Біля стін Софії археологи знайшли споруду часів Київської Русі: фото

На території Національного заповідника "Софія Київська" тривають археологічні розкопки. Роботи стартували в червні, але археологи вже заявили про грандіозне відкриття. Вони натрапили на спорудження часів Київської Русі. Унікальний археологічний об'єкт біля стародавньої Софії вчені розкопали в кінці червня. Тоді вони припустили, що наткнулися на залишки Софійських воріт з надбрамною церквою. Але через місяць детальних досліджень виявилося, що дослідники знайшли більш грандіозний будинок.

"Виявлені стіни споруди за своєю конструкцією набагато складніші, ніж в'їзні ворота, адже тут були помпезні арки і колони. Будівля має набагато більшу площу, ніж ми припускали. Можливо, це палац", – розповів "Сьогодні" археолог Тимур Бобровський.

Фото: Т. Бобровський
1/5

Вченим вже вдалося встановити дату споруди загадкової будівлі – це кінець XII століття. А зводили її майстри з Чернігова.

"Судячи зі знайдених на плінфі клеймах у вигляді геометричних фігур і п'ятикутної зірки, можна впевнено сказати, що спорудження побудувала артіль чернігівських зодчих", – розповідає Бобровський.

Відзначимо, що п'ятикутна зірка – це язичницький символ стародавніх слов'ян. До речі, дослідники з'ясували, що спорудження намагалися реконструювати в XVII столітті, але з невідомих причин у XVIII столітті його розібрали, так як біля стін будівлі виявили залишки будівельних матеріалів XVII століття.

Під час розкопок археологи знайшли багато артефактів: уламки кераміки, скла і монети пізніших часів. Знайдені скла від часу вкрилися коричневою патиною, а призначалися вони для віконних рам, які в ті часи були круглі. А ось різнокольорові браслети стали для вчених відкриттям.

"На територіях храмів ми такі браслети не знаходимо, так як духовенство їх не носило. Якщо ж виявиться, що будівля мала світське призначення, стане зрозумілим, звідки вони тут з'явилися – їх могли носити мешканці палацу", – пояснив Бобровський. Вивчення фундаментів повинні закінчити цієї осені, а знайдені знахідки зберігатимуться у заповіднику.

Нагадаємо, в Україну повернувся унікальний артефакт. Національний заповідник "Софія Київська" прийняв на зберігання до своїх фондів грамоту Петра I, яку цар надіслав Митрополиту Київському на початку XVIII століття.

Раніше ми повідомляли, що в Києві реставрували тисячолітні церковні фрески, до яких з молитвами зверталися ще Ярослав Мудрий і Володимир Мономах. Майстри працювали під куполом Софійського собору, який, швидше за все, був зведений у 1011 році.