Зазвичайв граматичнихпомилках іописках немаєзлих намірів ,але їхвелика кількість увуличній рекламіздатнеперетворити місто на"мовнийсмітник ". "Редакторский портал" зібравдобіркуз найбільшфеєричних" ляпів " ,помічених укиївськійрекламі."Інодідуже хочетьсяобійтирідне містоз червоноюручкою врукахі сказати: "Дайщоденник ,два",- пишеавторпроекту "Культмови".
"Ювилирный магазим"
Лайтбоксз двомагрубими помилками" красується "вметроі нагадуєпоширенусерію " жартів "про " Домбасс " ," транвай" і "курасани ".Примітно ,щонеправильнонаписанізвичайні ,цілкомпоширеніслова ,аосьскладне слово- калька" мультибрендовий "- безпомилок.
"Епізоди поносу"
В українськихсловникахможна знайтибезліч слів ,якіозначаютьрозладшлунка ,про якийговориться в рекламі :бігучка ,біганка ,побігачка ,побігуха ,будишниця ,утрібка ,свистунці ,різачка ,почеревиця ,тискавиця ,навітьобразне" швидкаНастя" .Але авторирекламивдалисядосуржику :" понос "- слово зросійської мови ,українськоювоно звучить як" пронос ".
"Представляєсобоютунель"
Біліведмедінавряд чизнайомі зграматикою .Аот пасажириметрополітену- точно.Хтось ізних невитримав івиправив помилку :не " представляє " ,а " являєсобою".
Атака "дистрибьюторів"
Чим саме займаєтьсяMLM- компанія ,малохто знає ,так само які те ,що таке"Маркетинг- план" .Однак ,навітьшколярамвідомо ,що замістьприйменника"по"требабуло писати"за".Нуаанглійськесловоdistributorукраїнською мовоюпередаємо як " дистриб'ютор " (різновид" дистрибутор "вже практичнопомер ).
"Формуємо форму губ"
"Формированиеформ" ,"образование образа"іподібні " масламасляні " дуже частотрапляються нетільки в рекламі .Якбиклініка незаощадиланалітредактор і,він бипідказав ,що йдетьсянасправді про" виправлення формигуб "або, висловлюючисьбільш естетично ,"вдосконаленняформигуб ".Тим часом ,подібні"перли"вкоренилисянавітьв офіційнихдокументах, наприклад – "забезпечення безпеки" (правильно – "гарантування безпеки").
"Не відходячі від каси"
Судячи з усього ,коли йдетьсяпро такі серйозні речі ,якперерахунок решти "невідходячі "від касиі " звіркичеказ покупкою " ,стаєнавіть недо ком.
"Щастя це коли"
Погано ,коли ком на своємумісці немає ,алеякщо вони стоятьтам ,де їх не повиннобути ,ще гірше.Асаме -в цьому оголошенні .Український правописсвідчить: колинемає чіткого означеного підрядного речення , комуперед"як" або " коли "ставити нетреба.Не вмієтеясновизначатипідрядні речення-наймітьлітредактора.
"Пломбір 1961-го року"
Недобросовісніторговцінаринкахнаморожуютьрибульодом ,щоб більшеважила .Щось подібнечастороблять із числівниками ." Хвостики " післяних( 1 -го ,5-т е ,1961 -го )такі називаються- нарощування ."Довідниккоректора " чіткоговорить :післядатїх ставитине треба.Тобто ,слід булонаписати "зарецептом1961 року".Втім ,якщо післядати немаєвказівкимісяця і року , нарощуваннядоречне :"Іспитперенесенийз 5 травняна 25-т е".
Атас! "Котеджи!"
Така кількість знаків оклику, ймовірно, повинна було викликати еротичну мрію: поїхати на Десну, зустріти там крутого рибалку і – в "номери", чи то пак, в "котеджі"! Власникам готельно-ресторанного комплексу, ймовірно, здалося, що правильно написане слово "котеджі" буде виглядати не "сексі". Та й з рестораном якось перемудрили. Той дефіс (або тире?) повинен означати одне з двох: або ресторан з терасою, або літню терасу в комплексі, обладнаному під ресторан. А що саме? Тому ми краще на "пляж", щоб не було розчарувань .
"Розстрочка під рукою"
Коли " під рукою " стількитекстуі стількимовнихогріхів ,не знаєш ,за щоі хапатися .В принципі ,словникифіксують словосполучення "підрукою "як допустиме ,але перевагувіддаютьвсе жслову " напохваті ".Втім ,головний недолік цьогоі безлічіподібних оголошень ,вякихпотопаєКиїв ,- цеслово" розстрочка ".Всіграмотнілюдизнають:російськоюговоримо"рассрочка " ,аукраїнською -" навиплат ".І не кажіть ,що " народ непоймьот ".
І на "додаток" я скажу
Російське слово "приложение" (програмне ) зазвичаймеханічноперекладають українськоюяк" додаток " -кострубато ,алеробимо вигляд ,щозвикли.Втім ,в нових версіяхWindowsвже бачимоновий ,прогресивнийваріант – " застосунок ".Чому б непросувати йогов рекламі?Аджеце якраз"той самий"випадок:гікиі геймеризавждилюбилитакі " фішки".