іщораночи пізновідновимовідносини .Алевстановлювативідносинипрагматичнізавждирозумноі завждисвоєчасно .Стосовно " Антонова " сліднагадати ,щополовиназаводів(три зшести ) ,що виробляютьнашілітаки , знаходятьсявРосії ,і майжеполовиналітаків" Ан "експлуатуютьсявСНД.Забутипро цеабовіддатикомусьнавідкупбуло б непо-державному.