Ніч в метро Києва: як ремонтують ескалатори в столичній підземці

Сайт "Сегодня" побував на нічній екскурсії і з'ясував, що роблять в метрополітені після півночі

Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
Фото: Міла Князьська-Ханова
1/8

Реклама

Після НП в метрополітені Римув столичній підземці показали , як стежать за справністю ескалаторів в Києві . Сайт " Сегодня" відправився на нічну екскурсію , щоб своїми очима подивитися , як ремонтують підйомники .

Ескалатори: багато з них працюють понад 50 років, але набагато безпечніші від європейських "колег"

Всього в метро – 122 підйомники , а 36 з них пам'ятають ще перших пасажирів . Ескалатори на " Арсенальній " працюють з першого дня відкриття в 1960 році. " Пробіг " кожного старожила – близько мільйона кілометрів ! Роботи проходять і вдень , і вночі : коли немає пасажирів , механізми підйомників перевіряють і змащують .

_dsc0047

Реклама

Машинне відділення ескалатора. Фото: Міла Князьська-Ханова

Незважаючи на поважний вік , ескалатори київської підземки не поступаються молодим " колегам " з метрополітенів інших країн . У метро кажуть : НП , яка нещодавно відбулася в римському метро , Києву не загрожує . Нагадаємо , там підйомник з футбольними фанатами раптово набрав швидкість , і пасажири не встигали з нього зійти , падаючи внизу .

"Незважаючи на пристойний вік, в наші ескалатори закладена серйозна система безпеки. Вони обладнані ручним гальмом, персонал метро їх може зупинити спеціальними ручками, які розташовані зверху і знизу ескалатора. У них є блокуючий пристрій, який зупинить підйомник, якщо він почне їхати надто швидко. При збільшенні швидкості на 30% спрацьовує аварійне гальмо, який діє безпосередньо на головний вал ескалатора – і він зупиняється", – розповів сайту "Сегодня" Микола М'який, начальник ескалаторної служби київського метро .

Реагує система безпеки підйомника і на дрібні предмети , які виявляються на сходинках підйомника . У метро таких – ціла колекція .

Реклама

img_20181026_003829

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Повністю зламати ескалатор неможливо , але , коли монетка потрапляє на майданчик , куди полотно заходить , і виявиться між зубцями , спрацьовує блокувальний пристрій . Бувало таке , що крім монеток потрапляли підбори , скоби від візків , валіз " , – говорить Микола М'який.

При капітальному ремонті ескалатор розбирають майже повністю . Устаткування , яке можна зняти – відвозять в майстерні на ремонт . Зокрема , знімають ходове полотно – це ті сходинки , по яких пасажири піднімаються зі станції , або їдуть вниз . Конструкцію відвозять в майстерню , де знаходять і лагодять всі дефекти . А великі частини ескалатора , – наприклад , величезні шестерінки головного валу , які " тягнуть " весь ескалатор , опускають в машинний зал і ремонтують прямо на станції . Їх вага – близько восьми тонн !

2_87

Фото: Міла Князьська-Ханова

Після кожного ремонту ескалатор оглядає експерт і робить запис в його паспорті з дозволом подальшої експлуатації . В середньому , кожен рік в метро упорядковують 8-10 ескалаторів , в цьому році в капітальному ремонті – 8 підйомників . Минулого тижня після ремонту відкрили ескалатор на " Хрещатику " , він став шостим відремонтованим . Залишилося ще два – на " Арсенальній " і ще один на " Хрещатику " , в верхньому нахилі . Їх ремонт триватиме і в наступному році .

Тунелі метро: щурів немає, і інтернету теж

Тим часом в одному з найстаріших тунелів між станціями " Арсенальна " і " Дніпро " вночі перевіряють шляхи . Коли від напруги відключають контактну рейку – в тунель виходять робочі зі спеціальним пристроєм, який нагадує візок . Якщо агрегат " помітить " тріщину – в навушники оператора надходить звуковий сигнал .

