I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Мрія інтроверта: чим живуть залізнична станція і хутір, в яких проживають трохи більше десятка осіб

На станції живуть з 1984 року, а за "комуналку" платять цілих 7 гривень на місяць

Завжди цікаво знаходити місця , відкриті для кожного – але при цьому такі, що залишаються загубленими куточками , про які мало хто знає . До таких належить залізнична станція " Рябушки " на Сумщині . За день тут проходить всього чотири рейкових автобуси ( два в один бік і стільки ж назад ) . Вони перевозять 5-6 пасажирів : влітку більше , взимку може взагалі нікого не бути . Ми вирушили туди , щоб побачити , як це – жити в загубленому світі .

ІСТОРІЯ.Станція була побудована в 1894 році, і з тих пір будівлю лише кілька разів ремонтували . Наприклад , зовсім недавно пічне опалення поміняли на електричне . Назва станції походить від багатого козака на прізвище Рябушко : він приїхав жити в ці краї зі своїм сімейством і дуже скоро обзавівся цілим хутором . Раніше станція була великою , з трьома лініями , на яких формували склади . Був навіть власний бурякопункт . Але в 1990-ті роки станцію зменшили , залишивши всього одну лінію і безвихідь .

Реклама

new_image11_80

Є така професія. Зустрічати і проводжати потяги

new_image3_376

Реклама
Переведення стрілок. Зазвичай це робити не потрібно, але мені дозволили спробувати свої сили

МІСЦЕВІ ЖИТЕЛІ.При станції – три квартири , в різний час тут жили сім'ї залізничників . Зараз одну квартиру займає сім'я 37 – річної чергової по станції Тетяни Кукотенко . Це квартира її дитинства : раніше вона жила тут з мамою , яка теж працювала черговою , а зараз – з донькою – випускницею і чоловіком . Зручності на вулиці , воду приносить із сусідньої кімнати . Опалення досі пічне : за зиму " спалюють " дров на 3-4 тисячі гривень . Зате " комуналка " дешева : була 3 гривні , а зараз підняли більше ніж в 2 рази – до 7 гривень .

new_image9_112

Нікого немає. На хуторі прописані 9 осіб

Реклама

Буквально в 50 метрах знаходиться хутір , в якому офіційно прописано 9 осіб ( влітку , правда , приїжджають дачники ) . Будинок , якщо знайдете цілий або погодитеся вкластися в ремонт мальовничих руїн , обійдеться в 3-4 тисячі гривень . Магазину немає : пару раз в тиждень приїжджає автолавка . Але місцеві стверджують , що з шопінгом ніяких проблем : можна сісти на рейковий автобус і поїхати за покупками в сусідній Лебедин . А навколо лісу , де ростуть гриби і ягоди – було б бажання збирати .

new_image4_312

Чергова. Працює за антикварним столом

new_image10_95

Зал очікування. Нещодавно зробили ремонт

new_image8_149

Стрілочний пост. Тут формують шлях

ЖИТТЯ ЧЕРГОВОЇ: МРІЯ ІНТРОВЕРТА

Чергування тут : " день / ніч – два дні вдома " , а робота – мрія для любителів самотності . Обов'язки – " зустрічати і проводжати " поїзди , виписувати квитки , прибирати сніг взимку і доглядати за клумбами влітку . Після кожного поїзда – прогулянка : потрібно пройти 800 метрів до стрілочного поста і підготувати шлях для наступного . " Влітку простіше . А взимку , коли снігу по пояс , це ціле випробування ! " – розповідає чергова Руслана . Дівчата кажуть , залишатися ночами не страшно : чужих тут немає , в гості можуть завітати хіба що лисиці і кабани .

new_image5_252

Білети виписує вручну

new_image7_173

Кожен потяг — подія

РЕЙКОВИЙ ШИК: АВТОБУСИ З ЄВРОПИ

Років 5 тому замість звичайних поїздів з декількома вагонами, які виконували функцію приміських електричок, тут почали ходити ось такі рейкові автобуси, куплені в ЄС. Місцеві звикли, а от ті, хто бачить їх вперше – шоковані! Тут зручні сидіння і навіть вакуумний туалет. Час дороги до Сум (квиток коштує 7 грн) пролетіли, як захоплююча екскурсія: тихо їде автобус, за вікном – неймовірної краси пейзажі. Про те, що ми на батьківщині, нагадують тільки бабусі з авоськами і відрами ягід, дбайливо прикриті лопухами. Але є і суворі правила: з велосипедами вхід заборонений: його потрібно розібрати і заховати в чохол.

new_image_453

Прибуття. За день проходить всього чотири рейси

new_image6_206

Внутрішнє оздоблення. Є все для комфортної поїздки

СТАНЦІЇ ЧОРНОБИЛЯ: 15 РОКІВ САМОТНОСТІ

Станцій з мінімумом пасажирів в Україні вистачає . Проте вони живуть . Там працюють люди , проходять поїзди , висаджують квіти , прибирають платформи.

А ось в Чорнобильській зоні час буквально зупинився . Багато станції тут буквально поглинула природа : пейзаж тут , як кадри з постапокаліптичного фільму . Але люди тут працюють : щоранку зі Славутича виїжджає три " атомних " електрички і без зупинок мчать в зону відчуження , привозячи працівників , які забезпечують безперебійну роботу сполучення " великої землі " з Чорнобилем .

new_image14_30

Зупинка. Дивно, як добре збереглася будівля. Фото: Є. Лось

Раніше працювала станція "Пересадочна": тоді все було продумано так, щоб потяги не покидали зону відчуження. На неї приїжджали електрички з співробітниками атомної станції, їх висаджували на платформах, а звідти їх забирав спеціальний чорнобильський поїзд, який і відвозив людей на роботу. Увечері їх знову доставляли на "Пересадочну". Ця станція не працює вже 15 років, і час обійшовся з нею нещадно: дерева проросли навіть крізь бетонні конструкції. Співробітники приїжджають сюди, лише щоб підрізати їм гілки і не дати їм порвати лінії електропередач. Чорніють кістяки покинутих потягів: свого часу вандали розтягнули на металобрухт все, до чого змогли дотягнутися.

new_image13_33

"Пересадочна". За 15 років без людей тут перемогли дерева. Фото: Є. Лось
" Кілька днів пиляли , щось там стукали , всі нутрощі діставали ... Нам форму видали другу тільки для роботи в зоні , а тут люди заради металобрухту так здоров'ям ризикують ! " – дивувався шляховик Михайло .

Незважаючи на те що тут немає ні людей , ні машин , система сигналізації працює справно . Звичайно , шлагбаум не опускається , і немає перешкод на переїздах . Але сирена завиває , а ліхтарі блимають . І з боку це виглядає моторошно : порожнеча , тиша і цей застережливий сигнал , який чують тільки численні лісові звірі .

new_image12_56

Вічний спокій. Поїзд залишився іржавіти і руйнуватися. Фото: Є. Лось

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти