На велосипеді по Європі: як киянин подорожував півтора місяці і витратив всього 400 євро

Історія про те, як можна заощадити кошти і отримати незвичайні враження

Бюджетні подорожі набувають в Україні все більшої популярності – адже хочеться і світ подивитися, і в борги не влізти. А з отриманням безвіза поїздка в Європу стала більш доступною. До того ж, якщо віддати перевагу транспорту, нетрадиційному для великих переїздів – подорож, до того ж, вийде особливою.

Нещодавно киянин Олександр Богаченко-Мішевський повернувся в столицю після тривалої подорожі. Велоактивіст проїхав на велосипеді по Європі близько 2270 кілометрів, витративши за півтора місяці... всього 400 євро.

Реклама

1_25

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Взагалі, ідея поїхати через частину Європи на велосипеді з'явилася ще тоді, коли про безвіз навіть не йшлося – три або чотири роки тому. Тоді хотів поїхати в Грецію пізньої осені, але так і не вибрався. А коли безвіз вже став реальним, рік тому я створив сторінку в Facebook "Безвізова велоподорож". І почав збиратися, – розповідає Саша. – Я планував спочатку, що поїду в Португалію – з Києва до Лісабона, або зі Львова, або Ужгорода. Потім подумав: це чотири тисячі кілометрів, всі розповідають, що там дуже спекотно в цей час, в Іспанії та Португалії +40 градусів. І вирішив: перш за все, для першої великої велоподорожі треба щось менше вибрати. Тоді я зупинився на Амстердамі, місті велосипедистів, про яке я багато чув.

Реклама

2_17

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Як відбувався перетин кордону?

Реклама

- З мого досвіду і багатьох моїх знайомих, які були в Європі, ні в кого майже нічого не вимагали, питання прості – куди їдете, скільки у вас грошей, на скільки днів. У мене теж це запитували, і чи не везу алкоголь і сигарети. Я сказав чесно: збираюся бути у Словаччині сім днів. Я не сказав, що поїду далі, тому що, ймовірно, виникли б питання до грошей. А так без проблем.

За день мандрівник проїжджав на велосипеді до 120 кілометрів, а наступний пункт призначення вибирав, орієнтуючись на місці. "У мене був тільки приблизний маршрут, я ніколи не придумую нічого заздалегідь. Мені так комфортніше – я їду якось так, або якось інакше. Потім вже по факту вирішую. Імпровізація в межах одного напрямку", – розповідає Олександр.

 

Маршрут подорожі: Ужгород – Кошице – Попрад – Жиліна – Острава – Оломоуц – Брно – Прага – Карлові Вари – Байройт – Бамберг – Франкфурт-на-Майні – Бонн – Льєж – Маастрихт – Ейндховен – Роттердам – Гаага – Харлем – Амстердам

21617780_10155868863842268_8438393090837342615_n

Клікніть по карті для збільшення

У минулому у мандрівника був досвід мандрівок автостопом. Такі поїздки теж приємні для бюджету, але велосипед дає більше незалежності, каже Саша.

- Коли ти автостопщик – ти все-таки залежиш від того, хто тобі попадеться, куди тебе довезуть. А тут ти "самохідний" і сам все визначаєш: куди хочеш – туди їдеш. Ну і швидкість пересування: на велосипеді їдеш повільніше і більше звертаєш увагу на дрібні деталі.

3_10

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Велосипеди в Європі: окремі дороги і протести

В Європі для подорожі на велосипеді є все необхідне: спеціальні дороги для двухколесників і незвичайна для українських велосипедистів ввічливість з боку водіїв автомобілів.

5_04

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Там можна абсолютно безпечно подорожувати на велосипеді всюди. Наприклад, в таких країнах, як Нідерланди, де одна з найкращих велоінфраструктур, уздовж будь-якої траси ти можеш проїхати по окремій дорозі – між містами демонтують старі залізничні колії, які не використовуються, і на їх місці створюють велодороги. Багато таких в Німеччині і Нідерландах, в Чехії теж є. Біля великих доріг веломагістраль відокремлена відбійниками. Правда, по ній мають право пересуватися і маленькі мопеди. Іноді вони тебе обганяють, але жодної небезпечної ситуації не було.

6_03

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Більшу частину дороги можна проїхати по велодоріжках, якщо не брати до уваги Словаччину і трохи Чехії. Але чим ближче до Праги – вже все прокладено. Але я не завжди ними користувався, тому що іноді це далеко не найкоротший шлях. Однак він приємний, завжди відділений від автомобілів.

- Як в Європі складаються відносини між автомобілістами і велосипедистами?

- Ситуація кардинально відрізняється від України. Якщо дорога вузька – ти чуєш, що за тобою машина їде, пригальмовує, їде неспішно до місця, де поворот або дорога розширюється, тоді тільки об'їжджає з великою дистанцією. Більшість водіїв так роблять. Західні європейці скаржилися на словацьких водіїв, але навіть від них я не помічав неввічливого ставлення. Жодного разу мене не підрізали, а сигналили тільки один раз, я навіть здивувався, тому що від цього за час подорожі відвик, це була нестандартна ситуація. У Нідерландах взагалі з ними не перетинався, в Чехії іноді доводиться їхати по автомобільній дорозі, але зрозуміло, що там всі їдуть повільно, ніхто тебе не обганяє і не підрізає.

7

Тим часом, європейські велосипедисти задоволені не всим і періодично влаштовують протести.

- У Німеччині я брав участь в "критичній масі" – це такий рух, який існує в усьому світі, коли велосипедисти збираються і їздять великою групою, тримають всю дорогу і нікого не пропускають. Їх девіз – ми не блокуємо трафік, ми і є трафік. Ми такі ж учасники дорожнього руху і з нами треба рахуватися.

- І багато народу збирається на такі акції?

- У Бонні було близько 300 осіб. Виявилося, що вони незадоволені тим, що в деяких місцях немає велодоріжок, вони вважають це небезпечним. У порівнянні з Києвом, де їх всього кілька... До речі, у Львові я здивувався, що коли приїхав на автостанцію за містом, там виявилася велодоріжка, яка вела майже в центр. Львів за цим показником уже обганяє Київ.

8

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Правил дорожнього руху велосипедисти дотримуються?

- В Європі багато порушують. Велосипедисти – найбільш привілейовані в цьому плані люди. У Німеччині та Нідерландах я помітив, що порушують як тільки можна – на червоне світло проїжджають, вилазять на сусідню смугу, по тротуарах їздять там, де це заборонено, їздять по дорогах, де односторонній рух, в протилежному напрямку. Поліція на це, в основному, не звертає уваги. У Нідерландах трохи суворіше, говорили, що можуть оштрафувати за відсутність фар і маячків на 50 євро. До велосипедистів на дорогах – найменші вимоги. Можливо, це свідома стратегія міста, щоб обмежити присутність автомобілів.

9_02

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Особливості подорожі: гроші та архітектура – не головне

- Яка з країн була найбільш комфортною під час подорожі?

- Нідерланди, Німеччина та Чехія. Трохи незручною була Бельгія, на контрасті між Німеччиною та Нідерландами – і там, і там, велоструктура хороша, а в Бельгії вона гірша, і дороги, як в Україні – з ямами. Немає такого порядку, сміття більше. Неприємні моменти більше пов'язані з моїми власними промахами, коли заздалегідь не знайшов місце ночівлі. У мене далеко не скрізь були "вписки", їх не було іноді по кілька днів, у мене все розряджається, і це було не комфортно.

10_01

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Де залишався найдовше?

- У Празі, був там два дні. Я планував один повний, але на наступний день була злива, тому ще залишився, якраз сходив в музей каналізації, це коштувало близько 12 євро. Дуже круте місце, колишні очисні споруди, плаваєш на поромі по колишньому каналізаційного каналу. У Бонні повний день, у Франкфурті теж. Ще день сидів у наметі біля озера в Словаччині, спілкувався з місцевими.

11_04

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Яке з міст найбільше запам'яталося?

- Всі абсолютно різні. Я і люблю міста, і одночасно не люблю. Більше люблю бути на природі. Але коли потрапляю в місто, я намагаюся знайти щось таке, що запам'яталося б. Є багато однакового – центральні площі, костел гарний, ратуша, магістрати. Але в цілому, можна побачити щось унікальне. Іноді це вдається – у Франкфурті, Празі, Гаазі.

12

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Тим часом, на думку Олександра, головне в таких подорожах – атмосфера країн, а не архітектурні принади.

- Не варто витрачати багато часу на туристичні місця. Чим довше ти подорожуєш, особливо якщо це за один раз, відчуття і враження збиваються в голові, особливо якщо це "стандартні" – "вау, який гарний собор", "вау, який гарний будинок", до кінця цього "вау-ефекту" більше немає, ти на них не звертаєш уваги. Через рік ти не згадаєш, чим собор в місті Хеб в Чехії відрізнявся від собору у Франкфурті в Німеччині. І що там всередині було. Тому варто "ганятися" за більш вишуканими враженнями, звертати увагу на певні моменти. Наприклад, як якийсь дідусь вийшов на берег каналу в Амстердамі і почав щось наспівувати. І шукати яскраві враження – подивитися на місто з висоти, пообідати на цікавій оглядовій точці. Наприклад, вразила в Амстердамі сучасна архітектура, там все новітнє.

