Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Таємниці київського метро: навіщо машиністу підземки рукавички і молотки

21 червня 2016, 10:37

Ірина Гінжул

Ми дізналися, за що машиністи лають пасажирів і навіщо потрібні «аварійні ігри»

Перед відправленням в рейс машиніст забирає ключі від свого потяга

Перед відправленням в рейс машиніст забирає ключі від свого потяга / Фото: Григорій Салай

Столичний метрополітен вже підніс киянам кілька сюрпризів. В кінці травня, вперше за довгий час, провели екскурсію на недобудовану станцію "Львівська брама", а в ніч з 7 на 8 червня на "Кловській" відбулася прем'єра фільму про київському метро прямо на станції. Щоб дізнатися інші таємниці підземки, "Сегодня" відправилася в електродепо "Дарниця" і поспілкувалася з тими, хто щодня управляє поїздами і за зміну долає сотні кілометрів по темних тунелях підземки.

ПОСЕКУНДНИЙ ГРАФІК. Машиніст електропотяга Андрій Яременко працює на червоній гілці метро близько 15 років. За його словами, робочий день розписаний по секундах. "Інтервал між поїздами становить 1,45 хвилини, а час у дорозі від станції "Академмістечко" до кінцевої "Лісової" – 35 хвилин 30 секунд (вся червона гілка). У кожного є маршрутний лист, який видається на місяць. У ньому чітко розписано час зміни і час явки, наприклад, на "Академмістечко", "Лісову" або в депо", – говорить Яременко. Щодня на зміну тут виходить до 164 машиністів.

1_05

Лінійний пункт. Тут машиніст отримує завдання на зміну. Фото: Г. Салай

Насамперед відправляється в лінійний пункт, де уточнює свою зміну і розписується в книзі явок. Далі – проходження медкомісії, де за допомогою комп'ютера і тонометра вимірюється тиск і пульс. "Все вимірюється автоматично, а не як раніше, вручну. Максимальні показники тиску, при яких ми не маємо права випускати людини на лінію, – відмітка 150. Якщо необхідно, то перевіряємо і на алкотестери", – каже черговий фельдшер Ольга Синяченко. Всі показники фіксуються.

2_04

Медогляд. Кожного машиніста перед виїздом на лінію перевіряє досвідчений медик. Фото: Г. Салай

За словами Яременка, в його роботі відпочинок дуже важливий. "Відпочинок між змінами у машиніста становить вдвічі більше часу, ніж робоча зміна. Якщо я відпрацював 8 годин, то відпочинок – 16 годин. Є зміни по шість і по три години", – каже машиніст. Що ж стосується вихідних, то він один на тиждень.

1219268_1__

Реклама

Фото: Г. Салай

"Після медобстеження ми повертаємося в лінійний пункт, де дізнаємося номер маршруту, беремо ключі від потяга, дізнаємося номер шляху, переписуємо розклад своєї зміни, забираємо прогумовані рукавички (видаються на тут випадок, якщо машиністу доведеться, наприклад, поміняти запобіжник), оглядового молотка і вирушаємо до потяга", – говорить Яременко.

5_01

Фото: Г. Салай

ПЕРЕД РЕЙСОМ. При вході в величезне приміщення висить оголошення: "Увага! Висока напруга 825 Вт". Тут відстоюються десятки електропотягів, і звідси вони виїжджають в рейс. Як пояснює нам машиніст, самі рейки під напругою не знаходяться, і якщо на них наступити, то нічого не станеться. Небезпеку становлять контактні рейки (розташовуються над рейками), в які подається напруга. "Саме за допомогою цих контактних рейок і рухається електропотяг. Багато хто цього не знають. Бувають випадки, коли людина, впавши на шляху, намагається вибратися нагору, наступаючи при цьому на контактну рейку і тим самим піддаючи своє життя небезпеці", – каже Андрій і проводить нас до поїзда, де проходить прийом машиністом рухомого складу (перевіряє напруга, обладнання, схеми).

В тренді
День Незалежності: як Україна відзначає свято

6

Фото: Г. Салай

Виглядає це трохи моторошно і більше нагадує зйомку містичного фільму: абсолютно порожній склад гуде, скидає повітря, в вагонах блимає світло, а двері постійно відкриваються і закриваються. "Страшно? А у нас раз на квартал проводяться "аварійні ігри". У потязі закладається несправність, наприклад, не відчиняються двері або пропадає напруга, і дається мінімальний час, за яке потрібно все усунути (від двох хвилин)", – пояснює Яременко.

4_02

Фото: Г. Салай

А ВІН БІГ. Безпека для машиніста – понад усе. "Один п'яний громадянин по шпалах тікав від мого потяга від "Лівобережної" до "Дарниці". Головне, що більше я йому сигналив, то швидше він біг. Не менше проблем і з бездомними, які збирають недопалки на рейках. Під'їжджаєш, а він раптово "виринає", та ще й обурюється, що йому завадили!" – Говорить Яременко.

Неймовірний випадок, що стався кілька років тому, коли вночі в депо були спіймані двоє іноземних "художників". Хлопці якимось чином залізли до складу, але їх помітила охорона. Тікаючи, інтуристи заблукали і помилково забігли в кімнату відпочинку, де спали машиністи. Ті подумали, що пора на зміну, і стали швидко збиратися на роботу. Зрештою художників вдалося зловити і передати міліції. "А пасажири нічим не кращі. Я машиністом майже 40 років працюю. У вагони або заходять повільно, або заскакують в останню хвилину, часто розбиті голови об двері, що закриваються. У нас адже графік, і ми не можемо стояти на станції вічно!" – Розповідає машиніст.

Нам дозволяють доїхати в кабіні машиніста до "Лісової", а ось їхати по тунелю заборонено з техніки безпеки. Разом з Андрієм ми заходимо в тісну кабіну, він починає перемикати кнопки, натискати важелі і ось звучить заповітне: "Обережно, двері зачіняються!" – І ми вже на лінії.

1219311_1__

Андрій Яременко. Провіз нас в кабіні до станції метро "Лісова". Фото: Г. Салай

Зацепери і "Кареніна"

За словами машиністів, одна з найбільших бід в їх роботі – це зацепери! "Буквально днями двох на даху "катав". Їх, звичайно, помічають пасажири або машиніст проходить повз поїзда. Пам'ятаю одного такого – висів практично під кабіною машиніста і ще примудрявся себе на камеру знімати! Ці екстремали не хочуть розуміти того, що такі поїздки можуть призвести до летальних наслідків", – говорить Яременко і додає, що гірше цих екстремалів тільки самогубці. "Практично у всіх хлопців бували такі випадки. Я свій не забуду ніколи. Було це багато років тому, восени, на одній з відкритих станцій по червоній гілці. Хлопець був п'яний і спустився на рейки. Уникнути зіткнення не вдалося... Ще була одна справжнісінька "Анна Кареніна" – молода панянка розляглася на рейках і руками показувала, де її переїхати. Потім в міліції розповідала, що вирішила накласти на себе руки, так як багато грішила. А школярів скільки стрибає! Двійку отримав, злякався батьків і стрибнув. А ти з цим все життя потім живеш", – каже машиніст.

Всі подробиці в спецтемі Метро у Києві

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Loading...