Працювати без стресу: як не стати жертвою офісного негативу

23 Липня 2017, 07:22

Трудовим конячкам допоможуть "гамбургер", псевдодедлайни і слово "ні"

<div id="gt-res-content">
<div id="gt-res-dir-ctr" class="trans-verified-button-small" dir="ltr"><span id="result_box" lang="uk"><span>Щоб не</span> <span>"</span><span>скопититися</span><span>"</span><span>.</span> <span>Ставтеся</span> <span>до відпочи
Щоб не "скопититися". Ставтеся до відпочи. Автор фото: Анатолiй Бойко, "Сегодня"

Жорсткі дедлайни, не менше жорсткі вимоги до якості виконання професійних завдань, а у кого-то ще й ненормований робочий день – і ось уже ледве стримується рик на адресу колег, виникають сварки, а робочий негатив переноситься і на домочадців. Хронічно втомлена людина поводиться неконструктивно, і навіть штатні ситуації починає сприймати як НП, а часом самостійно їх в такі перетворювати. Адже в умовах стресу і втоми розвивається тунельне мислення – коли очевидні і безпечні для психіки рішення ховаються в тіні, і коло замикається.

Як не стати ілюстрацією до приказки про коней і роботу, ми поговорили з Таїсією Василишиною, коуч-тренером, психологом, керівником компанії "Топ-академія", Тетяною Михеєнко, психологом вищої категорії, психотерапевтом, і натуропатом Оленою Світко
.

НЕ ВІДКЛАДАЙТЕ ВАЖЛИВІ СПРАВИ

Якщо ви відкладаєте виконання завдань на пару-трійку годин або взагалі на кінець робочого дня - ви все одно про них пам'ятаєте. А оскільки наша енергія завжди там, де наші думки, то виходить, що через "відкладені завдання" сил на виконання роботи "тут і зараз" практично не залишається. При цьому якщо відкладені топові завдання - це викликає негативні емоції, а вони пожирають сили додатково. І чим більше завдання, тим більше витік енергії, аж до 90% ресурсів людини!

Так що якщо ви страждаєте прокрастинацією день у день, вона стає потужним фактором стресу і, як наслідок, - хронічної втоми. Тому день завжди починайте з реалізації найбільшого і важливого завдання, і не важливо, які емоції воно у вас викликає, адже на його реалізацію необхідно не менше ¾ робочого часу.

Якщо не знаєте, як до такого завдання підступитися, повільно пройдіться по коридору або вулиці, ні про що не думаючи. Це надасть ефект медитації: структурує думки, очистить свідомість від тривоги і страху.

ТЕРМІНОВО ПІДВИЩУЙТЕ САМООЦІНКУ

Між низькою стресостійкістю і низькою самооцінкою завжди стоїть знак рівності. І одна з форм її прояву - перфекціонізм. Люди, у яких з зарозумілістю все в порядку, вважають, що краще - це однозначно ворог хорошого. Вони дозволяють бути недосконалими як іншим, так і собі, не "гризуть мозок" в спробі домогтися ідеалу, а тому - більш стресостійкі.

Тому терміново піднімайте самооцінку. Один з простих, але дієвих способів - в кінці кожного тижня прописуйте мінімум п'ять ваших досягнень за останні сім днів. Потім по кожній позиції розпишіть по п'ять особистісних якостей, які допомогли вам цього досягти. Людина з синдромом відмінника не зможе настрочити на одному диханні: вона буде затримуватися на кожному слові, оцінюючи, чи все і так вона про себе написала. Згодом ви станете "строчити", і страждати перфекціонізмом перехочется.

ПРИ ОБРАЗІ: ВИКОРИСТОВУЙТЕ ПРИНЦИП ГАМБУРГЕРА

Вас дістали, але ви - "танк"? Це оманливе: не існує людей, абсолютно байдужих до "укусів". Підсвідомість все одно буде підточувати ваші сили, пам'ятаючи про рани. Тому, коли закипаєте, завжди висловлюйтеся провокатору конфлікту, інакше застряглий гнів підточить ваші сили. Але робіть це за принципом гамбургера: вкладайте неприємне (невдоволення, претензію, незручні для колеги ваші прохання і побажання) в два шари приємного: в похвалу і / або заохочення. Скажімо, завдання з колегою ви повинні були виконати в тандемі.