_dsc0106

Фото: Міла Князьська-Ханова

Біля станції помічаємо ще один тунель , який йде в бік від основного . Співробітники метро пояснюють : це не вихід в " таємне метро " , а невелике відгалуження , яке закінчується глухим кутом в 150 метрах від станції . Воно потрібне для технічних цілей . Наприклад , сюди , в разі поломки , можуть відбуксирувати склад для маневру .

_dsc0130

Фото: Міла Князьська-Ханова

А ось щурів в тунелі , про яких багато років складають легенди , ми так і не помітили . У метро жартують : міф настільки живучий , що іноді хочеться найняти аніматорів в костюмах гризунів , які будуть вистрибувати в найнесподіваніший момент .

_dsc0139

Тунель. У пошуках таємниць ми пройшли 930 метрів від станції метро "Арсенальної" до "Дніпра". Фото: Міла Князьська-Ханова

Тим часом , інтернет в тунелях , про який мріють багато пасажирів , найближчим часом навряд чи з'явиться . Пілотний проект , який запустили в підземці кілька років тому , довелося згорнути : компанія – постачальник відмовилася від нього з фінансових міркувань . Тепер про Wi – Fi в метро нагадує лише залишене обладнання : в тунелі ми помітили вишку з кинутим ретранслятором .

img_20181026_023250_hht

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Поки немає компаній , які забезпечать інтернет в тунелях . Це досить дорогий проект , на закупівлю і установку устаткування потрібно сотні мільйонів . До того ж між станціями досить невелика відстань і майже всюди ловить мобільний інтернет " , – говорять в метро.

Ремонт ескалаторів в цифрах: скільки часу і грошей витрачають в підземці

Ескалатор на плановий ремонт в київському метро відправляють , навіть якщо він справний , коли " пробіг " підйомника досягає 150 тисяч км . Зазвичай ремонт триває близько 50 робочих днів . За цей час його практично повністю розбирають , а зняті сходинки відправляють в майстерні . Щороку ремонтують від 8 до 10 ескалаторів . Вартість ремонту на найдовшому підйомнику на " Хрещатику " в 743 сходинки – 10 млн грн , а лагодження ескалатора на " Арсенальній " обійдеться в 7 млн .

_dsc0058

Фото: Міла Князьська-Ханова

Капітальним ремонтом ескалаторів займаються дві бригади , в кожній – 24 людини . Працюють цілодобово , в три зміни .

_dsc0052

Фото: Міла Князьська-Ханова

Нормативними актами не встановлено терміни експлуатації ескалаторів . У наступному році в метро проведуть експертизу підйомників , які працюють більше 50 років . За її результатами буде прийнято рішення про доцільність їх заміни . Хоча вони всі справні і гострої необхідності в цьому немає , кажуть в підземці .

_dsc0086

Фото: Міла Князьська-Ханова

Однак , якщо рішення про заміну ескалаторів все ж таки приймуть – габарити тунелів старих станцій , в яких вони розташовані , дозволяють встановити чотири більш вузьких підйомника , замість трьох , як зараз на " Арсенальній " .

"Просто раніше для цього не було необхідності – коли станцію проектували , не було такого пасажиропотоку , як зараз " , – говорить Микола М'який.

Нагадаємо, метро на Троєщинумають намір побудувати вже до 2025 року. Майбутня лінія метро пройде від Кільцевої дороги , біля аеропорту " Київ " , Центрального залізничного вокзалу , Подолу , по Подільському мосту , який будується , і завершиться в районах Воскресенка – Кибальчича і Вигурівщина – Троєщина з двома електродепо .

Тим часом, будівництвометро на Виноградарвідкладається . Минулого тижня тендер на продовження Сирецько – Печерської лінії , розміщений на сайті держзакупівель Prozorro , скасували .

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64537.33

Bitcoin Cash (BCH)

481.19

Binance Coin (BNB)

555.52

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.02

Litecoin (LTC)

80.7

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти