Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь
Зробити стартовою
27,13
30,79
РУС

Електронні квитки в транспорті столиці: чим незадоволені кияни

Тест автоматизованої системи оплати проїзду – перші претензії пасажирів

Фото: Міла Князька-Ханова
Електронні квитки в транспорті столиці: чим незадоволені кияни //smm.ollcdn.net/i/image_610x343/media/image/5c5/b12/d4e/5c5b12d4ef159.jpg //smm.ollcdn.net/i/image_150x100/media/image/5c5/b12/d4e/5c5b12d4ef159.jpg Транспорт Тест автоматизованої системи оплати проїзду - перші претензії пасажирів

Восени в столиці почали впроваджувати і тестувати е-квиток в наземному громадському транспорті. Рівно місяць тому пільговиків закликали валідувати Картки киянина для реєстрації поїздок, а з початку лютого користуватися новою автоматизованою системою оплати проїзду можуть і всі інші, "платні", пасажири. Не все проходить гладко: "Сегодня" з'ясувала, які проблеми виникають у людей.

За словами директора департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрія Назарова, всі 1326 одиниць наземного муніципального транспорту вже обладнані валідаторами і бортовими комп'ютерами. Модернізовані і 76 турнікетів в 68 вестибюлях підземки. Розрахуватися за проїзд можна за допомогою нових транспортних карток Kyiv Smart Card, QR-коду на смартфоні або паперового квитка з QR-кодом.

Квитки можна придбати в особистому кабінеті киянина на порталі my.kyivcity.gov.ua/eticket, купують їх в терміналах iBox, а smart-карти – за 50 грн на десяти станціях підземки: "Хрещатик", "Театральна", "Майдан Незалежності" , "Академмістечко", "Лісова", "Арсенальна", "Теремки", "Видубичі", "Сирець" і "Почайна". Поповнити картку можна в касах цих станцій, терміналах, в особистому кабінеті (при покупці тут 50 поїздок одна буде коштувати 6,5 грн, а не 8).

Вже зареєстровано понад 11 тисяч поїздок, оплачених е-квитком, а пільгових – понад 1,7 млн. Кияни кажуть – зручно, але відзначають багато недоліків. Наприклад, в групі "Транспорт Києва" розповідають про такий випадок.

"Вчора я спостерігала махінації від КПТ. О 18:48 на кінцевій 18-го трамвая в порожній салон заскочив хлопчина і почав валідувати одну за одною кілька Карток киянина. Мені це здалося дивним, і я почала задавати питання, хто він і що робить. Він злякався і нічого не зміг відповісти, крім "ніхто" і "нічого", – пише киянка Валерія.

Інші в групі повідомили, що бачили подібне на різних маршрутах, причому підкреслюють, що хлопець був без форми і посвідчень, але явно знайомий з водіями. Кияни припустили, що таким чином хтось навмисне спотворює статистику по перевезенню пільговиків, щоб підприємство отримало більше грошей з бюджету – як компенсацію за їх проїзд.

Звучать і інші зауваження від людей. Наприклад, про те, що деякі QR-квитки не спрацьовують на валідаторах. "Їх радять їхати міняти на вулицю Космічну в ГІОЦ за письмовою заявою. Ось такі "розумні" космічні технології", – обурюються пасажири. Але масові претензії до того, що більшість кондукторів про роботу е-квитка майже нічого не знають. Деякі навіть звертаються до пасажирів з картами і QR-квитками за роз'ясненнями, а інші просто грублять і вимагають купувати звичайні талони. Відзначають жителі і те, що у контролерів немає обіцяних пристроїв для перевірки оплати проїзду, через що також виникають проблеми.

У "Київпастрансі" вчора ці претензії не змогли прокоментувати, але обіцяють зробити це найближчим часом.

Що буде далі

У КМДА нагадують, що тестовий період автоматизованої системи оплати проїзду триватиме до кінця жовтня 2019 року, а тестування якраз призначений для того, щоб виявити недоліки. З усіма зауваженнями просять звертатися за номером гарячої лінії (044) 366-55-55. За даними КП ГІОЦ, з 1 січня по 18 лютого в службу підтримки надійшло 1 389 звернень.

"68% з них – це питання загального характеру: що таке е-квиток, де купити транспортну карту і так далі", – кажуть в КП.

Киянам обіцяють ще багато нового. Так, школярам, які їздять безкоштовно, видадуть персональну "Картку учня". Що стосується розрахунків, то в майбутньому можна буде платити за проїзд також за допомогою мобільних додатків, а орієнтовно з травня – банківською картою. Продажі транспортних smart-карт на всіх станціях метро планують почати вже в березні. За словами Назарова, після закінчення тестування е-квитка в муніципальному транспорті почнуть його запуск в маршрутках.

Нагадаємо, Єдина електронна картка, якою в Києві можна заплатити за проїзд як у метро, так і в комунальному наземному транспорті, нарешті надійшла в продаж. З 1 лютого Kyiv Smart Card можна придбати і поповнити в касах на 10 станціях столичної підземки.

Контролери шукатимуть "електронних зайців" за допомогою спеціальних пристроїв, які будуть звіряти дані з валідаторів про зареєстровані поїздки і звіряти з картами пасажирів. Електронний квиток буде дійсний до кінця рейсу, на кінцевих зупинках систему будуть обнуляти, стираючи дані про активні поїздки. Так що "їздити колами" не вийде.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини на наших сторінках Facebook, Twitter, Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Електронні квитки в транспорті столиці: чим незадоволені кияни". Інші Новини транспорту Києва дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОР:

Наталя Мамчур

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Загрузка...