Говоримо так: "Спасибі, що ти зробив свою частину в повному обсязі! Мені, правда, влетить від боса, оскільки я затримав здачу своєї частини, тому що ти не вписався в дедлайн. Напевно у тебе для цього були об'єктивні причини. Але дуже прошу тебе наступного разу працювати без зривів, хочеш, я тобі з цим допоможу? Думаю, ми з тобою дамо всім фору".

СТАВТЕСЬ ДО ВІДПОЧИНКУ, ЯК ДО РОБОТИ

Якщо ви відчуваєте хронічну втому - значить, роботу ставите на перше місце, ставитеся до неї з певною часткою перфекціонізму і виконуєте її в повному обсязі, навіть якщо захворієте. Візьміть за правило точно такий же підхід до відпочинку. Хоча б двічі на тиждень вносьте в плани дозвілля і реалізовуйте його так само відповідально, як робочі завдання: ви не маєте права пропустити чашечку кави з другом або катання на роликах, що б цьому не перешкоджало.

Спочатку буде важкувато, але незабаром легше, а з часом - легко. Адже відпочинок дасть ресурси тілу плюс сили з'являться завдяки гормону задоволення, яке ви будете регулярно отримувати. Таким чином роботу ви станете виконувати без надриву і швидше, а значить - буде більше часу і на особисті справи.

ПЛАНУЙТЕ ЗАВДАННЯ І ПСЕВДОДЕДЛАЙНИ

Якщо ви працюєте хаотично і не відрізняєтеся зібраністю, уникнути стресу можна так. Призначайте собі дедлайн самі: він повинен бути на день-два раніше встановленого керівником.

Якщо важко відразу ж дотримуватися цього правила, встановлюйте дедлайни для етапів завдань, і спочатку можете зробити їх псевдодедлайнами: вони повинні бути призначені раніше необхідних на 30-40 хвилин. Так у вас з'явиться час доробити роботу в справжні терміни.
Останній, істинний дедлайн встановлюйте за 30 хвилин до часу, в який ви можете або вирішили покинути офіс. Ці півгодини потрібні, щоб ви підвели підсумки дня (що вдалося виконати, а що ні) і склали план роботи на завтра.

ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО ЗДОРОВ'Я І СЛОВО "НІ"

Якщо регулярне засиджування в офісі пов'язано з тим, що вас вантажать додатковою роботою, то скажіть в кінці кінців "ні": начальнику або спритним колегам. Боїтеся зіпсувати відносини? Втратити роботу? А здоров'я втратити не страшно? Його, як відомо, не купиш – незалежно від престижності роботи і її високооплачуваності.
Ще аргумент: рано чи пізно ви не зможете виконувати добре і свої, і додаткові завдання (ресурси людини все-таки не безмежні). І ви ж будете винні в тому, що "працюєте через пень колоду" з усіма негативними наслідками – як у важливій для вас прихильності тих, хто навантажує роботою, так і в оплаті вашої праці.

НЕРВАМ — БУБЛИКИ!

При нервовому напруженні організм в подвоєному обсязі використовує запаси корисних речовин, швидко їх виснажуючи. В посилену витрату йдуть вітаміни групи В. А їх дефіцит веде до нервозності, тривожності, зниження швидкості і якості роботи головного мозку, адже ці вітаміни є найважливішими речовинами в метаболізмі, що протікає в периферичній та центральній нервовій системі.

Заповнювати втрати допоможуть бублики з житнього борошна (їжте їх протягом дня): воно потужне джерело вітамінів В.

Змішайте 1 склянку борошна з імбиром, гвоздикою, корицею, мускатним горіхом (по щіпці кожної спеції), цукром за смаком, водою (стільки, щоб тісто було густим) і яйцем.

Сформуйте бублики, випікайте при 200 ° С.

Ви зараз переглядаєте новину "Працювати без стресу: як не стати жертвою офісного негативу". Інші Новини медицини дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Іоничева Наталія

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...