Микола Поворозник: "Ми не можемо допустити транспортного колапсу"

Перший заступник голови Київської адміністрації Микола Поворозник розповів нам про плани розвитку транспортної інфраструктури, стан рухомого складу громадського транспорту і перспективи підвищення вартості проїзду
Міський транспорт повинен бути безпечним

Микола Юрійович, одне з найбільш обговорюваних питань сьогодні в столиці – чи будуть підвищені ціни на проїзд в громадському транспорті?

На сьогодні ми лише вивчаємо таку можливість, в той час як фахівці завершують підрахунки в питанні формування нового тарифу. Повинен сказати, що Київ стримував підвищення вартості проїзду стільки, скільки це було можливо. У багатьох містах України проїзд подорожчав цієї весни: в Харкові – в кінці березня, у Львові – в середині квітня. У столиці ж вартість проїзду поки залишається колишньою і точно не підвищиться раніше середини літа.

Реклама

Чим обґрунтовується необхідність підвищення вартості проїзду?

Об'єктивними причинами. Перша – з моменту останнього підвищення тарифів на проїзд значно зросла вартість дизельного палива (з 19,44 до 24,06 гривні за літр), електроенергії (з 1,98 до 2,29 гривні за кВт/год), основних матеріалів, запчастин і комплектуючих. Друга – у нас сьогодні відкриті понад півтисячі вакансій водіїв. У них немає мотивації працювати на громадському транспорті! Деякі йдуть в приватні компанії, багато хто їде працювати в країни Євросоюзу – адже в Європі їм платять набагато більше, ніж в Україні. Якщо тенденція збережеться, то через якийсь час комунальний транспорт просто нікому буде водити. Але ми не можемо допустити такої ситуації, а значить, зарплати водіям потрібно підвищувати, і для цього потрібні додаткові кошти. Ну, і третя причина – необхідність забезпечити безпеку киян. Сьогодні борги підприємств зростають, грошей на нормативні ремонти та закупівлю нового рухомого складу не вистачає. Це позначається не тільки на якості, а й на безпеці надання транспортних послуг.

Як саме позначається?

Реклама

Поясню на свіжому прикладі. У кінці квітня був випадок, коли в трамваї лопнув гальмівний диск, і його осколок травмував 80-річну пасажирку – лікарі діагностували у неї перелом двох кісток гомілки. Такі надзвичайні ситуації не повинні трапляться в комунальному транспорті, послугами якого щодня користуються мільйони киян. Але для того, щоб їх виключити, необхідно закуповувати новий рухомий склад і якісно ремонтувати старий. Так що саме з цих причин – щоб не допустити транспортного колапсу і гарантувати киянам безпеку – ми будемо змушені підвищити вартість проїзду в столиці.

80% рухомого складу не оновлювався понад 20 років

Ви сказали про критичний стан рухомого складу, але ж недавно були закуплені нові автобуси, трамваї, тролейбуси. Їх недостатньо?

Так, за останні два роки столична адміністрація відновила транспортний парк на 100 автобусів, 45 трамваїв і 17 тролейбусів. Але 80% рухомого складу не оновлювалися протягом 20-40 років і, відповідно, неможливо говорити про гарантії безпечної роботи застарілого транспорту. Назву конкретні цифри: з рухомого складу вимагають заміни 320 автобусів, 322 тролейбуси і 215 трамваїв. У столичному метрополітені працює 122 ескалатора, 27 з них відпрацювали вже більше 50 років (відсоток зношеності 98%) і в найближчі роки зажадають повної заміни (зокрема на станціях "Арсенальна", "Хрещатик", "Університет", "Вокзальна"). Оновлення вимагають також об'єкти вентиляційної інфраструктури, системи пожежного захисту і освітлення. Але коштів на все це у транспортних підприємств не вистачає.

Реклама

Наскільки збитковими є "Київський метрополітен" і "Київпастранс"?

На сьогодні, щоб транспортні підприємства Києва працювали, ми дотуємо з бюджету міста 1,8 мільярда гривень щорічно. Як я вже говорив, ці кошти необхідні для оновлення рухомого складу, будівництва нових станцій метро, на заміну ескалаторів, термін експлуатації яких закінчується, підвищення заробітної плати водіям. Також в рамках будівництва та запуску двох станцій метрополітену на Виноградар заплановано придбати 40 вагонів метро для забезпечення графіка руху на Сирецько-Печерській лінії. І на це потрібні гроші.

Впровадимо "єдиний квиток", встановимо засоби обліку палива

У новий тариф буде закладено підвищення якості послуг?

Так буде. Ми ж не просто так говоримо про європейську якість послуг. У планах – впровадження та вдосконалення інтелектуальних систем громадського транспорту: АСДУ (Автоматизована система диспетчерського управління), єдиного диспетчерського центру, "електронного квитка", електронної системи обліку пасажиропотоку, установка засобів обліку палива в автобусах і електроенергії в електротранспорті, нових сучасних зупинкових комплексів – зараз в місті їх 145, в цьому році запланована установка ще 100.

Під час вивчення собівартості проїзду експерти порівнюють вартість проїзду в Європі і у нас в країні?

Так, звичайно, ми беремо приклад з європейських країн, де громадський транспорт працює зразково – хвилина в хвилину. Назву такі цифри для порівняння: у Празі і Варшаві мінімальна вартість разового проїзду в громадському транспорті коштує відповідно 30 і 25 гривень, а в Лондоні ще дорожче – 53 гривні. У нас же зараз всього 4 гривні. Виходить, за рахунок більш високого тарифу, в Європі вдається надавати більш якісні транспортні послуги.

Як буде з пільговиками? Ходять чутки, що через підвищення тарифів скасують безкоштовний проїзд деяким категоріям. Це правда?

Ні. Позиція Віталія Кличка така: безкоштовний проїзд для пільговиків буде збережений. Це стосується пенсіонерів, школярів, ветеранів АТО, багатодітних та інших категорій. Соціально вразливі групи населення будуть захищені.


Аркадій Калюжний

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63726.15

Bitcoin Cash (BCH)

479.91

Binance Coin (BNB)

557.28

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum Classic (ETC)

26.27

Litecoin (LTC)

81.45

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти