Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Врятуйте від ожеледиці: як в Києві комунальники і городяни вирішують проблему слизьких доріг

11 грудня 2018, 20:06

Міла Князька-Ханова

Комунальники готуються до негоди, а кияни купляють собі льодоступи

У Києві знову гряде негода. Згідно з прогнозами, з середи, 12 грудня, столицю накриють снігопади, а на дорогах і тротуарах міста знову з'явиться ожеледь. В "Київавтодорі" кажуть, що до сніжної стихії готові: біля великих магістралей чергують снігоприбиральні машини, а бригади з ручнго прибирання снігу з тротуарів працюють з самого ранку.

Чим в Києві обробляють дороги

Проїжджу частину вже традиційно посипатимуть технічною сіллю, а тротуари – піском з домішкою солі. У дорожньому відомстві столиці нам розповіли, що з 2000 року використовують при обробці дорожніх покриттів проїжджої частини автодоріг природну технічну сіль (NaCl).

"Це звичайна сіль, тільки іншого, більш грубого помелу. Ми закуповуємо її у" Артемсолі ", це єдиний виробник в Україні. Вона практично така ж, як кухонна сіль, з незначними добавками проти утворення грудок", – розповіли сайту "Сегодня" в "Київавтодорі".

Дорожники кажуть, на практиці вже доведено що технічна сіль – дуже ефективний проти ожеледиці реагент.

"Він миттєво розплавляє лід. При цьому, першочергова увага приділяється попереджувальним заходам, тобто – не допустити утворення на проїжджій частині ожеледиці, а в разі її виникнення – прибрати якомога швидше для забезпечення безпечних умов дорожнього руху", – повідомили у відомстві.

Технічну сіль застосовують протягом багатьох років у Канаді, США, Австрії, Великобританії, Німеччини, Польщі, Білорусі, в багатьох регіонах Швеції, Данії, Угорщини, Словенії та Фінляндії. Станом на 11 грудня, запаси солі на підприємствах "Київавтодору" – 28279 т, піску – 29307 т.

В цілому, використання натрієвої солі для боротьби з обмерзанням на дорогах вважається безпечним для екології, за умови правильного застосування. Сіль шкодить деревам, що ростуть на узбіччі доріг тільки в разі її великого скупчення. А ось поява чорного снігу на узбіччях з сіллю не пов'язана: він змінює колір через машинне масло, яке проливається на проїжджу частину з машин, і бруду з коліс.

Реклама

А ось велика кількість солі на тротуарах може обернутися псуванням взуття. Особливо вона неприємна для черевиків і чобіт з натуральної шкіри, особливо замші. Щоб уберегти їх від соляного розчину, варто обзавестися кремом для взуття з високим вмістом воску, а замшу обробляти спеціальним захисним спреєм.

Як не стати жертвою слизьких доріжок: рецепти від киян

Тим часом, часто співробітники керуючих компаній не встигають позбавити від льоду пішохідні зони на вулицях і в дворах. У підсумку, кияни стикаються з необхідністю ходити по слизьких тротуарах і сходах, ризикуючи впасти і травмуватися.

У багатьох городян є свій рецепт боротьби зі слизькими тротуарами.

В тренді
Малюків-засновників Києва вбрали на честь Дня захисника України: опубліковані фото

"Виходячи з будинку на лід, я беру з собою велику пачку найдешевшої солі і посипаю дорогу перед собою. Так доріжка менше ковзає, та й лід сіль потім роз'їдає. А ще ходжу невеликими кроками, так ризик посковзнутися менше", – говорить киянка Ганна .

Є і більш надійний спосіб.

"Пару років тому я купила собі льодоступи. Дуже зручно і бюджетно, кріпляться до будь-якого взуття і ніякий лід не страшний! Є навіть моделі для любительок високих каблуків, вони кріпляться на носок взуття", – поділилася мешканка Києва Катерина.

Реклама

В цілому, вартість льодоступів коливається від 20 гривень за простеньку модель з металевою планкою на гумці, до 280 за конструкцію з ланцюгами, що захищає всю підошву.

Зустрічаються і оригінальні рецепти.

"Вдягаєш на" боти "капронові шкарпетки, і отримуєш два в одному – неслизьке взуття і неповторні чобітки!", – жартує киянка Інна.

Тим часом, в приміщенні "Київавтодору" відкрили Єдиний диспетчерський центр моніторингу роботи снігоприбиральної техніки. Він забезпечує обробку даних GPS-трекерів і бортових комп'ютерів транспортних засобів і стежить за їх переміщенням і роботою.

"Кожна одиниця снігоприбиральної техніки відображена на екрані, а диспетчер може надавати їй завдання в автоматичному режимі і стежити за сумлінним виконанням роботи. Завдяки системі, диспетчер може відправляти повідомлення водієві і отримувати від нього зворотний зв'язок. У водія є екран, обладнаний для прийому повідомлень, моніторингу поточних даних транспортного засобу і формування маршрутів ", – розповіли в Центрі.

Жителі також можуть проконтролювати роботу техніки на сайті clean.kyivcity.gov.ua.

Нагадаємо, раніше синоптик Наталка Діденко уточнила, що 12 грудня сніг принесе в нашу країну новий циклон. При цьому нове похолодання прийде в столицю з 15 грудня.

Крім того, ми писали, що народний синоптик Леонід Горбань розповів, якою буде погода в грудні, а також, чого очікувати після Нового року. За його словами, цей місяць очікується мінливим і не дуже морозним – будуть температурні гойдалки, а справжня зима почнеться після старого Нового року і триватиме майже до кінця березня.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...