Результати нового аналізу показали, що зображення, встановлені перед екраном смартфона, збільшують візуальний дискомфорт. Деякі відомості вказують на те, що довгий перегляд мобільних пристроїв та інших стерео пристроїв 3D призводить до візуального дискомфорту, втоми і навіть сильних головних болей, повідомляє "Ортодокс".
Згідно дослідженню, опублікованому в новому журналі "Journal of Vision", корінною причиною може бути вимога від наших очей фокусуватися на екрані і одночасно пристосовуватися до відстані між очима і вмістом екрана.
Конфлікт, науково іменований як акомодація до величини фокусної відстані, а також його ефект на глядачів стерео показів 3D описані докладно в останній статті журналу Journal of Vision "Зона комфорту: попередження візуального дискомфорту при стерео показах".
"При перегляді стерео показів 3D, очі повинні сфокусуватися – акомодувати – на відстані екрану, оскільки це місце, звідки виходить світло. У той же самий час, очі повинні сфокусуватися на відстанню стерео вмісту, що може перебувати перед або за екраном" – пояснив Мартін Бенкс (Martin S. Banks), професор оптометрії та офтальмології з Університету Каліфорнії, Берклі.
Провівши серію експериментів на 24 дорослих людях, науково-дослідна група поспостерігала за взаємодією між зоровою відстанню і напрямком конфлікту, щоб з'ясувати, що впливає на дискомфорт глядача, розташування вмісту перед екраном або за ним. Результати показали, що якщо в пристроях з невеликими екранами подібно мобільному телефону і ноутбуку, які проглядаються на близькій відстані, стерео вміст встановлювався перед екраном, тобто ближче до глядача, то це приносить більше дискомфорту для очей, ніж стерео вміст, встановлений за екраном.
А от при перегляді пристроїв на більш далекій відстані, наприклад, фільму в кінотеатрі, більше дискомфорту для очей глядачів приносив вміст, встановлений за екраном. Тому вчені радять, що точку сходження стереозображень в смартфонах і ноутбуках варто поміщати за екраном, а в 3D кінотеатрах точку сходження стереозображень слід розміщувати перед екраном.
Як з'ясувалося, в умовах перегляду 3D фільмів очі людини працюють в неправильному режимі, тобто не так як вони звикли це робити в реальному світі. Це тісно пов'язано з ефектом сходження та розміщення – процеси, що відбуваються на різних відстанях. Розміщення має на увазі відстань до екрану, тоді як сходження з предметом відбувається в самому місці проектування зображення, яке може бути далі або ближче до екрану, залежно від всієї глибини різкості.
"Незручність, пов'язана з переглядом систем Stereo 3D – основна проблема, яка може обмежити використання технологій" – повідомив Бенкс. "Ми сподіваємося, що наші відомості надихнуть вчених на подальші дослідження в цій області".
Читайте також:
- У Гренландії виловили невідому рибу з гігантськими очима
- Учені пояснили, чому крокодили сплять з одним відкритим оком
- У Києві юна дівчина втратила зір після бійки з одногрупницею
- HTC випустила тонкий варіант флагманського смартфона
- Модель з різнокольоровими очима підірвала Інтернет
- Фотограф висміяв залежність людей від смартфонів
- Анна Седокова показала оголені ноги
- Microsoft представив свій перший ноутбук
- Дельфін повернув дівчині втрачений iPhone