13

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Бюджет в подорож: як заощадити на їжі і ночівлі

- Скільки грошей витратив під час подорожі?

- 400 євро за півтора місяці. Це за все – і повернення назад на автобусі, і ремонт велосипеда, який обійшовся мені в 60 євро, і їжа. За гроші тричі ночував в кемпінгах і один раз в хостелі (за все – близько 37 євро), коли треба було зарядити все – power-банки, телефон, фотоапарат. Платних ночівель було тільки чотири, решта безкоштовні. Їжу в супермаркетах купував, їв сир і ковбасу, бутерброди, супи швидкого приготування.

630

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Витрати за кордоном не дуже відрізняються від домашніх, каже Саша.

- Якщо країна дорожча – ти орієнтуєшся на це, кажеш собі "ой, як дорого!" і включаєш режим економії. Якщо країна не дуже дорога – режим економії "вимикається". В результаті приходиш до цифри, яка більш-менш схожа на ту, що в Україні. Колись у мене було 10 доларів на добу, зараз виходить трохи менше. Найбільше грошей, як не дивно, йшло в Чехії, хоча це і не найдорожча країна. 20 крон – це майже 25 гривень, але думаєш: це один до одного. Тому, менше економиш на їжі, покришку ще міняв. Понад 100 євро я там витратив. Потім в Німеччині подивився, що гроші занадто швидко йдуть, і я істотно зменшив витрати. Вийшло так, що там була можливість жити у людей, якщо ти у когось живеш, то вечерею і сніданком, як правило, годують.

14

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Чи не боялися "вписувати" незнайомця?

- Коли я писав запити про подорож велосипедиста з України, я думаю, що деякі люди, самотні дівчата, наприклад, відповідали – у нас інші плани, вибач, ми не можемо. Можливо, побоювалися. Але були люди, які позитивно реагували – ок, можеш приїжджати. Познайомився з дідусем з Нідерландів, йому 72 роки, вони з дружиною тричі були в Україні, на велосипеді тут їздили. Були в Рахові, Києві, Харкові, Одесі. В Іркутськ доїжджали на велосипеді! Я питав, чи були проблеми, кажуть – ні, ніяких. Дуже багато бачив відкритих людей, такої фігні в головах, як у багатьох в Україні, в Європі просто немає. Взагалі, відчуття, що люди там щасливіші.

4_07

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Крім "вписок", де в Європі можна безкоштовно переночувати?

- У Німеччині та Нідерландах заборонено ставити намети всюди, крім тих місць, де це дозволено. У Нідерландах це – офіційний кемпінг, є кілька десятків спеціальних точок, де стоїть значок, що можна ставити намет. Якщо його немає – значить, заборонено. У Німеччині можна тільки в офіційних кемпінгах. Взагалі, в Європі немає поліцейських порядків, ніхто за тобою стежити не буде, якщо ти нічого протизаконного не робиш – ніхто поліцію не викликає. Якщо ти хочеш переночувати – можна де завгодно, якщо це не приватна територія, де власник за тобою стежить. Знаходиш ліс, готуєш собі поїсти, чекаєш, коли стає темно, ставиш намет і лягаєш спати. Вранці на світанку встаєш, збираєш речі, готуєш сніданок. Просто так ночувати не заборонено. Тихо прийшов, тихо пішов. Багато з європейців-туристів теж так роблять.

15

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Найкраще ночувати за межами міста, там менше шуму. У самому місті можна ночувати десь в парку, під навісом, але не з наметом, бо з ним тебе, швидше за все, виженуть. Треба враховувати, що у великих містах тебе можуть обікрасти. А в маленькому містечку ніякого криміналу не буде. У Нідерландах один раз ночував під мостом через канал. Все було безпечно.

17

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

Подорож на півтора місяці: що брати з собою

В тривалих подорожах на велосипеді гроші – не головне, каже Саша. А ось засобами для зарядки гаджетів варто запастися.

- Можна подорожувати з великим бюджетом, меншим або без грошей. З великим бюджетом поїздка стає більш комфортною, у кожного свої потреби. Обов'язково потрібно взяти з собою перехідники для зарядок, бажано мати окремий туристичний gps, як прилад для походів. Вони працюють на стандартних пальчикових батарейках. Їх ти можеш купити в будь-якому магазині, або взяти з собою акумулятори. Заряджався на "вписках", у мене було два power-банки, за ніч вони заряджалися повністю. Якщо не було "вписок", коли я ночував в платних кепмінгах – там можна теж зарядитися. Іноді вони за це беруть додаткові гроші.

