У Києві знову може подорожчати вартість проїзду у міському транспорті, причому відразу вдвічі – з 4-5 грн до 8 гривень. Про це стало відомо з планів КП "Київпастранс" на 2018 рік. Чи приймуть рішення і що ще може подорожчати, з'ясувала "Сьогодні".
ШОК . Нове підвищення планується з 15 липня. Це викликало бурю обурення серед киян. "Я їжджу на роботу на трамваї і тролейбусі. І віддаю за проїзд 16 гривень на день! У середньому за 22 робочих дня – це 352 гривні. Після підвищення доведеться викладати за день 32 гривні, а за місяць – 704. У мене зарплата 5 тисяч гривень. Доведеться ходити пішки ", – обурюється киянка Вікторія Ткаченко.
У "Київпастрансі" запевняють: "Рішення про підвищення тарифів ще остаточно не прийнято. Ми лише надали свої пропозиції в КМДА, де вказали, що плата за проїзд повинна становити 8 гривень. Економічно обґрунтований тариф набагато більше, ніж 4 гривні. Значно подорожчала вартість електроенергії , пального, запчастин, збільшився рівень мінімальної зарплати ". Швидше за все, подорожчання проїзду заплановано і в київському метро, але там нам заявили, що питання стосовно тарифів варто уточнювати в КМДА, яка їх і затверджує.
ВЛАДА. У КМДА нам підтвердили, що питання про підвищення розглядається.
"Ми розглядаємо можливість підвищення вартості проїзду в міськтранспорті, але остаточне рішення ще не прийнято, це можливо тільки після детального вивчення питання. Якщо таке рішення приймуть, ми повідомимо про це киянам. Проводитимуться громадські слухання. Але в разі підвищення вартості проїзду ми збережемо для пільгових категорій громадян їх право на пільговий проїзд ", – повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
За планами "Київпастрансу", до 8 гривень подорожчає і проїзд в комунальних маршрутках (26 маршрутів). У свою чергу, приватні перевізники кажуть, що теж будуть "вирівнювати" тарифи.
"Ми возимо людей по тарифу 6-7 гривень. Якщо комунальні маршрутки піднімуть вартість проїзду до 8 гривень, ми змінимо цінники на таку ж вартість. Піднімати тариф до 10-12 гривень немає сенсу. Потрібно розуміти, що люди не в змозі платити такі гроші ", – розповіли нам в одній з приватних компаній.
ЕКСПЕРТ . "Я вважаю, що зараз піднімати вартість проїзду до 8 гривень у міськтранспорті Києва немає необхідності. Він датується із міського і держбюджетів, і завжди був збитковим. Таке рішення – неабиякий удар по гаманцю незаможних городян. У той же час це може бути своєрідною маніпуляцією: зараз заявили про тариф у 8 гривень, а до подорожчання піднімуть, скажімо, на 2 гривні, і піднесуть це як перемогу і турботу про киян", – говорить експерт з транспорту Олександр Кава.
Нагадаємо, раніше в Києві за результатами конкурсу визначили перевізників, які здійснюють перевезення на восьми міських маршрутах. Конкурс відрізнявся новими умовами, які стосувалися, перш за все, збільшення пасажиромісткості автобусів і підвищення їх комфортності.