Зробити стартовою
25,86
29,03
РУС

Подорожчання транспорту в Києві: люди намагаються їхати "зайцем" і не пробивати талони

Кияни обурюються новими цінами

Фото: Григорій Салай

У суботу, 14 липня, вартість проїзду в міськтранспорту подорожчала до 8 гривень. Як на це відреагували городяни і змінилася робота контролерів, з'ясувала "Сегодня", попрацювавши з ними на маршруті в перший день подорожчання.

НА РЕЙДІ . Наш рейд з трьома контролерами КП "Київпастранс" зі швидкісного трамвайного маршруту почався від зупинки "Старовокзальна". Проїхали всього одну зупинку, як контролери виявили в салоні двох пасажирок, у яких квитки були, але не погашені через валідатор.

"Ми не знали правил. Приїхали до Києва з Дніпра", – пояснювали пасажирки, показуючи свої залізничні квитки. Їм контролери пояснили правила проїзду і відпустили.

Спостерігаючи за роботою контролерів, пасажири обурювалися.

"Як можна було підвищити ціну на проїзд до 8 гривень, якщо в трамваях дахи протікають ?! Навіть в маршрутках тепер дешевше – 6-7 гривень", – обурювалася одна з жінок.

Незабаром контролери виписали перший штраф в 160 грн. Молода дівчина надала їм службове посвідчення офіцера.

"Це посвідчення не дає вам права на безкоштовний проїзд", – пояснила начальник ділянки контролерів №3 Галина Конечна.

Пасажирка почала обурюватися: "Цього не може бути! Є така пільга". Контролер запропонувала їй зайти по мобільному на сайт "Київпастрансу" і самій переконатися, заглянувши в перелік пільговиків. Через кілька хвилин пасажирці довелося сплатити штраф.

img_7433_1_read-only

Штраф. За дві години перевірок оштрафували 6 "зайців" по 160 гривень. Фото: Г. Салай

Ще одного "зайця" зловили на зупинці "Індустріальна". Там пасажирка надала студентський проїзний, хоча сам документ вже місяць, як недійсний. І все закінчилося випискою штрафу на 160 грн. Деяким пасажирам все ж робили поблажки і не штрафували, наприклад школяра – за те, що забув учнівський, а ще чоловіка, який їхав з дітьми в гості і не погасив квиток ...

img_7351_1_read-only_01

Перевірка. Пасажир купив талончик, але не погасив його на валідаторі. Пробачили і відпустили. Фото: Г. Салай

На "Старовокзальній" темношкіра іноземка на прохання надати квиток відповіла: "Я вас не розумію, що ви хочете?" Тоді один з контролерів англійською пояснив їй, що потрібно пред'явити квиток. Жінка робила вигляд, що нічого не розуміє, і продовжила грати в телефоні. Але коли контролери заговорили про виклик поліції і складання протоколу, вона просто вийшла на зупинці. Затримувати "зайців" контролери не мають права. Всього за дві години ми зловили шість "зайців", яким виписали штрафів на загальну суму 960 грн.

img_7456_1_read-only

Казус із пасажиркою. Іноземка-заєць стверджувала: "Я нічого не розумію! Що ви від мене хочете?" . Фото: Г. Салай

НА ЗАРПЛАТИ . Як пояснили нам в КП "Київпастранс", після підвищення вартості проїзду зарплата у працівників підніметься на 10%, а в грудні – ще на 15%.

"Зараз середня зарплата у контролерів – 8 тис. грн. На даний момент у нас працює 150 контролерів, а потрібно 250. Бракує навіть кондукторів: зараз їх 1200, а потрібно 1500", – говорить начальник служби збору і виручки КП "Київпастранс" Олександр Вавринчук.

До речі, пасажирам слід пам'ятати, що квитки по 4 грн, якими вони напередодні запаслися (деякі купували по 30-60 штук), будуть дійсні лише до 31 липня. Після цього вони можуть обміняти їх на нові, але з доплатою.

Гігантські черги за дешевим проїздом

Напередодні подорожчання, в п'ятницю, 13 липня, жителі атакували столичне метро. На всіх станціях підземки вишикувалися гігантські черги з бажаючих заощадити і поповнити безконтактні карти за старою ціною (4,5 грн при поповненні на 50 поїздок, зараз 6,5 грн). Подекуди "хвости" черг визирали з підземки аж на вулицю або в підземні переходи.

___1_read-only

"Лівобережна ". Черга за поїздками за старою ціною 13 липня. Фото: facebook.com/А.Каштан

І навіть традиційно порожні станції, "Дніпро", "Червоний Хутір" та інші, цього дня користувалися шаленою популярністю. Більшість терпляче чекали своєї черги, а обурювалися найбільше ті, кому потрібно було купити один жетон.

Ажіотаж був і в наземному транспорті: люди розкуповували по 10-20 талонів за 4 грн. Як відомо, вони будуть дійсні ще до кінця липня. "Два тижні тепер будемо їздити без роботи, всі запаслися талонами. А за новою ціною поки купують лише по кілька на день", – говорять кондуктори.

Маршрутки почали дорожчати

Тим часом жителі Києва обурюються, що, на відміну від разового талона, деякі види проїзних подорожчали більш ніж в двічі і виявилися невигідними. Наприклад, ціна проїзного на один вид наземного транспорту зросла із 170 до 390 грн.

"Якщо користуватися проїзними тільки в будні дні, з роботи і на роботу, одна поїздка обійдеться майже в 9 грн", – підраховує киянка Марина Райченко.

Люди кажуть, що поки дешевше пересісти з громадського транспорту на маршрутки. Тарифи у багатьох приватників дійсно поки нижчі, ніж в міських трамваях і тролейбусах. Однак деякі маршрутки також почали збільшувати вартість проїзду. Так, як і обіцяли, маршрутка №442 з суботи подорожчала з 5 до 7 грн, №442-д – з 6 до 7 грн.

За словами жителів, в неділю з 7 до 8 грн підвищили проїзд в маршрутці №416 нібито "в зв'язку з подорожчанням паливно-мастильних матеріалів". 8 грн проїзд коштує вже і в маршрутці №433, з 6 до 8 грн подорожчала маршрутка №472.

Як відомо, з 14 липня в Києві проїзд подорожчав удвічі – до 8 гривень. Йдеться про метро, тролейбуси, трамваї, автобуси, фунікулер та міські електрички. При цьому пасажири, які регулярно користуються громадським транспортом, можуть заощадити: одна поїздка в метрополітені коштуватиме від 6,5 грн, якщо поповнити безконтактну картку на 50 поїздок.

Масована кампанія влади Києва з поясненнями причин двократного подорожчання проїзду в комунальному транспорті столиці не увінчалася успіхом. Городяни щиро не розуміють, чому ціна проїзду зросла з 4 гривень відразу до 8-ми при збереженні старого рухомого складу і умов проїзду на ньому.

Користувачі соцмереж резонно зауважують, що комунальним транспортом в основному користуються пенсіонери та пільговики, які і так не платять за проїзд, а нечисленні платоспроможні пасажири з муніципальних автобусів і трамваїв пересядуть на маршрутки, проїзд в яких зараз дешевше.

Також варто відзначити, що проїзд в багатьох маршрутках Києва став дешевше за муніципальний транспорт. У вряди годи в столиці маршрутки стали більш економним варіантом для киян.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Подорожчання транспорту в Києві: люди намагаються їхати "зайцем" і не пробивати талони". Інші Новини транспорту Києва дивіться в блоці "Останні новини"

АВТОРЫ:

Кириченко Леся , Наталя Мамчур

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь