Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Наслідки падіння Шулявського моста: Кличко звільнив свого заступника і главу Солом'янського району за недбалість

2 березня 2017, 09:00

Новини Києва

Віталій Кличко доручив перевірити всі шляхопроводи і мости в столиці

Віталій Кличко доручив перевірити всі шляхопроводи і мости в столиці

По гарячих слідах. По шляхопроводу через добу після НП відкрили проїзд. Столичний градоначальник за "халатне ставлення до вирішення проблем, які є в районі", звільнив заступника глави КМДА з питань транспорту Іллю Сагайдака і главу Солом'янського району Максима Шкуро. Ми провели розслідування з метою дізнатися, що ж насправді сталося з шляхопроводом.

ЩО СТАЛОСЯ

Увечері 27 лютого на Шулявському шляхопроводі обвалилася частина бетонних конструкцій. На місце через 30 хвилин після події приїхав мер столиці Віталій Кличко.

На наступний день мерія отримала висновок експертизи від НВП "Мостовий центр" і Державного дорожнього науково-дослідного інституту. Також вночі відбулися статичні випробування естакади після обвалення частини правої тротуарної консолі.

"Експертиза встановила, що щоб уникнути аварійних ситуацій і подальшої тимчасової експлуатації споруди необхідно термінове виконання заходів. Зокрема, обмежити розмір проїжджої частини по обидва боки споруди на 0,7 м з використанням легких конструкцій, виконувати щоденні огляди конструкції тротуарних консолей на предмет появи тріщин, кренів і нахилів, обмежити рух пішоходів і транспорту під спорудою в прольотах", – йдеться у висновку експертів.

Віталій Кличко доручив перевірити всі шляхопроводи і мости в столиці, визначити їх технічний стан, після чого приймати рішення про подальший режим експлуатації. Київський міський голова зазначив, що в столиці десятки років не фінансувалися ремонти та реконструкції об'єктів інфраструктури. За останні три роки міська влада вклала значні кошти в цю сферу, але швидко вирішити проблеми, які накопичувалися ще з часів Радянського Союзу, неможливо.

МАФИ І ПОЖЕЖІ

За 2005-2007 роки три рази виникала пожежа під мостом на Шулявці – горів ринок секонд-хенду. За свідченнями очевидців, полум'я було настільки потужним, що розплавило асфальт на мосту, і він почав прилипати до підошов взуття. Крім того, під мостом обвалилася захисна штукатурка. Тоді ж могли постраждати відвідувачі кафе, яке знаходилося в будівлі станції метро "Шулявська", – вогонь заблокував вихід з нього. Дим від масштабної пожежі бачили за кілька кілометрів від епіцентру, а на дорогах міста утворилися величезні затори. Шляхопровід тоді знову на кілька днів перекрили для автомобільного руху, а міст поставили на металеві підпори, які повинні були його підтримувати до капітального ремонту.

В результаті третьої пожежі речовий ринок з-під мосту нарешті прибрали. За словами експертів, які в 2007 році обстежили міст, конструкція втратила 30% своєї міцності. Тоді обмежилися тимчасовим ремонтом мосту, виділивши на нього 5 мільйонів гривень з міського бюджету.

Хоча в 2011 році ринок секонд-хенду знесли, вже через два роки там з'явилися нові кіоски. Відразу ж після НП Віталій Кличко доручив перевірити всі МАФи, які знаходяться поруч з об'єктами транспортної інфраструктури, і прибрати незаконні споруди. Одна з причин обвалу Шулявського шляхопроводу – саме пожежі в незаконних кіосках під мостом.По словами Кличка, всі МАФи в Києві, встановлені під мостами, під об'єктами транспортної інфраструктури, в підземних переходах, повинні бути демонтовані, адже вони несуть потенційну загрозу.

ПОЛЕТІЛИ ГОЛОВИ

Відразу після НП Віталій Кличко прийняв перші кадрові рішення. 28 лютого вранці, на брифінгу біля Шулявського моста, мер повідомив, що винні будуть звільнені. Він написав подання на звільнення Іллі Сагайдака, заступника голови КМДА з питань транспортної інфраструктури, а також керівника Солом'янського району Максима Шкуро за "халатне ставлення до вирішення проблем, які є в районі".

Реклама

"Підписати це рішення повинен Президент, тому що він погоджує призначення та звільнення глав районів. Таке подання на звільнення я йому сьогодні направлю", – сказав градоначальник.

Відзначимо, що Іллю Сагайдака як заступника мера призначив Київрада. Тому і рішення про звільнення на найближчому засіданні за поданням Віталія Кличка повинні прийняти міські депутати.

ПЕРЕВІРКА ВСІХ МОСТІВ СТОЛИЦІ

Крім планової сезонної перевірки, навесні "Київавтодор" проведе ретельний додатковий огляд шляхопроводів і мостів столиці, залучаючи до цього експертів. Про це генеральний директор комунальної корпорації Олександр густіла заявив під час брифінгу 28 лютого біля Шулявського шляхопроводу.

"Вчора ми отримали від мера завдання ретельно перевірити всі штучні споруди (шляхопроводи і мости) в Києві. Це 170 об'єктів. Сьогодні робота вже розпочата, і після цього ми зможемо відзвітувати про стан споруд, про необхідний ремонт і подальшої експлуатації. Перевірка буде проходити в протягом весняного сезону з залученням спеціалізованих організацій", – підкреслив він.

Олександр густіла заявив, що сьогодні аварійних мостів в Києві немає, а "обмежено придатними для експлуатації" вважаються 10 споруд.

"Щодо цих об'єктів є експертні висновки, згідно з якими проводяться необхідні роботи. Один з об'єктів – міст на проспекті Науки, де триває реконструкція, розпочата в 2016 році", – зазначив керівник "Київавтодору".

ЩО ГОВОРЯТЬ ЕКСПЕРТИ?

В тренді
Затримання "Троєщинського маніяка" в Києві: з'явилися нові подробиці від поліції і відео

Відповідальність за обвал Шулявського моста лежить на керівниках профільних напрямків Київської адміністрації. Таку думку висловив Дмитро Разумков, директор "Ukrainian Politconsulting Group".

"За кожен напрям відповідають конкретні люди, є вертикаль. Заступники, помічники, директори департаментів. Цей міст не занепав за один день. Ясна річ, що сніг сходить щороку, стан доріг погіршується, так зване весняне дорожнє загострення відбувається теж щороку. Є спеціально навчені люди, які відповідають за стан доріг і мостів. Це їх прямий обов'язок, ситуація з мостом говорить про те, що вони не виконують свою роботу. А якщо вони не здатні виконувати свою роботу, вони повинні зайнятися чимось іншим і звільнити місце для тих, хто може працювати", – повідомив Разумков.

Експерт підкреслив, що це саме той випадок, коли є конкретні особи, що відповідають за вирішення виниклих проблем. "Якби профільні керівники і їх підлеглі виконували свою роботу, перевіряли б об'єкти інфраструктури вчасно, а не займалися вирішенням своїх бізнес-питань, міст могли б врятувати. А так, якщо не міст, так щось інше. Ця ситуація – лакмусовий папірець. Необхідно діяти, інакше все, що було в запустінні 25 років, почне розвалюватися на очах і такі новини, як про Шулявський міст, ми будемо чути все частіше. Ця ситуація може завдати непоправної шкоди рейтингу міської влади, якщо не вжити правильні кроки прямо зараз", – підсумував експерт.

Політичний експерт Олександр Палій також переконаний, що звільнення заступника голови КМДА з питань транспортної інфраструктури і глави Солом'янського району були цілком заслуженими.

Реклама

"Я думаю, що звільнення Сагайдака і Шкуро були виправданими, тому що ці люди за своєю посадою повинні відповідати за ці питання. Довго можна розбиратися, хто там винен конкретно, хто будував цей міст 50 років тому, хто його ремонтував, хто за ним стежив . але за своєю посадою саме ось ці люди, заступник і голова відповідного району, відповідають за такі питання. Не одні вони, але вони", – заявив експерт.

Крім того, Олександр Палій припустив, що різке звільнення Віталієм Кличком чиновників з верхівки київської влади стане профілактичним заходом, адже вищим чиновникам Києва фактично показали, що ні у кого немає негласної недоторканності.

"Це дуже добре, що звільняють великих чиновників. Це означає, що дисципліна буде цими речами підвищуватися. Не найбільш дрібних стрілочників звільняють, а конкретно людей на хороших посадах. Це буде стимулювати інших чиновників, які теж перебувають на хороших посадах, щоб вони більш уважно ставилися до своєї роботи. Більш того, в європейській практиці прийнято в таких ситуаціях самим подавати у відставку. Не чекати, поки звільнять, а самим йти. Ну а тут Кличко допоміг піти у відставку тим, хто не здатний приймати подібні рішення", – додав Олександр Палій.

КОЛИ РЕМОНТ?

Мер Києва підкреслив, що реконструкція Шулявського шляхопроводу була в списку планового ремонту на цей рік.

"І ми зробимо це. Також запланований капітальний ремонт Повітрофлотського шляхопроводу і дороги на цьому проспекті", – додав мер Києва.

"Ми обмежили рух транспорту на Шулявському шляхопроводі. І рух вантажівок, щоб великогабаритний транспорт не створював затори і не руйнував інфраструктуру", – сказав Віталій Кличко.

Мер зазначив, що Державний дорожній науково-дослідний інститут провів необхідні технічні випробування моста. І тільки після цього відновився рух по шляхопроводу.

В кінці цього року столична влада планує почати будівництво транспортної розв'язки на Шулявці.

"Більш того, не тільки ремонт, а й будівництво розв'язки. Був розроблений проект, який вже в цьому році почнемо втілювати, щоб зробити нормальну розв'язку і реконструкцію цього шляхопроводу", – зазначив столичний градоначальник.

Відповідаючи на питання, скільки часу потрібно на реалізацію цього проекту, Віталій Кличко зазначив: приблизно 1,5-2 роки.

ДОВІДКА:

Шляхопровід був спроектований в 1960 році, а побудований в 1964-му. Його довжина – 295 метрів, ширина – від 14 до 21 метра. З того часу капітальний ремонт моста не проводився. У перший час навантаження на конструкцію мосту була не дуже великою, оскільки прилеглий район активно забудовувати почали вже в 1970-ті роки. До 1978 року під мостом проходила трамвайна лінія від Бессарабки. Пізніше її функції поклали на підземку, а саму лінію розібрали, звільнивши місце для автотранспорту. У міру зростання спальних районів в сторону нинішньої Житомирської траси і Окружної дороги збільшувався автомобільний трафік. Відповідно, росла навантаження на міст. Після розвалу СРСР пустують під творінням радянських інженерів облюбували стихійні комерсанти. Так поруч з мостом утворився речовий ринок. І тонни легкозаймистих речей, звалені в наметах прямо під опорами, представляли собою серйозну загрозу пожежної безпеки. В цей же час навантаження на сам міст стала на багато перевищувати закладені в проект показники. Розв'язка на Шулявці на сьогодні є одним з ключових транспортних вузлів і без того переобтяженого Києва.

Євген Бланський

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...
загрузка...