Ботанічний сад ім. Гришко може частково почати сповзати на Наддніпрянське шосе. У природоохоронній прокуратурі Києва вважають, що винуватець всього – ПЗЗ, яка відповідала за будівництво частини розв'язки на Наддніпрянському шосе.
"У 2013-2014 роках були проведені перевірки, в результаті яких виявлено, що порушений протизсувний режим. Розпочато кримінальне провадження щодо посадових осіб Південно-Західної залізниці, які під час будівництва транспортної розв'язки на Наддніпрянському шосе пошкодили територію Національного ботсаду ім. Гришко", – повідомили нам у прокуратурі.
БУДІВНИЦТВО. У 2011 році Південно-Західна залізниця розпочала будівництво транспортної розв'язки залізнично-автомобільного мосту через Дніпро. Частину території Ботсаду парламент віддав під міст, і, за умовами договору, ПЗЗ, в свою чергу, зобов'язалася виконати комплекс робіт, що запобігають зсувонебезпечних схилів у Ботсаду. Там кажуть, що частину їх території віддали законно, тільки от умови договору не виконали.
"Все відбувалося законно. Дійсно, 0,5 га (всього 117 га) у нас було вилучено згідно з указом президента. Всі питання рекультивації також взяла на себе ПЗЗ: зміцнення, озеленення. Але по закінченні цих років схил залишився неукріплені, територію не озеленили та 170 метрів паркану так і не встановили назад. Неодноразові звернення ні до чого не привели, і ми змушені були подати до суду, який виграли", – говорить нам заступник директора Нацботсада ім. Гришко Микола Гапоненко.
"СХИЛ ПОПЛИВЕ". У Ботсаду починають панікувати: кажуть, якщо схил не зміцнити, то територія саду почне сповзати вниз, а земляні шматки можуть обрушитися прямо на проїжджу частину.
"Схил не тільки не укріплений, його "оскальповано" (вирубали всю рослинність, яка заважала зсувам). Вони брали на себе озеленення території і нічого не зробили. Більше того, там тепер болото стоїть під цими опорами – немає дренажної системи. Якщо найближчим часом схили не зміцнити – це все попливе!" – нарікає директор Ботсаду Наталія Заіменко.
У екопрокуратурі її слова підтвердили: "Вже частково є зсуви. Пощастило, що осінь була порівняно не дощовою. Але навесні почне танути сніг, і все це поповзе ще більше".
ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ: НЕМАЄ ГРОШЕЙ. Директор Ботсаду розповіла нам, що на проведення всіх робіт на схилі потрібен не один мільйон гривень, однак у замовника робіт, ПЗЗ, цих коштів немає.
"Будівництво розв'язки – держпроект, а не проект ПЗЗ. Були виконані всі їхні (Ботсаду. – Авт.) "хотілки": побудовані підпірні стінки, побудована шумозахисна смуга. Залишилося досадити декілька десятків дерев і добудувати шматочок підпірної стіни. Південно-Західна залізниця не проти її добудовувати, але фінансування виділяє держава. Ви зрозумійте, недофінансування моста складає близько 1,5 млрд. грн. На лівому березі міст не добудований – а це ще 200 млн. На сьогодні, за такої цифри, 20 метрів підпірної стінки – це просто смішно. Коли буде бюджетне фінансування, коли дадуть дозвіл на продовження робіт – ми закриємо всне. Але сьогодні є багато інших питань, зокрема на Сході країни. 20 метрів стіни в Ботсаду – не надто актуальні", – прокоментував ситуацію начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин.
Він також висловив упевненість, що схил цілком може почекати. "Нічого не станеться за цей період, поки в країні з'являться вільні гроші на добудову моста, і в тому числі – на цю підпірну стінку", – говорить Кривопішин.
Можемо втратити Красний двір
За словами директора Ботсаду Наталії Заіменко, на дорогу може завалитися Красний двір. "Це історичне місце, де свого часу були резиденції Всеволода – сина Ярослава Мудрого, і була резиденція Юрія Долгорукого. Якщо не провести роботи, то шматки будуть відламуватися і падати вниз, на дорогу", – продовжує Заіменко.
Красний двір – оглядовий майданчик в ботсаду, стилізований під часи Київської Русі: ворота зі зрубів, частокіл, невисокий паркан, вежа, дерев'яні поміст і доріжка. Побудували його на пожертви киян 4 роки тому.
Як відомо, Красний двір – це фортеця часів Київської Русі, яка була споруджена сином Ярослава Мудрого Всеволодом в 1071 році і знаходиться на території ботсаду ім. М. Гришка.
Читайте також:
- У Києві через будівництво мосту пошкодили землі ботанічного саду
- У Києві зведуть будинок для працівників метро
- У київському музеї "Пирогово" можуть впасти старовинні будинки
- Кличко розповів, як уникнути конфліктів навколо будівництв у Києві
- На скандальному будівництві на Осокорках знову виріс металевий паркан
- Київський суд відібрав у забудовників землю на Виноградарі