Як вибрати ідеальний моторний човен для риболовлі та відпочинку

10 Липня 2017, 05:10

Експерт розповів, якої довжини повинен бути човен і який варто підібрати мотор

<p style="text-align: justify;">По-дорослому. За такий "нафарширований лайнер" зараз доведеться викласти близько 80 тис. гривень</p>
По-дорослому. За такий "нафарширований лайнер" зараз доведеться викласти близько 80 тис. гривень

Навіщо відпочинку човен? А чому надувний, а не пластиковий або металевий? Правильні відповіді – з човном цікавіше відпочивати і рибалити, а надувний – зручніше при транспортуванні і не вимагає витрат на зберігання, так як складається в сумку. На Дніпрі в розпалі рибальський сезон, та й спека тягне всіх ближче до води. Тому ми розповімо початківцям, як вибрати човен, мотор і аксесуари до них в залежності від товщини гаманця. Допоміг нам продавець одного з спецмагазинів Києва Сергій Ковалець.

  • СУДНО

"Йтиметься про сертифіковані човни з багатошарової ПВХ-тканини, так як зроблені з тонкої "матрацної" небезпечні – можуть лопнути, – каже Сергій. – Вибираючи човен, треба визначитися, скільки людейй в ньому зазвичай буде знаходитися. На одного досить 2-метрової а ось на 2-4 людини підійде судно довжиною 3 м і більше. у водників є приказка: "на воді великих човнів не буває". Тобто на практиці завжди хочеться, щоб в кокпіті (всередині човна) було просторіше. Тому варто переплатити 300-400 грн, але взяти "кораблик" довше на 20-30 см. Ціни варіюються уются в залежності від виробника і від того, плоскодонка або кільова. Перші дешевше: плоскодонка в 2,5 м коштує 2,5-5 тис. грн, 3 м – 5,8-9,5 тис. грн. Ціни на кильові човни з твердою палубою, які можуть глиссировать, розвиваючи швидкість до 35-40 км/год, стартують від 13 тис. грн.

new_image7_162

На румпелі. Двом людям комфортно в 3-метровому човні

  • МОТОР

Його вартість залежить від виробника і потужності. Китайські підвісні майже вдвічі дешевше японських, але "японці" надійніші, і у них в рази більше моторесурс. Краще брати 2-тактний, а не 4-тактний двигун: він легше за вагою, на третину дешевше і надійніше, хоча витрачає бензину на 25% більше, і потрібно доливати в паливо спецмасло з розрахунку 20 г/л. Літр олії коштує 230-250 грн.

Для плоскодонногої човна, який не розвиває швидкість понад 12 км/год, вистачить двигуна потужністю 2,5-6 л. с, так більше й не дозволяється виробником. Бо занадто потужний двигун може вирвати кормову транцевую дошку, до якої він кріпиться. Ціна нового "китайця" потужністю в 2,5 сили – 7,5-8 тис. грн, 6-сильного – 19-20 тис. грн. Мотори на 8-20 л. с. краще для глиссирующих кільових човнів, так як 1 л. с. виводить "на глісер" 30 кг ваги судна, вантажу і пасажирів, і малопотужного мотора не вистачить. А переплачувати за кільову човен і не глиссировать на ній немає сенсу. Але за задоволення промчати з вітерцем доведеться розщедритися: 10-сильний 2-тактний "китаєць" обійдеться в 25 тис. грн, 15-сильний – в 30 тис. Але навіть якщо грошей вистачає, при виборі мотора треба орієнтуватися і на його вагу: з занадто важким движком буде важко при його перенесенні і установці, особливо в поодинці. Для розуміння: 2,5-сильний 2-тактний мотор важить 10-12 кг, а 20-сильний 4-тактний – 50-52 кг. Що стосується бензобака, то у моторів до 5-6 л. с. він вбудований, а у більш потужних зазвичай йде в комплекті з двигуном. До речі, всі човни з моторами підлягають реєстрації в Держслужбі України з безпеки на транспорті з присвоєнням держномерів.

  • ОБЛАДНАННЯ

Обов'язково потрібні страхувальні жилети – ціна від 430 грн/шт., трос для причалювання 10-15 м завдовжки (10 грн/м) і якір вагою 3-5 кг. Ковалець радить купувати не складаний якір, так як він погано тримає човен на протязі, а взяти типу "ромашка", такий, як на фото, особливо якщо дно мулисте. Ціна його – від 200 грн.

new_image_418

Насос йде в комплекті

new_image10_86

Якір-"ромашка" коштує від 200 гривень

ДУМКА ФАХІВЦЯ

Електромотор – для серйозних рибалок: він безшумний, можна тихо підійти до рибних місцях, зручний при лові хижака (троллінг). Але ходити під ним незручно через невелику швидкість – не більше 6 км/год. Мотор малопотужний, до 0,5 л. с., потрібен спеціальний тяговий акумулятор, здатний працювати до 12 годин (автомобільного вистачить на 30 хвилин) вагою 24-30 кг і зарядний пристрій. Ціна комплекту – до 10 тис. грн.

НАВОРОТИ: ТЕНТ, КОЛЕСА ТА ІНШЕ

Після покупки першого човна і мотора зазвичай починається "гонка озброєнь" – так човнярі називають бажання купити судно побільше, мотор потужніший або хоча б тюнінгувати вже наявний човен. Найкорисніший аксесуар – непромокальний розкладний тент-намет, який може захистити і від зливи, і від палючого сонця. Ціна – 2,5-3 тис. грн, але ця опція доступна лише для дорогих човнів, що мають привальний брус, – гумову смугу, за яку чіпляються гачки тенту. Варто купити також знімні колеса (стоять 1200-1300 грн/пара, кріпляться до транцевої дошки, де двигун): з їх допомогою одна людина може переміщати по суші навіть 3-4-метровий човен, що важить 50-70 кг. Додадуть комфорту надувне крісло для пасажира (850-900 грн) замість жорсткої лавки, дві сумки-рундука – носова (200-220 грн) і кормова (від 250 грн), поєднані з м'якою накладкою на лавку для рульового. Апофеоз – поворотне "капітанове" крісло зі спинкою за 1100-1200 грн.

new_image9_101

Носова...

new_image5_236

...і кормова сумка-рундук

new_image8_134

Крісло додасть комфорту пасажиру

ЛАЙФХАКИ: ДЕШЕВО, СЕРДИТО І СВОЇМИ РУКАМИ

Зовсім не обов'язково переплачувати за дорогі аксесуари. Наприклад, тент можна замінити парою пляжних парасольок (від 160 грн/шт.). Звичайно, від зливи парасолі захистять погано, але від палючого сонця – запросто. Замість сумок-рундуків використовуємо похідні рюкзаки (від 400 грн, б/в вдвічі дешевше), які є навіть у початківця-туриста. М'яку накладку на лавку замінимо надувною подушкою (від 50 грн), а надувне крісло – пляжним матрацом (від 250 грн). Транцеві колеса для човна не дуже потрібні, якщо є компанія хоча б з двох чоловіків. Але при бажанні такий лайфхак можна змайструвати самому з куплених в будмаркеті надувних коліс для візків діаметром 20-25 см і підручних матеріалів, в результаті вони обійдуться в рази дешевше покупних. Нарешті, замість якоря використовуємо будь-який шматок заліза без гострих кутів, щоб не проколоти балони човна, або навіть кругляк, обв'язавши його тросом для причалювання.

new_image2_412

Рюкзак замість сумки

new_image3_349

Зонт стане "тентом"

new_image6_189

На ній зручно сидіти

Ви зараз переглядаєте новину "Як вибрати ідеальний моторний човен для риболовлі та відпочинку". Інші Покупки дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Олександр Панченко

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...