Також немає сенсу везти з собою багато запчастин для велосипеда, в Європі вони коштують не набагато дорожче, ніж в Україні. Так, на ремонт велосипеда Олександр витратив близько 60 євро, замінивши заднє колесо і покришку.

18

- Варто брати тільки найнеобхідніше – ланцюг, вкладки для камер, мастило, насос, інструменти, пару спиць. Елементарні якісь речі варто навчитися робити самому – відрегулювати гальма, заклеїти покришку, наприклад. Це доводиться під час поїздок робити часто. Бажано провести повний техогляд велосипеда. І попередити в майстерні, що ти хочеш проїхати кілька тисяч кілометрів – вони порадять, що взяти.

"Найкраща компанія – ти сам"

- Не страшно самому подорожувати?

- Страшніше вийти з кимось із друзів або з дівчиною ввечері, по спальному району пройтися в Києві. Я не знаю, чого можна боятися, подорожуючи по Європі. Чим більше люди задоволені життям, тим рівень агресії менший – я не бачив там агресивних або нещасних людей. Хоча, я звернув увагу: на дорогах вони не сигналять один одному, але якось один хлопець "бібікав", стоячи в заторі за дівчиною. Я прислухався – в його машині звучала російська музика. Бачив злодіїв на вокзалі в Амстердамі, теж російськомовних, які обговорювали, як красти в Нідерландах і хто з них де сидів. Але я не знаю, чи можна було від них чогось поганого очікувати, тому що всюди люди, не та ситуація, може, якби зустрів їх в темному підворітті... У великому місті можна зустріти кримінал, це треба враховувати завжди, коли ти по темній вулиці йдеш, де нікого немає.

19

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

На природі дикі звірі більше бояться людей, ніж люди їх. Їжу треба на ніч ховати подалі, тому що миші або ще якісь тварини можуть її з'їсти. Миші мені банку з кавою намагалися прогризти, шаруділи поруч з наметом, коли я спав у лісі. А катаклізмів або піратів боятися смішно.

- Як все-таки цікавіше подорожувати – самому або з компанією?

- Це залежить від компанії. З незнайомими людьми можуть виникнути конфліктні ситуації, можливо, ви один від одного чогось не очікуєте. Якщо є пара – звичайно, буде комфортно подорожувати з дівчиною чи хлопцем. Але не факт, що після цього ваші стосунки збережуться. Таких історій, зрозуміло, багато.

- Подорож – це все ж серйозний "тест-драйв" для стосунків...

- Ну так. Бувають ситуації, коли не зовсім комфортно, треба щось вирішувати. Можна подорожувати з друзями, або навіть з випадковими попутниками, але коли подорожуєш довго – краще це робити самому, або з перевіреними людьми. Ну і щоб вирватися в подорож на кілька місяців, потрібно, щоб у людини не було роботи, тому що це занадто довга відпустка. Тобто, в такому форматі найбільш реалістично – самому, не треба цього боятися.

20_01

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

- Уже плануєш наступну велику європейську подорож?

- Я вирішив: в цьому році я поїду в Амстердам, і якщо все буде в порядку, то в наступному році – на автобусі або літаку з велосипедом в Амстердам, а звідти – в Лісабон. Якщо все буде добре, то в наступному році я продовжу маршрут безвізової поїздки.

Життя для мене – це подорож, я не відчуваю майже ніякого задоволення від того, що я робив в Києві, сидячи в офісі. Мабуть, варто переглянути свою діяльність для заробітків, тому що подорожі – це те, що мені подобається. Не треба змушувати себе сидіти в офісі, тому що через півроку я все одно звільнюся, мені все набридне.

Поради: як перевозити велосипед в літаках, поїздах і автобусах

У різних компаній є власні правила. Коли купуєш квиток, треба спочатку прочитати багажну політику, зв'язатися з call-центром і все уточнити. Зазвичай, якщо це не лоукост, твоє багажне місце обмежене тільки кілограмами. Ти упаковуєш велосипед в коробку так, щоб нічого не поламалося і не розбилося. Якщо це лоукост – швидше за все, доведеться доплатити за транспортування "спортивного спорядження".

Так само і з автобусами, деякі мають ззаду кріплення для велосипеда – я таким їхав з Нідерландів в Прагу. Але я велосипед упакував повністю і здав у багаж, оскільки в Празі у мене повинна була бути пересадка. Якщо немає кріплення для велосипеда, можна його повністю розібрати і здати в багаж. Іноді потрібно звертатися до перевізника і реєструвати його.

21

Фото: Олександр Богаченко-Мішевський

У поїздах іноді є спеціальні вагони, в яких велосипед можна перевозити. Можна знайти варіант перевезення велосипеда завжди. Але не у всіх перевізників.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти